روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که روزنامه روسی کامرسانت به نقل از منابع خود نوشت؛ احتمال لغو سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران به‌دلیل مخالفت تهران با دیدار او با روحانی در بندرانزلی وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۳۸۱۰
مخالفت روحانی با پیشنهاد دیدار با پوتین

مسکو و تهران روی چگونگی سفر پوتین به توافق نرسیده‌اند. براساس این گزارش، پوتین به دنبال سفر دریایی به ایران بدون حضور در تهران بود. رئیس‌جمهور روسیه به دنبال دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران در بندرانزلی است اما تاکنون موفق به اخذ پاسخ مثبت از سوی تهران نشده است. به نوشته کامرسانت، ایران تاکید دارد که مهمانان این کشور در پایتخت حضور یابند.

لغو مجوز انجمن دانشجویی حامی روحانی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که یک تشکل دانشجویی حامی رئیس‌جمهور منتخب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج لغو مجوز شد. در ابلاغیه‌ای که از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به تشکل دانشجویی بیدار اعلام شد که از این پس مجوز فعالیت این تشکل سیاسی در دانشگاه لغو می‌شود. خرداد نیوز نوشت؛ این حکم درحالی به تشکل دانشجویی بیدار داده شده که دلایل لغو مجوز نه در روز ابلاغ این حکم و نه در هیچ زمان دیگر به این تشکل ارائه نشده است.

درحالی که طبق آئین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، رسیدگی به تخلفات تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان در صلاحیت هیات نظارت دانشگاه با حضور هیات منصفه و نمایندة تشکل است و هیات نظارت موظف است نمایندة تشکل را یک هفته قبل از جلسة هیات منصفه با ابلاغ کتبی مطلع نماید.

درگیری در افطاری دانشگاه آزاد

آرمان نوشت:شنیده شد که در ضیافت افطاری روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری دانشگاه آزاد که پنجشنبه‌شب در هتل انقلاب تهران برگزار شد، کار به زد و خورد و قطع برق و حضور نمایندگان اماکن و پلیس 110 منجر شد. در این ضیافت افطاری که مسئولان روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری دانشگاه آزاد بدون مجوز و هماهنگی با اماکن، اقدام به آوردن خواننده (علیرضا افتخاری)، کمدین، مجری، هنرمند و تقلیدکننده صدا کرده بودند، پس از حضور نمایندگان اماکن و کم‌اعتنایی دانشگاه آزادی‌ها به توصیه‌های اماکن، کار به زد و خورد و قطع برق و حضور پلیس 110 کشید.

اقدام جدید غرب برای تحریم علمی ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که در ادامه روند تحریم علمی ایران از سوی کشورهای غربی، گروه انتشاراتی «تیلور و فرانسیس» (Taylor & Francis) که یکی از ناشران شناخته‌شده و مهم مجلات و کتب علمی است، از مجلات زیرمجموعه خود خواسته ضمن رعایت مقررات تحریمی ایران که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا وضع شده، از انتشار مقالات ایرانی خودداری کنند. بر اساس سیاست‌های جدید این مجموعه انتشاراتی، مجلات زیرمجموعه آن باید خود را با سیاست وزارت خزانه‌داری آمریکا که شهروندان آمریکایی را از مداخله در روند انتشار مقالات ایرانی بازمی دارد،تطبیق دهند.

آزادی ۱۶ ماهیگیر هندی در گروی پرداخت جریمه

آرمان نوشت:شنیده شد که یک مقام محلی هند با اشاره به ادامه حبس ۱۶ ماهیگیر هندی در ایران به‌دلیل ناتوانی در پرداخت جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی از نخست‌وزیر هند خواست برای آزادی این افراد که در دسامبر ۲۰۱۲ به‌طور غیرقانونی وارد آب‌های ایران شده بودند، اقدام کند. پایگاه اینترنتی بیزینس استاندارد، تامیل نادو، سروزیر ایالت جایالالیتای هند از نخست‌وزیر این کشور خواست تا به‌صورت فوری برای تامین آزادی و بازگشت 16 ماهیگیر هندی که در بازداشت دولت ایران هستند، مداخله کند.

بر اساس ادعای وی این ماهیگیران که به‌عنوان کارگر در استخدام یک شرکت خصوصی سعودی هستند، در دسامبر 2012، به‌صورت اتفاقی وارد آب‌های ایران شده و توسط نیروهای ایرانی دستگیر شده‌اند.

خودسوزی در نزدیکی ساختمان مجلس

آرمان نوشت:شنیده شد که پلیس تهران با اعلام جزئیات بیشتری از حادثه خودسوزی فردی در نزدیکی ساختمان مجلس اعلام کرد: این فرد برابر تحقیقات به‌عمل آمده اهل استان قزوین و وابسته به فرقه دراویش بوده که از طریق پایانه مسافربری غرب وارد تهران شده و پس از تهیه بنزین در محل حادثه اقدام به خودسوزی کرده است.

 مقارن ساعت 9:15 صبح شنبه برابر اظهارات شاهدان عینی فردی در نزدیکی مجلس (بین ایستگاه مترو و دیوار مجلس) به‌طور ناگهانی و بدون هیچ‌گونه صحبتی به‌وسیله یک بطری بنزین بدن خود را آغشته و سپس آتش می‌زند. برابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در پی این حادثه سریعا آتش توسط عوامل انتظامی و حفاظتی و کمک مردم مهار و فرد مذکور به بیمارستان منتقل می‌شود. پس از این حادثه بنا به دستور، تیمی از پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ مسئولیت رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفت.

روحانی مثل خاتمی نیست او عضو ساختار جمهوری اسلامی است

کیهان نوشت:شماری از کارشناسان حوزه ایران در مرکز وودرو ویلسون واشنگتن گردهم آمدند و به بررسی مسائل ایران پرداختند.

این جلسه با حضور شائول بخاش، (مدیربخش مطالعات خاورمیانه در مرکز وودرو ویلسون) هاله اسفندیاری(همسر بخاش)، روبرتو توسکانو (سفیر سابق ایتالیا در ایران) و سوزان مالونی برگزار شد.

توسکانو در این میزگرد با بیان اینکه رهبری حرف آخر را در برنامه هسته‌ای و مذاکرات خارجی ایران می‌زند، افزود: رسیدن به توافق درباره غنی‌سازی مشکل شده است. «روحانی وقتی مذاکره‌کننده بود تاکید می‌کرد که حداقل خواست آنها غنی‌سازی است، اما با توجه به پروتکل الحاقی در زمان روحانی، تعلیق انجام گرفت. ولی در غرب برخی به این نتیجه رسیدند که این به معنای توقف کامل غنی‌سازی است.»

روبرتو توسکانو سپس به انتشار یادداشت روحانی در مجله تایم اشاره کرد و گفت که غنی‌سازی برای ایرانیان، نماد «غرور ملی» هم هست.

این دیپلمات با سابقه در مورد تجربیاتش در ایران در ارتباط با رفتار ایرانی‌ها در قبال برنامه هسته‌ای گفت: «روحانی، مثل خاتمی نیست، او یک عضو ساختار درونی رژیم ایران بوده و می‌تواند با رهبری به نتایجی مشترک بر سر مسائل هسته‌ای دست یابد.»

سوزان مالونی، کارشناس ارشد موسسه بروکینگز هم در این جلسه درباره دیدگاه‌های موجود در ایالات متحده نسبت به انتخاب روحانی سخن گفت: «همانطوری که می‌دانید، دولت آمریکا آماده برخوردی تند با توجه به انتخابات 2009 بود. وقتی هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان رد شد، احساسی ویژه در واشنگتن وجود داشت. بسیاری در دولت و بسیاری در کنگره ایران را با دقت زیر نظر داشتند. الان طبیعتا شرایط بسیاری از مسائل را لحظه به لحظه مرور می‌کردند.»

مالونی سپس گفت: در حال حاضر بحث‌های مختلفی میان گروه‌های مختلف در گرفته است. مخالفان، روحانی را فردی بدون قدرت و نمایی خندان از رژیم می‌دانند. برخی هم معتقدند که تحریم‌های ایران اثر کرده و پیروزی روحانی نتیجه تحریم‌ها است. بعضی‌ها هم معتقدند که خود رژیم از این موقعیت استفاده کرد.

مالونی، درباره کسانی که به حذف تحریم‌ها امیدوارند گفت: «کسانی که خیال می‌کنند که تحریم‌ها برداشته می‌شود، حتما ناامید خواهند شد.» سوزان مالونی در پایان، نظرش درباره حسن روحانی را چنین بیان کرد: «روحانی فردی فوق‌العاده برای شرایطی ویژه است... روحانی کتاب خاطرات ویژه‌ای نوشته است... روحانی برای مجله تایم نوشت... روحانی 5 دوره نماینده بوده، در جنگ تاثیر داشته و به جز گفتگوهای هسته‌ای امتیاز برای خودش قائل نیست... دولت آمریکا هم نمی‌خواهد درگیر بحران و جنگی جدید در خاورمیانه شود.

مشکلات بزرگی وجود دارد که باید به رفع آن پرداخت... و نهایتا، به نظر می‌رسد که ما در جبهه ایران هم شریکی پیدا کرده‌ایم که به مسائل نگاهی مشابه دارد.»

توسکانو در بخش دیگری از این جلسه گفت: «براساس آنچه دیده‌ام، رهبری گفته است که نباید از گفتگو بترسیم اما باید مراقب باشیم که تفاوت چندانی با حرف روحانی ندارد، و همانطوری که سوزان مالونی گفت، روحانی مذاکره‌کننده سرسختی است و راه آسانی را در پیش نداریم.»

قطر مال این حرف‌ها نبود

کیهان در خبر دیگری آورده است:دولت قطر با تجربه تلخ شکست در سوریه و مصر، سیاست خارجی خود را تعدیل می‌کند.

رویتر در گزارشی از احتمال کاستن از ماجراجویی سال‌های اخیر در سیاست خارجی رژیم قطر خبر داد و نوشت: قطر از مواضع پیشین خود در سیاست خارجی عقب‌نشینی می‌کند، اما نه آن قدر که به حمایت‌هایش از شورش‌های بهار عرب و نفوذ اسلام‌گراها خاتمه دهد؛ در حقیقت به نسبت قبل تا حدی دست به عصا راه خواهد رفت.

رویتر به حمایت‌های پادشاهی قطر از گروه اخوان‌المسلمین در مصر اشاره می‌کند که زنگ خطر را برای دیگر پادشاهی‌های خلیج‌فارس به صدا درآورده است.گزارشگر رویترز از مورد شبکه الجزیره نام می‌برد که قطری‌ها با استفاده از آن به عامل «مزاحمی» برای پادشاهی‌های خلیج‌فارس تبدیل شده‌اند، شبکه‌ای که با حمله به «حکومت استبدادی در خارج از مرزهای قطر دیدگاه‌های اسلام‌گراها را تبلیغ می‌کند».

رویتر می‌نویسد: همه این‌ها نشانه‌هایی از تلاش طولانی مدت قطر برای ارتقای جایگاه بین‌المللی خود فرض شده است، اما گزارشگر رویترز می‌نویسد که اکنون در پی شکست‌های شورشیان در سوریه، برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر و ناکامی در میزبانی گفت‌وگوهای صلح میان افغان‌ها، این رویای قطر رفته رفته رنگ می‌بازد.

 اینجاست که منتقدان به شماتت سیاست‌های خارجی قطر می‌پردازند و می‌گویند که این کشور، «اکنون باید احتیاط بیشتری کند، به عربستان قدرتمند در منطقه احترام بگذارد و روی مسائل داخلی خود و اولویت‌های آن تمرکز کند، مانند پروژه‌های عمرانی قبل از آن که بازی‌های جام جهانی فوتبال 2022 به میزبانی قطر برگزار شود.

کارشناسان همچنین این بحث را مطرح می‌کنند که اقدام ماه گذشته امیر قطر در تفویض سلطنت به پسر جوان خود، شیخ‌تمیم بن حمد آل ثانی، فرصت خوبی را در اختیار قطر قرار خواهد داد تا دوباره همه چیز را شروع کند، اما همین کارشناسان هم انتظار ندارند که قطر مواضع خود را به کلی تغییر دهد. به عبارتی عقب‌نشینی آری، اما تغییر 180 درجه‌ای موضع نه.

به گزارش رادیو فردا قانم نوصیبه، کارشناس امور کشورهای عرب خلیج‌فارس در انجمن جهانی کورنرستون که یک نهاد مشاوره مدیریتی است، می‌گوید: «آنها احتمالا تمایل به تغییر سیاست خود داشته باشند. اما در موقعیتی نیستند که بتوانند چنین کنند، حداقل در کوتاه مدت چنین امکانی ندارند».

رویترز می‌نویسد که قطر در دوره زمامداری امیر سابق خود بیش از هفت میلیارد دلار به مصر تحت رهبری محمد مرسی قرض داد در حالی که اکنون مرسی از قدرت برکنار شده و در بازداشت به‌سرمی‌برد.

روایت اندیشکده کیتو از افزایش چشمگیر مبادلات خارجی ایران

کیهان نوشت:«حقیقت ناراحت‌کننده‌ این است که تحریم‌ها نتوانسته داد و ستد جهانی با ایران را متوقف کند».

اندیشکده آمریکایی کیتو (KATO) با انتشار این تحلیل به قلم استیو هاتک استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه‌ جان هاپکینز نوشت: اکنون زمان افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران نیست.

اما احتمالا جالب‌ترین جنبه داستان تحریم‌ها این حقیقت است که به رغم تحریم علیه داد و ستد خارجی، حساب معاملات خارجی ایران با افزایش چشمگیری مواجه است. حقیقت ناراحت‌کننده در مورد تحریم‌های اقتصادی این است که این تحریم‌ها داد و ستد جهانی با ایران را متوقف نمی‌کند.

این گزارش حاکی است: با آنکه صادرات ایران از زمان اعمال آخرین دور تحریم‌ها علیه این کشور به شدت کاهش یافته است، این وضعیت به دلیل افزایش 20 درصدی صادرات غیرنفتی مانند سیمان، سنگ‌آهن، مواد پتروشیمی، پسته و فرش ایرانی تا حدی جبران شده است. چین، هند، مالزی و کره‌جنوبی کشورهای غایب ناشی از تحریم‌های غرب در اقتصاد ایران را پر کرده‌اند. علاوه بر این روسیه، ترکیه، عراق و امارات متحده عربی به تضعیف بیشتر پاشنه آشیل تحریم‌ها کمک کرده‌اند.تحلیلگر موسسه کیتو معتقد است: تحریم‌ها نتوانسته اقتصاد منعطف ایران را فلج کند.

در گزارش موسسه کیتو تاکید شده است: هزینه‌های افزایش تحریم برای غرب بیشتر از سود آن خواهد بود. با وجود اینکه باور این است که تحریم‌ها به اقتصاد ایران ضربه سختی واردکرده و البته تاثیرهای آن غیرقابل انکار است اما برخلاف تصور، ایران همچنان توان مقابله با تحریم‌ها را دارد. ایران ارز کافی برای واردات را دارد و این یک رکورد بسیار خوب برای کشورهای در حال توسعه است. کسری بودجه به طور نسبی کم بود و بدهی دولت کمتر از ده درصد تولید ناخالص داخلی است.

مهمترین نکته این که حساب جاری خارجی همچنان مازاد قابل توجهی را تجربه می‌کند و تحریم‌های نفتی، افزایش بیست درصدی صادرات غیرنفتی را به همراه داشته است. به علاوه اینکه نقش چین، هند، روسیه، مالزی، کره‌جنوبی و حتی ترکیه، عراق و امارات متحده عربی را در کاهش اثرات تحریم‌های نفتی نباید نادیده گرفت.

اسرائیل: تسلیحات قدیمی و قراضه را به آل سعود می‌فروشیم

کیهان در خبر دیگری نوشته است:«عربستان با خریداری اسلحه از اسرائیل به مخالفان نظام سوریه کمک می‌کند».رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به همکاری‌های تسلیحاتی عربستان و رژیم صهیونیستی خبر داد: عربستان با ارتش اسرائیل در مورد خرید اسلحه‌های قدیمی به قیمت 50 میلیون دلار با هدف ارسال آنها به گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه به توافق رسیده است.

رادیو اسرائیل به نقل از منابع آگاه افزود: این اسلحه‌ها شامل انواع خمپاره‌های ضد زره، ماشین‌های سبک، تجهیزات دید در شب و ادوات توپخانه‌ای است.

منابع خبری فرانسوی نیز به نقل از گروه‌های مسلح سوریه اظهار کردند: ارسال این ذخایر و اسلحه‌ها به منظور گسترش سیطره گروه‌های مسلح علیه شهر حلب و مناطق پیرامون آن در شمال سوریه است.

از سوی دیگر نشریه آلمانی دی‌سایت در گزارشی تأکید کرد: جریان‌های سلفی و وهابی در کنار عربستان سعودی عامل اصلی دامن زدن به جنگ شیعه و سنی و درگیری‌های فرقه‌ای در مناطق خاورمیانه هستند.

براساس این گزارش سران گروه‌های سلفی و وهابی، مهم‌ترین باورمندان به تحرکات ضد شیعی در عراق و لبنان و بحرین و دیگر کشورهای منطقه هستند. یک دلیل دیگر افزایش دشمنی‌های مذهبی، سیاست عربستان سعودی است که امروز قدرت برتر در اردوگاه سنی به شمار می‌رود. از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979، شیعه‌ستیزی عربستان سعودی و وهابیت به یک موضوع منطقه‌ای تبدیل شده است.

«شاه»کار دیگر زیباکلام!

کیهان نوشت:سایت تابناک مواضع زیباکلام را پیشنهاد خلع سلاح کردن دولت ایران در برابر بیگانگان عنوان کرد.

تابناک با اشاره به ادعای زیباکلام درباره ضرورت پیشنهاد رفراندوم رابطه با آمریکا از سوی دکتر روحانی نوشت: به لحاظ قانونی پیشنهاد رفراندوم بر عهده دو سوم نمایندگان مجلس است و نه رئیس‌جمهور.از سوی دیگر آقای زیباکلام مشغول نوعی تهییج و پوپولیسم است.

این سایت خبری افزود: زیباکلام از روحانی می‌خواهد که اول به جای مجلس تصمیم‌گیری کند. تصمیم‌گیری که نه، قانونگذاری کند. مثلاً فرض کنید در رفراندوم مردم به رابطه به آمریکا رای دهند، سپس مجلس دولت را مکلف کند تا تاریخ معینی با دولت آمریکا رابطه برقرار کند! معنای دیگر این حرف این است که دولت ایران ناچار خواهد بود با دولت آمریکا رابطه برقرار کند! چه پیشنهاد نابی! خلع سلاح کردن دولت ایران در برابر یک دولت خارجی! واقعاً باید از دکتر زیباکلام تشکر کرد! بهتر از این نمی‌شود!

کمک 20 میلیارد تومانی دولت به نهاد ریاست جمهوری

خراسان نوشت:بر اساس اعلام کارشناسان یک دستگاه نظارتی، هیات وزیران در جلسه هفته گذشته خود به پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری مبلغ 200 میلیارد ریال از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور را در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار داده است. بر اساس این گزارش، این ابلاغیه در حالی به امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور رسیده که چند هفته پیش نیز چند میلیارد تومان کمک دولت به نهاد ریاست جمهوری تصویب شده بود.

دستور دولت درباره حقوق و مزایای مدیران صندوق توسعه ملی

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد دولتی، مقرر شده حقوق و مزایای رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، همتراز مقامات موضوع بند "د" ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی استانداران و سفرا که دارای 15000 امتیاز در این قانون هستند تعیین شود و حقوق و مزایای سایر اعضای هیئت عامل، همتراز مقامات بند (هـ) ماده یاد شده یعنی معاونین وزرا با 14000 امتیاز تعیین می شوند.

پرونده کهریزک به دیوان عالی می‌رود

تهران امروز نوشت:وکیل اولیای دم، محمد کامرانی، با اشاره به اعتراض موکلش به حکم دادگاه کهریزک گفته: پرونده حدود 20 روز دیگر به دیوان عالی کشور فرستاده می‌شود. به گزارش سایت آخرین،حسن کمالی گفته: پس از ابلاغ حکم، به بخشی که یکی از متهمان پرونده در آن تبرئه شده بود اعتراض کردیم. بر این اساس وکیل روح‌الامینی نیز از اعتراض موکلش به حکم دادگاه خبر داده. میرمجید طاهری گفته: «مهم‌ترین بخش این پرونده مربوط به اتهامی است که متوجه یکی از متهمان بوده و در دادسرا در حال رسیدگی است. در صورتی که اولیای دم خانواده کامرانی به حکم اعتراض کنند پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده می‌شود.»

گزارش نیویورک تایمز از زندگی روحانی

تهران امروز نوشت:روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با عنوان «رئیس‌جمهور منتخب باعث خوشبینی در ایران و غرب شده است» به شرح زندگی حسن روحانی و ضمن آوردن بخش‌هایی از کتاب خاطرات روحانی به توافق ایران و سه کشور اروپایی در سال 2003 درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخته است.

این روزنامه درباره توافق 2003 می‌نویسد: روحانی کاری را ا نجام داد که هیچ دیپلمات ایرانی قبل و بعد از آن از عهده انجامش برنیامد.نیویورک تایمز به نقل از استانیلاس دو لابولای، مدیرکل بازنشسته وزارت امور خارجه فرانسه که از اعضای هیات اروپایی در مذاکرات بین سال‌های 2003 تا 2005 بود، نوشته: روحانی نشان داد که بازیگری محوری در تشکیلات سیاسی ایران است.

به نوشته این روزنامه، خوشبینی رو به رشدی در ایران و غرب وجود دارد مبنی بر اینکه روحانی 64 ساله آماده است تا گفت‌وگوهایی جدی درباره مسئله هسته‌‌ای را از سربگیرد.این روزنامه با اشاره به وعده‌های انتخاباتی روحانی درباره مسائل داخلی و خارجی، همانند دیگر رسانه‌های غربی به گمانه‌زنی درباره میزان اختیارات روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران پرداخته.

این روزنامه نوشته:دیپلمات‌هایی که با روحانی در مذاکرات روبه‌رو شده‌اند مهارت و انعطاف‌پذیری‌اش را تحسین می‌کنند.پل فون مالتزان، سفیر پیشین آلمان در ایران که چندین‌بار با روحانی دیدار کرده است، گفته: او جایگاه خوبی در سیستم قدرت ایران دارد.مالتزان همچنین گفته:نمی‌توان به راحتی او را به بازی گرفت؛ او جسور است.

واگذاری هتلهای‌هما به یک شخص خاص!

جمهوری اسلامی نوشت:با اینکه زمان زیادی از واگذاری پرحاشیه هتل‌های هما به سازمان تأمین اجتماعی به بهانه اینکه دولت نمی‌تواند هتل‌دار باشد و اختیارات دولت در این زمینه کم است نمی‌گذرد، مهندس اکبر ترکان می‌گوید: دولت این سازمان را تحت فشار قرار داده تا هتل‌های مذکور را بدون برگزاری مناقصه به یک شخص حقیقی واگذار کند!  این هتل‌ها که پس از چندین بار عرضه، به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و طبق قانون قرار است هزینه خرید این هتل‌ها در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا هواپیما خریداری کند، ارزش پایه آن در آخرین نوبت عرضه یعنی در 31 اردیبهشت سال جاری 653 میلیارد تومان بود.

ترکان افزود: ما از رئیس‌جمهور فعلی انتظار داشتیم همانند سال 84 که نامه‌ای در 17 بند برای آقای خاتمی نوشتند و تقاضا کردند که هیچگونه عزل و نصب و مصوبه جدید نداشته باشند که برای دولت بعدی هزینه‌ای داشته باشد، خود ایشان دست به چنین اقداماتی نمی‌زد. ترکان در ادامه گفت: تمام مصوبات و تصمیمات دولت که بعد از 23 خرداد گرفته شده است در دولت بعدی به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمال اینکه از برخی از آنها جلوگیری شود وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یحیی
Australia
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
۰
۰
شما را به جان هر كس كه دوست دارید قسم میدهم. اول حقوق معوقه 23 ساله اسرا را بدهید.بعد به فكر نهاد ریاست جمهوری باشد. ممكن است اه اسرا شما را بگیرد

نیازمندی ها