کیهان نوشت:آخرین اظهارات هاشمی رفسنجانی در دیدار شماری از نمایندگان مجلس حکم علیه عملکرد خویش است.
کد خبر: ۵۸۴۲۰۱
مگر آن 25 میلیون رأی حق‌الناس نبود؟!

وی در دیدار علی مطهری، محمدرضا تابش و شمار دیگری از نمایندگان اقلیت مجلس با یادآوری جمله تاریخی رهبری در روز انتخابات که «رأی مردم حق‌الناس است»، گفت: این جمله فقط برای روز انتخابات نبود به روزهای قبل از آن و بعد از آن هم مربوط می‌شد، که ان‌شاءالله هر کس در هر مقام و مسئولیتی که هست، در این راه تلاش می‌کند.

وی با ارائه تحلیلی از زندگانی امیرمؤمنان(ع) در 25 سال خانه‌نشینی و حدود 5 سال حکومت، گفت: با وجود صراحت پیامبر در واقعه غدیر و بنا به سفارش آن بزرگوار، حضرت امیر(ع) به رأی مردم توجه می‌کرد و نمی‌خواست خود را بر مردم تحمیل کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاهش نسبت به آقای روحانی، گفت: سالهاست که ایشان را می‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نگرانی یکی از نمایندگان در خصوص پرونده هسته‌ای گفت: هیچ جای نگرانی نیست، چون هم دانش هسته‌ای را در اندیشه‌های جوانان خود و هم فتوای رهبری برای حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای داریم، مهم تفهیم این موضوع با ادبیات دیپلماسی به جهان است تا مثل زمان پایان جنگ، اجماع دشمنان جهانی را به مسابقه دوستی با ایران تبدیل کنیم.

وی افزود: با اعلام سیاست تنش‌زدایی در ابتدای دولت سازندگی، تمام کشورهایی که در طول 8 سال دفاع مقدس علیه ما در مجامع جهانی رأی می‌دادند، صدام را در مذاکرات بین‌المللی قطعنامه 598 آغازگر جنگ دانستند و دیدید پس از آن، سرنوشت حزب بعث چه شد و ایران چگونه به سوی پیشرفت و تعامل با جهان حرکت کرد.

آقای هاشمی در این دیدار توضیح نداده که اولاً اینکه رأی مردم حق‌الناس است، فقط مربوط به امسال است یا مثلاً آن 25 میلیون رأی هم که در سال 88 به رئیس جمهور منتخب آن روز داده شد و از سوی آقای هاشمی مورد دهن‌کجی و اجحاف و کارشکنی و آشوب‌افکنی قرار گرفت نیز مشمول حق‌الناس می‌شود؟! آیا نقش‌آفرینی توأم با هیجان ایشان در پروژه آشوب طراحی شده از سوی بیگانگان، توجه به رأی و خواست مردم مانند سیره حضرت امیر(ع) بود یا در تعارض با آن سیره قرار داشت.

ثانیاً اگر دیگر قوا باید با رئیس جمهور منتخب همکاری بکنند و بگذارند به اعتماد و امید مردم پاسخ شایسته بدهد- که حرف خوبی است- آیا آقای هاشمی از سال 84 تا سال 92 حتی یک روز به این ایده و ادعا عمل کرد؟ آقای احمدی‌نژاد به رغم تفاوت سلیقه سیاسی با آقای روحانی- صرف‌نظر از انتقادهایی که به کارنامه وی می‌توان داشت- بلافاصله پیروزی آقای روحانی را آن هم تنها با 270 هزار رأی بیش از 50 درصد آرا (6/18 میلیون رأی) تبریک گفت و به ملاقات وی رفت. آیا آقای هاشمی هم در سال 84 به این شیوه پسندیده عمل کرد یا از ابتدا مشغول سیاه‌نمایی و کارشکنی شد.

ثالثاً در موضوع سیاست خارجی و ماجرای معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ، آیا غیر از این است که حمله صدام به کویت باعث تیره شدن روابطش با همان بلوک غرب شد که در طول 8 سال جنگ علیه ایران به طور کامل از وی حمایت می‌کردند؟ بنابراین چرا این اتفاق را هنر سیاست خارجی دولت سازندگی معرفی می‌کنند؟ مگر در همین دولت نبود که برای اولین و آخرین بار در طول 34 سال گذشته،‌ همه سفرای اروپایی یکجا با قهر ایران را ترک کردند و دادگاه آلمانی علیه آقای هاشمی حکم دخالت در ترور صادر کرد؟!

وقتی آقای حرف مفت شعار اعتدال می‌دهد

کیهان در خبر دیگری نوشت:تئوریسین و فرمانده پروژه‌های افراطی و ساختارشکنانه در دوره اصلاحات، خود را جزو اعتدالیون جا زد و به تعریف توأم با مصادره شعار رئیس‌جمهور منتخب پرداخت.

سعید حجاریان به واسطه روزنامه صبح امروز و تیمی از تندروها - کسانی چون علوی‌تبار و گنجی- که دور وی جمع شده بودند، نقش مهمی در تشنجات و التهابات دوره اصلاحات داشت. روزنامه وی یکی از آتش‌بیاران آشوب تیر 78 بود و پس از آن نیز در رادیکالیزه کردن فضای انتخابات مجلس ششم و هجمه به هاشمی رفسنجانی - تحت عنوان عالیجناب سرخپوش- نقش عمده‌ای ایفا کرد.

وی از ترویج‌کنندگان مدل «فشار از پایین چانی‌زنی در بالا» بود که به عنوان یکی از مبانی عملیاتی ایجاد اغتشاش و کودتاهای مخملین از سوی سرویس‌های جاسوسی غربی تدوین و توصیه شده بود. حجاریان با وجود تحریک دانشجویان تحکیمی به رفتارهای رادیکال و پس از آن که با اعتراض شماری از آنها مواجه شد، جنبش دانشجویی را حرف مفت خواند! حجاریان همچنین یکی از ترویج‌کنندگان سکولاریسم بوده است.

فردی با این اوصاف اکنون در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای «شرق» مدعی شعار «اعتدال» دکتر روحانی شده و می‌گوید: اعتدال به یک معنا بازگشت به نوعی تعادل است. اعتدالیون آمده‌اند که همه‌چیز را سر جای اول برگردانند و تعادل را برقرار سازند.

در حالی که افراطیون ریشه اصلی ناکارآمدی و قفل‌شدگی امور در دولت اصلاحات بودند و حتی شورای شهر اول را به تعطیلی کشاندند، حجاریان گفته که «روحانی حرف خوبی زده، گفته یک عده که بدون بلیت سوار شده‌اند، باید پیاده شوند؛ من معتقد هستم که حتما باید بوروکراسی ما کارآمد شود. اساسا بهره‌وری یعنی همان عقلانیت. پس اعتدالیون آمده‌اند تا راندمان را بالا ببرند.»

مشاور رئیس دولت اصلاحات با یکی کردن اصلاح‌طلبی مدعایی و اعتدال می‌گوید اصلاح‌طلبی مغایرتی با عقلانیت ندارد. اصلاح‌طلبی یعنی گام به گام مسیری را تصحیح کردن، پس در ذات اصلاح‌طلبی عقلانیت خوابیده است. به همین خاطر اعتدال با اصلاح‌طلبی هم‌پوشانی دارد.

زیباکلام: روحانی 90 درصد اصولگرا و 10 درصد اصلاح‌طلب است

کیهان نوشت:«80 یا 90 درصد روحانی متعلق به جریان اصولگرایی است و مثلاً 20-10 درصد اصلاح‌طلب است».

این مطلب را صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه هفت صبح عنوان کرد. وی درباره نوسان و چرخش فراوان تحلیل‌هایش از جمله درباره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: بله شما راست می‌گویید. از مهر 91 تا 24 خرداد 92 خیلی اتفاقات افتاد. چه کسی فکر می‌کرد که یک روز اکبر هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کنند؟

بله من اشتباه کردم در همان مهر و آبان سال گذشته ولی آیا اگر کسی تا قبل از خرداد 92 می‌گفت که آیا می‌شود هاشمی را رد صلاحیت بکنند؟ شما سر گران‌ترین شیء زندگی‌تان شرط نمی‌بستید که او تأیید می‌شود؟ چه کسی باور می‌کرد که احمدی‌نژاد این قدر قرص و محکم پای رحیم مشایی بایستد؟ چه کسی باور می‌کرد که بعد از رد صلاحیت رحیم مشایی، احمدی‌نژاد عکس‌العمل خاصی نشان ندهد و آب از آب تکان نخورد؟

وی در پاسخ این سؤال که شما در مقطعی گفتید باید از قالیباف حمایت کنیم. این نظر تناقض آشکاری با عقاید و سبقه اصلاح‌طلبی شما نیست؟ اظهار داشت: من همان موقع هم گفتم که محال ممکن است که بگذارند یک اصلاح‌طلب رئیس جمهور بشود. خب مگر به غیر از این شد؟! به صورت علنی گفتند که اگر خاتمی کاندید بشود او را رد صلاحیت می‌کنند و با کسی هم شوخی ندارند. من گفتم که اصلاح‌طلبان بدانید که نمی‌گذارند کسی از شما رئیس جمهور بشود. بنابراین گفتم در این چنین وضعیتی از کسی حمایت کنیم که حداقل بتواند 10 یا 20 درصد خواسته‌های ما را برآورده کند. به همین خاطر تز حمایت از قالیباف و حتی ناطق نوری را مطرح کردم.

زیباکلام می‌افزاید: من همان موقعی که از این دو نفر نام بردم از آقای روحانی هم نام بردم. گفتم اگر کسانی مانند آقای روحانی هم آمدند ما اصلاح‌طلب‌ها باید از او حمایت کنیم چون اگر بمیریم هم نامزد مورد نظر ما را سر کار نمی‌آورند! ولی اگر کسی مثل روحانی که 80 درصدش اصولگراست و مثلاً 20 درصد اصلاح‌طلب است سر کار بیاید باید کلاه‌مان را هم بالا بیندازیم.

خبرنگار می‌پرسد «حالا واقعاً آقای روحانی 80 یا 90 درصد اصولگرا است؟ در حالی که به گفته خودتان او بیشترین رأی خود را از مردمی دارد که به نظر می‌رسد از جریان اصولگرایی خسته شده‌اند» و زیباکلام پاسخ می‌دهد: بله به نظر من 80 یا 90 درصد ایشان متعلق به جریان اصولگرایی است. اما همان 10 یا 20 درصدی از او که نزدیک به آقای هاشمی است کافی است.

زیباکلام در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه «طبیعی است اصولگرایان اعلام کنند که شکست نخورده‌اند و طبیعی است که اصولگرایان سعی خواهند کرد که مطمئن شوند آقای روحانی حتی یک اصلاح‌طلب را وارد کابینه‌اش نکرده باشد و به هر قیمتی جلوی معاون اولی آقای محمدرضا عارف را در کابینه بگیرند»، اذعان می‌کند: نباید با آمدن روحانی هر کس به دنبال امور روزمره خود برود.

اگر بگویم روحانی می‌داند که چرا او را انتخاب کرده‌ایم و خواسته‌هایمان را بر دوش ایشان رها کنیم هیچ کدام از خواسته‌های ما جامه عمل نمی‌پوشد. باید با چماق بالای سر آقای روحانی بایستیم و در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و افراد نزدیک به ایشان مطالبات خود را بخواهیم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره سرنوشت روحانی گفت: مطمئناً عده‌ای 4 سال بعد پشیمان خواهند بود از رأیی که چهار سال پیش به آقای روحانی داده‌اند و عده‌ای هم راضی‌اند و دوباره به او رأی خواهند داد. ببینید 8 سال آقای خاتمی رئیس جمهور بود و واقع مطلب این است که خیلی‌ها در آن 8 سال رضایت نداشتند و در پایان هشت سال نیامدند و به آقای معین و آقای هاشمی رأی بدهند و نتیجه آن شد که آقای احمدی‌نژاد با 17 میلیون رئیس جمهور شد.

یادآور می‌شود زیباکلام همچنین در مصاحبه با نشریه امید جوان مدعی شد: روحانی عنوان فعلی‌اش (ریاست جمهوری) را مرهون هاشمی و خاتمی است.

تظاهر زیباکلام به اینکه خاتمی را خیلی مهم می‌داند در حالی است که وی چند ماه پیش خاتمی را با تیرآهن 14 یکی دانسته و گفته بود من بارها این مطلب را گفته‌ام و باعث دلخوری اصلاح‌طلبان شده، اما من معتقدم اگر در انتخابات دوم خرداد 76 به جای خاتمی تیرآهن 14 هم بود، رأی می‌آورد.

یک شکایت دیگر از نشریه حمید رسایی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس کمیته بررسی حوادث 22 بهمن قم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که از نشریه‌ 9 دی به دلیل انتشار گزارش این کمیته شکایت می‌کنیم.

منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: با توجه به انتشار گزارش حادثه 22 بهمن قم در نشریه 9 دی از این نشریه به دلیل انتشار مطالب محرمانه شکایت خواهد شد. وی ادامه داد: این شکایت به قوه قضائیه و به دلیل تشویش اذهان عمومی ارجاع می‌شود. به گفته‌ حقیقت‌پور، دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسئول پیگیری این شکایت است.

درگیری لفظی دو نماینده درباره قرائت گزارش قم

آرمان نوشت:شنیده شد که دو نفر از نمایندگان مجلس بعد از پایان جلسه علنی صبح دوشنبه مجلس بر سر موضوع گزارش حادثه 22 بهمن قم درگیری لفظی کردند.

بخشایش نماینده اردستان در واکنش به تذکر نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، کمیته منتخب کمیسیون امنیت برای بررسی حادثه قم را انتصابی عنوان کرد و گفت: باید در این رابطه جواب پس بدهید. نقوی‌حسینی نیز خطاب به وی گفت: شما دروغ می‌گویید و شما باید جواب بدهید. شریف‌حسینی عضو هیات‌رئیسه مجلس نیز خطاب به بخشایش، گفت: چرا اکنون که گزارش قرار است در صحن قرائت شود به این موضوع اعتراض می‌کنید و چرا زودتر اعتراض‌تان را مطرح نکردید.

حضور آیت‌ا...‌هاشمی در شبکه اجتماعی

آرمان نوشت:شنیده شد که صفحه متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا...‌هاشمی در یک شبکه اجتماعی داخلی به روز می‌شود. پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی حالا صاحب یک صفحه اختصاصی در یک شبکه اجتماعی داخلی شده است. صفحه‌ای که در «سایت» کلوب باز شده و تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 8300 عضو دارد.

آن‌طور که در مشخصات این صفحه آمده است، پایگاه اطلاع رسانی آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی این صفحه و مطالب و عکس‌های آپلود شده در آن را مدیریت می‌کند. این، اولین حضور رسمی یکی از مقامات بلندپایه و رسمی جمهوری اسلامی ایران در یک شبکه اجتماعی در اینترنت است.

ایران و حماس نزدیک‌تر می‌شوند

آرمان نوشت:شنیده شد که روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن از دیدار ماه گذشته نمایندگانی از گروه حماس با نمایندگان ایران و حزب ا... لبنان در بیروت، خبر داد. بر اساس این گزارش این دیدار پس از مدت‌ها روابط پر تنش بین ایران و حماس بر سر مساله سوریه و برای ترمیم روابط آسیب دیده بین ایران و حزب ا... با حماس بوده است.

 الشرق‌الاوسط به نقل از «احمد یوسف» یکی از مقامات ارشد حماس و مشاور اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس در غزه می‌نویسد که ایران همچنان به این گروه به عنوان یک متحد راهبردی می‌نگرد. یوسف می‌افزاید که پیش‌بینی می‌کند به همین دلیل روابط ایران و حماس بار دیگر پس از مدتی سردی، به گرمی گذشته بازگردد.

سیاستی مبنی بر شنود ایمیل‌ها نداریم

آرمان در خبر دیگری آورده است: شنیده شد که قائم مقام وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که نظام سیاستی مبنی بر شنود ایمیل‌ها ندارد. مرتضی براری در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت فعالیت‌های ایمیلهای بومی به چه شکل است توضیح داد: اکنون بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از نرم افزارهای متن باز به ارائه ایمیل‌های ایرانی پرداخته‌اند که حداقل اتفاقی که در مورد این ایمیل‌ها می‌افتد این است که هاستینگ (میزبانی) در داخل کشور انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمان استفاده از ایمیل‌های خارجی ممکن است اطلاعات افراد به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و به همین دلیل لازم است ما شرکت‌های خصوصی در این زمینه را فعال کنیم.

براری در پاسخ به این مطلب که برخی از کاربران نسبت به استفاده از ایمیل‌های داخلی اظهار نگرانی کرده و از کنترل آنها نگرانند، خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده می‌دانم نظام سیاستی مبنی بر شنود ایمیل‌ها ندارد و طبق اصول و آموزه‌های دینی نیز این موضوع درست نیست. قائم مقام وزیر ارتباطات ادامه داد: اما در این میان کاری که می‌توان کرد آن است که برای برطرف شدن و کم رنگ شدن این شائبه‌ها بخشی از کار را به دست بخش خصوصی بسپاریم تا بدین ترتیب با فعال شدن شرکت‌های خصوصی خود مردم این سرویس‌ها را ارائه دهند و پس از آن این گونه شائبه‌ها از بین برود.

مانع تراشی های متعدد کشور همسایه درباره کالاهای ایرانی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس گزارش های دستگاههای مسئول اجرایی، یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر مانع تراشی های مختلفی نسبت به محموله های صادراتی از ایران به مقصد این کشور و کشورهای همسایه انجام می دهد و ضمن انجام بازرسی های متعدد و طولانی مدت، حتی بخشی از کالاهای صادراتی را به دلایل واهی همچون کاربرد دو منظوره شبه فرهنگی توقیف می کند.

دستور جدید درباره کارمندان دارای بیش از 3 فرزند

خراسان نوشت:در حالی که تاکنون تعدادی از دستگاه های اجرایی از پرداخت کمک هزینه اولاد کارمندان تا سقف 3 فرزند امتناع می کردند، بر اساس دستورات جدید تعدادی از مدیران ارشد دولتی، از تاریخ پایان تیرماه سال جاری پرداخت کمک هزینه اولاد با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده امکان پذیر خواهد بود.

اسباب‌کشی احمدی‌نژاد و دوستان به ساختمان لادن

تهران امروز نوشت:این روزها پاستور نشین‌ها سخت سرگرم جمع و جور کردن کارهایشان و اسباب‌کشی هستند. بسیاری از یاران احمدی‌نژاد از جمله بقایی و مشایی در حال تکمیل برگه‌های تسویه هستند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احمدی‌نژاد و رفقا در حال آماده کردن ساختمانی معروف به لادن برای روزهای پس از تحویل امورات به دولت جدید هستند.

ساختمان لادن در ونک که پیش از این در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود، چند سال پیش به کنترل نهاد ریاست‌جمهوری درآمد و پس از بازسازی در اختیار سعیدلو قرار گرفت.پس از مطرح شدن موضوع راه‌اندازی دفتر رئیس‌جمهور سابق، گفته می‌شود این ساختمان راسا توسط تیم احمدی‌نژاد برای این منظور در نظر گرفته شده است.

بقایی نیز در حرکتی، ساختمان را از سعیدلو گرفته و سعیدلو هم به ناچار و با ناراحتی به ساختمانی در خیابان الوند، میدان آرژانتین نقل مکان کرده است.این روزها بقایی بیشترین وقت خود را در لادن می‌گذراند و گویا بسیار امیدوار است دولت روحانی با راه‌اندازی و استقرار دفتر رئیس‌جمهور سابق در آن محل موافقت کند!

یک رسانه آمریکایی: اوباما به روحانی تبریک بگوید

تهران امروز نوشت:پایگاه آمریکایی «تاون هال» در گزارشی نوشت: باراک اوباما باید پیروزی حسن روحانی را به وی تبریک گفته و آمادگی خود را برای گفت‌وگوهای مستقیم با تهران اعلام کند. اوباما در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود باید فرصت اخیر ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را غنیمت بشمارد.

چرا گزارش حادثه 22 بهمن قرائت نشد؟

تهران امروز نوشت: بیژن نوباوه نماینده مردم تهران درباره قرائت نشدن گزارشی که در حادثه 22 بهمن قم بررسی شده است، به هشت صبح گفته: حادثه‌ای که در 22 بهمن سال گذشته در مراسم رئیس مجلس رخ داد اتفاقی بود که طبیعتا از نظر همه مذموم بود و به همین دلیل باید علت چنین پدیده‌ای مشخص شود تا اخلالگران به این نتیجه برسند که در نظام جمهوری اسلامی هیچ گروهی نمی‌تواند با انجام دادن رفتارهای رادیکال آرامش عمومی را کم کند.

بیژن نوباوه همچنین ادامه داد: برای خیلی‌ها این سوال به وجود آمده است که چرا گزارش بررسی این اتفاق مهم در صحن علنی قرائت نشد و عده‌ای در این بین این ذهنیت را به جامعه تزریق می‌کنند که وجود چند اسم شاخص باعث شده تا مجلس نخواهد گزارش فوق را علنی کند که باید گفت چنین چیزی صحت ندارد و مجلس هیچ‌گاه حق و قانون را فدای مصلحت‌های اینچنینی نمی‌کند، چرا که هر متخلفی در هر جایگاهی که قرار داشته باشد هم باید به‌ سزای بدرفتاری‌اش برسد.

عضو لیست جبهه پایداری برای انتخابات مجلس درباره علت قرائت نشدن گزارش گفته: بنده شخصا گزارش را دقیق مطالعه کردم، واقعیت این است که دلایل آورده شده سند قابل توجهی ندارند و افراد بدون دلیل مستند فقط براساس شنیده‌ها و گفته‌ها در این گزارش به خرابکاری محکوم شده‌اند و این اصلی‌ترین دلیلی است که اجازه نمی‌دهد تا گزارش تعیین شده به اطلاع عموم جامعه برسد.

برای اینکه بتوانیم مردم را از حقایق حادثه 22 بهمن قم که طی آن سخنرانی علی لاریجانی ناتمام ماند، آگاه کنیم لازم است که بررسی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد تا خدای ناکرده افراد بی‌گناه متهم نشوند. به‌هر حال در جامعه اسلامی باید آبروی مسلمان حفظ شود تا خدای ناکرده هرج و مرج رواج پیدا نکند.

ماجرای استخاره هاشمی قبل از انتخابات

تهران امروز در خبری دیگر آورده است:آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیداری که با نمایندگان مجلس داشته گفته: عصر جمعه‌ای که فقط یک روز به آخر مهلت ثبت‌نام مانده بود، احساس کردم به استبداد رای نزدیک شدم و در اوج تحیر روحی، به قرآن پناه بردم که هم خوب آمد و هم می‌گفت به نتیجه نمی‌رسی، اما آثارش خوب است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدارهایی که با بعضی از مسئولان نظام در آن روزها و پیش از آن داشت، پرداخته و گفته: واقعا مصمم بودم که نیایم و در آخرین لحظات با پیام‌های علمای قم و نجف و گروه‌های فراوان مردمی، تصمیم گرفتم به سهم خویش برای تحقق حماسه سیاسی کمک کنم.وی با تاکید بر آشنایی با موانع قبل و بعد از ثبت‌نام گفته: وارد عرصه شدم و اتفاقات پس از آن را می‌دانید.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دیدگاهش نسبت به آقای روحانی، گفته: سال‌هاست که ایشان را می‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.

عجیب‌ترین سخن احمدی‌نژاد!

تهران امروز نوشت:محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونی خود بالاخره به‌طور تلویحی به رد صلاحیت مشایی واکنش نشان داد و از احتمال رای آوری او در صورت تایید صلاحیت سخن گفت.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره ورود نسل جدیدی از مدیران و شکسته شدن حلقه مدیریتی در دولت او گفته: «در این دولت حلقه بسته مدیریتی شکسته شد و نسل جدیدی از مدیران مردمی، متخصص و دلسوز معرفی شدند.»

احمدی‌نژاد با اشاره تلویحی به ردصلاحیت مشایی گفته: «خیلی از همین مدیران کاندیدای ریاست‌جمهوری شدند و چه بسا اگر رد صلاحیت نمی‌شدند، رای می‌آوردند.»

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفته که «این دولت نخستین دولتی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری از خودش نامزد نداشت و رقیب کسی نبود.» این در حالی است که احمدی‌نژاد اولین رئیس دولتی بود که به همراه یک نامزد انتخابات(مشایی) برای ثبت‌نام او به وزارت کشور رفت و در همان جا به حمایت علنی و بی‌سابقه از او پرداخت.گفتنی است از میان اعضای کابینه و مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم 15 نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرده بودند که در میان همه دولت‌های پیشین یک رکورد محسوب می‌شود.

ادامه تغییرات مشکوک و انتقام‌جویانه در روزهای پایانی دولت

جمهوری اسلامی نوشت: فرماندار ماهشهر قبل از شبهای قدر از کار برکنار شد و معاون وی به عنوان سرپرست فرمانداری ابلاغ گرفت. با اینکه بیش از چند روز تا پایان عمر دولت دهم باقی نمانده است، این‌گونه تغییرات مشکوک و انتقام‌جویانه با فشار محافل خاص همچنان ادامه دارد. این اقدام غیرمنطقی مورد اعتراض شدید بسیاری از نیروهای متدین در ماهشهر قرار گرفته است. آنها از استاندار خوزستان توضیح درباره علت این تغییر و تحول‌ها را خواستار و نقش نماینده ماهشهر را در این برکناری جویا شده‌اند.

اظهارات عجیب سفیر آمریکا در قاهره

جمهوری اسلامی نوشت:اظهارات عجیب سفیر آمریکا در قاهره ناظران را شگفت زده کرده است. وی گفته است: مصری‌ها یا باید بندگی اربابان یهود خود را بپذیرند یا از این کشور خارج شوند! وی افزود: "اسرائیل اگر مجبور به مقابله نظامی شود، این جنگ همان جنگ آرماگدون خواهد بود و بازگشت یهودیان از تمامی نقاط جهان به "سرزمین موعود نیل تا فرات" نزدیک است و در سال 2013 میلادی (امسال) انجام خواهد شد." آرماگدون، یا آرماجدون، از نظر صهیونیست‌ها جنگی است که با انجام آن یهودیان بر جهان مسلط می‌شوند و در آخرالزمان حکومت جهانی تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
۰
۰
آقای جام جم چرا همیشه به دنبال اختلاف هستید چرا نقاط مشترك را برجسته نمی كنید شما كه از غرب در ایجاد اختلاف بین مردم ایران سبقت گرفتید.
م ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
۰
۰
خواهشا به آقای شریعتمداری بگویید كه منطقی حرف بزند نه اینكه همیشه مخالفت كند هدف خود را بگویید كه آیا این همه مخالفتها بنفع مملكت ونظام است یا به ضرر نظام ما كه تاحالا نفعی ندیده ایم
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
به جای پریدن به هم یه كم به فكر مردم باشید به مشكلاتشون بپردازید . برای حل مشكلات ایده داشته باشید. برای رسیدن به قدرت از مردم سواستفاده نكنید

نیازمندی ها