مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بالغ بر 4 هزار و 300 هکتار از اراضی این استان زیر کشت پنبه قرار دارند.
کد خبر: ۵۸۱۸۸۹
کشت پنبه در 4000 هکتار از اراضی سمنان

امیر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا،  افزود: بالغ بر 4 هزار و 600 هکتار از مزارع پنبه استان در سطح قرارداد و 3 هزار هکتار نیز از سطح سبز برخوردار است.

وی اضافه کرد: امسال از مجموع 4 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت پنبه استان در بالغ بر 2 هزار و 200 هکتار آن از دستگاه ردیف‌کار پنبه و در مابقی مزارع نیز از روش دست پاش استفاده شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در سال گذشته میزان متوسط تولید پنبه در هر هکتار 2 هزار و 500 کیلو گرم بوده است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سالجاری نیز میزان عملکرد وش مزارع پنبه استان بین 2 هزار و 300 تا 2 هزار و 500 گرم در هر هکتار باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، تعداد زارعین پنبه کار این استان را یک هزار و 935 نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون بالغ بر 93 تن بذر و 638 تن انواع کودهای شیمیایی در بین پنبه کاران استان توزیع شده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه سطحی از مزارع تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند، گفت: 540 هکتار از سطح مزارع پنبه در این استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

رضوی همچنین گفت: تاکنون در سطح یکهزار و 500 هکتار از اراضی زیرکشت، عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها صورت گرفته است.

رضوی خاطرنشان کرد: شهرهای گرمسار و آرادان بیشترین سطح زیر کشت پنبه را در این استان به خود اختصاص داده و 60 درصد سطح زیر کشت پنبه استان در شهرستان گرمسار قرار دارد.

newsQrCode
برچسب ها: پنبه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها