کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و سوپ آن نه تنها برای مقابله با سرماخوردگی مناسب است، خاصیت کاهش خطرات سکته قلبی را نیز به همراه دارد. افزون بر این‌ها، پیش غذایی مفید برای افطار و باز کردن روزه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۸۱۱۷۶

 

مواد لازم: 
 
کرفس ۲ ساقه
پیاز ۱ عدد متوسط
هویج ۳ عدد کوچک
سینه مرغ یا گردن وبال ۱ عدد
آرد ۱/۵ قاشق غذا خوری
سیر ۴ حبه
آب قلم ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
 
 
طرز تهیه: 
 
پیاز را نگینی خرد کرده تفت دهید. زرد چوبه فلفل و نمک را اضافه کنید. سپس سیر را کاملا ریز کرده به پیاز سرخ شده اضافه کنید. حال هویج را ریز کنید ولی اگر به صورت دایره‌ای باشد نمای بهتری در سوپ خواهد داشت. کرفس را نیز همانند پیاز به صورت نگینی خرد کنید حال هویج و کرفس را به مواد قبلی اضافه کنید. 
اگر از سینه مرغ استفاده می‌کنید آن را جداگانه با نمک و یک پیاز آبپز کنید سپس به صورت ریش ریش درآورده، به بقیه مواد اضافه کنید. اگر از بال و گردن استفاده می‌کنید می‌توانید آن‌ها را از‌‌ همان ابتدا به بقیه مواد اضافه کرده و همه را تفت دهید. 
آب قلم را اضافه کنید و بگذارید سوپ شما جا بیفتد. 
آرد را با شیر سرد مخلوط کنید و هم بزنید تا حل شود حال که سوپ شما با حرارت کم جا افتاد بدون اینکه شعله را زیاد کنید مخلوط شیر و آرد را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شیر در سوپ نبرد. سوپ حاضر است می‌توانید آن را سرو کنید. برای تزیین آن از چند برگ گشنیز یا جعفری استفاده کنید
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها