تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی پربیننده «اتاق خبر» در تدارک تولید سومین فصل آن هستند. آرون سورکین، خالق اصلی این درام اجتماعی ـ فرهنگی، ‌خبر تولید فصل سوم آن را اعلام کرد. خط اصلی قصه مجموعه درباره زندگی و کارهای یک مجری تلویزیونی در واحد خبر است که به همکاری با یک گروه تازه مجبور می‌شود، اما کار با همکاران تازه برای او ماجراهایی تازه خلق می‌کند و باعث به وجود آمدن حوادث پیش‌بینی نشده‌ای می‌شود که زندگی و کار این مجری را به هم می‌ریزد.
کد خبر: ۵۸۱۰۱۰

 جف دانیلز در 15 اپیزود اتاق خبر در نقش اصلی بازی کرده است. او نقش ویلی مک‌آوی را به عهده دارد؛ یک مجری موفق تلویزیونی که ناگهان با اتفاقاتی تازه و غیرقابل پیش‌بینی روبه‌رو می‌شود. آدینا پورتر کمدین سرشناس، دیو پاتل بازیگر هندی‌تبار فیلم اسکاری میلیونر زاغه‌نشین، چارلی ویراچ و امیلی مورتیمر دیگر بازیگران این درام موفق تلویزیونی هستند. همه این بازیگران در فصل جدید مجموعه هم بازی خواهند داشت و دوباره نقش‌های قبلی خود را تکرار خواهند کرد. قرار است چند بازیگر جدید هم به جمع بازیگران فصل‌های قبلی اضافه شوند.

در قصه فصل اول، ویلی مک‌آوی به عنوان یک مجری موفق معرفی می‌شود که چالش‌های متعددی پیش روی خود دارد. او به اجبار راهی یک تعطیلات تحمیلی شده و پس از بازگشت از سفر متوجه می‌شود از یک کشتی به کشتی دیگر پرت شده است. تعطیلات و مرخصی اجباری برای این بود که تغییراتی در کادر همکاران تلویزیونی مک‌آوی ایجاد شود. او حالا با اعضای یک گروه جدید سر و کار دارد که در زمان غیبتش، جای همکاران قبلی را گرفته‌اند. مک‌آوی فقط یک راه پیش رو دارد: سازش با این همکاران جدید و همکاری با آنها. طبیعی است وی نمی‌تواند شغل و حرفه مورد علاقه‌اش را رها کند، اما کنار آمدن با شرایط جدید هم چندان ساده و راحت نیست. شبکه تلویزیونی HBO که اتاق خبر را تهیه کرده، از نوع و میزان استقبال تماشاگران از آن راضی است و قصد ندارد فصل جدید را هم در لوکیشن‌های شهر نیویورک جلوی دوربین ببرد.

دو فصل قبلی مجموعه در شهر نیویورک تهیه و تولید شد و حالا به نظر می‌رسد تغییر لوکیشن‌ حال و هوای تازه‌ای به قصه آن می‌دهد. این تغییر لوکیشن کمک می‌کند چند شخصیت تازه (که نقش مهمی در قصه اپیزودهای فصل جدید دارند) به جمع شخصیت‌های قبلی بپیوندند و ماجراها را به جلو ببرند. در عین حال، با از راه رسیدن این شخصیت‌های تازه قرار است میزان نقش و حضور تعدادی از شخصیت‌های قبلی مجموعه کم شود. تهیه‌کنندگان اتاق خبر می‌گویند نظرسنجی‌های تلویزیونی نشان می‌دهد چند تا از شخصیت‌های قصه نتوانسته‌اند توجه تماشاگران را به خود جلب کنند. از این‌رو ضروری به نظر می‌رسد نقش آنها در قصه مجموعه کمتر شود و با کمرنگ‌شدن آنها، حضور چند شخصیت جدید ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. اما سازندگان مجموعه گفته‌اند فعلا قصد افشای قصه فصل جدید و ماجراجویی‌های آن را ندارند. این قصه فعلا در هاله‌ای از ابهام است و کسی اطلاعی از اقدامات ویلی مک‌آوی و همکاران قدیمی و تازه‌اش در اپیزودهای فصل جدید آن ندارد.

منابع نزدیک به مجموعه می‌گویند به احتمال زیاد قصه آن تا زمان پخش عمومی اعلام و فاش نمی‌شود.

آرون سورکین، خالق مجموعه اعلام کرده کلید فیلمبرداری فصل جدید اتاق خبر تا زودتر از ماه اکتبر زده نخواهد شد. با آن که فیلمنامه مجموعه حاضر است و عموم بازیگران آن هم برای حضور در جلوی دوربین آماده هستند، ولی کار تولید بسرعت به راه نمی‌افتد. علت وقفه در تولید و فیلمبرداری فصل تازه اتاق خبر، حضور جف دانیلز یکی از بازیگران اصلی در جلوی دوربین قسمت دوم کمدی ـ خانوادگی و اکشن «خنگ خنگ‌تر» است. این فیلم پس از
18 سال که از اکران عمومی قسمت اول آن می‌گذرد، جلوی دوربین می‌رود و آرون سورکین گفته امکانی فراهم می‌کند تا دانیلز در این فیلم کنار جیم کری بازی کند و پس از پایان کار به جمع همکارانش در اتاق خبر بپیوندد.

منتقدان تلویزیونی، اتاق خبر را یکی از مجموعه‌‌های باکیفیت و برتر یک سال اخیر رسانه تلویزیون معرفی کرده‌اند. آنها در کنار تمجید از لحن اجتماعی و سیاسی مجموعه بر این نکته تاکید می‌کنند که تماشاگران مجموعه همراه با آن به دنیای پشت صحنه تلویزیون سفر می‌کنند و این یکی از جذابیت‌های مهم اتاق خبر است. برای تماشاگران تلویزیون دیدار از پشت صحنه برنامه‌های این رسانه و دیدن مسائل و مشکلاتی که عوامل و کارمندان تلویزیونی با آنها رودررو هستند، همیشه جذابیت خاص و ویژه‌ای داشته است. اتاق خبر نهایت استفاده را از این امکانات می‌برد.

آروی سورکین، خالق اتاق خبر با دنیای سیاست بیگانه نیست. وی قبل از این، مجموعه پربیننده سیاسی و اجتماعی «جناح چپ» را تهیه و خلق کرده که موفق به دریافت جایزه امی (اسکار تلویزیونی) شده است. او می‌گوید: از سال 2009 به این‌سو در پی آن بوده که مجموعه‌ای خلق کند و به کمک آن به نمایش دنیای تلویزیون و مسائل پشت پرده آن بپردازد.

او پس از ماه‌ها مذاکره با مسئولان شبکه HBO، در ژانویه 2011 اولین قسمت مجموعه اتاق خبر را به صورت یک فیلم سینمایی ـ‌ تلویزیونی تهیه کرد. پخش این اپیزود با استقبال بالای تماشاگران همراه شد. ماه سپتامبر همین سال پخش اپیزودهای دیگر مجموعه آغاز شد. سورکین می‌گوید برای نوشتن فیلمنامه اتاق خبر ساعت‌ها به تماشای برنامه‌های مختلف تلویزیونی نشست و از پشت صحنه بیش از ده مجموعه و برنامه‌های زنده خبری دیدار کرد. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، سورکین در سال 2009 و همزمان با نگارش فیلمنامه «شبکه اجتماعی» در فکر خلق مجموعه تلویزیونی اتاق خبر بوده است. حضور سورکین در پشت صحنه تعدادی از برنامه‌ها و نمایش‌های تلویزیونی با تعجب عوامل تولید این واحدها روبه‌رو بوده و آنها می‌پرسیدند وی در این مکان‌ها چه می‌کند. بعدها مشخص شد او در حال تحقیق درباره پروژه جنجالی خود، اتاق خبر بوده است. حدود هفت فیلمنامه‌نویس در کار نگارش فیلمنامه اپیزودهای مختلف مجموعه با سورکین همکاری کردند. وی در مصاحبه‌ای گفت بدون همکاری این افراد او نمی‌توانست مجموعه‌اش را جلوی دوربین ببرد.

ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها