4 کشته و 200 زخمی در تظاهرات حامیان مرسی

اعلام وضعیت فوق‌العاده در فرودگاه قاهره

ادامه اردوکشی‌های خیابانی در مصر

روز گذشته فرصت دیگری بود تا مخالفان و موافقان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر یک بار دیگر به خیابان‌ها آمده و در برابر هم اردوکشی کنند. به گزارش فارس، طرفداران مرسی با شعار شکستن کودتا و مخالفان وی با شعار پیروزی و عبور، روز گذشته به خیابان‌ها آمدند.
کد خبر: ۵۸۰۷۲۷

حضور موافقان و هواداران مرسی روز گذشته پس از آن انجام شد که صفوت حجازی از رهبران اخوان‌المسلمین روز پنجشنبه طی سخنانی در میدان رابعه العدویه از هواداران اخوان خواست به سمت مراکز حیاتی مصر حمله کرده و آن قسمت‌ها را محاصره کنند. در مقابل، مخالفان مرسی از اوایل صبح دیروز ورودی‌ها و خروجی‌های میدان‌التحریر را مستحکم‌تر کرده و سیم خاردارها و موانع آهنی را برای ممانعت از هر نوع حمله هواداران محمد مرسی نصب کردند. مخالفان همچنین از طرفداران خود خواستند برای حمایت از نقشه راه ارتش به خیابان‌ها بیایند.

در همین حال، نیروهای امنیتی نیز ضمن به دست گرفتن امنیت ایستگاه‌های متروی قاهره، نیروهای متعددی را برای مقابله با طرفداران مرسی در محوطه‌های مجلس ملی، مجلس شورا، وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری مستقر کردند. ارتش پیشتر نسبت به حمله به منابع دولتی هشدار داده بود. عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر نیز درسخنانی، ضمن تعهد نسبت به تحقق امنیت و ثبات در این کشور، انجام مذاکرات برای برقراری آشتی ملی با حضور احزاب و گروه‌های سیاسی مصر را خواستار شد.وی با اشاره به این‌که مصر اکنون در دورانی حساس قرار دارد، اعلام کرد: چرخ تاریخ مصر هرگز به گذشته باز نخواهد‌گشت و من متعهد می‌شوم که در جنگ برای برقراری امنیت تا آخرین لحظات ایستادگی کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها