شاید اگر بخواهیم یک ویژگی در همین ابتدای کار برای فصل آغاز نشده سیزدهم لیگ برتر فوتبال برشماریم، باید بگوییم در لیگ آینده همه می‌خواهند ارائه‌گر یک بازی خوب و موردپسند کارلوس کرش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال باشند.
کد خبر: ۵۷۹۷۳۵
همه می‌خواهند بازی‌شان به چشم کرش بیاید

در حقیقت با راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل، انرژی مثبتی به تمام ارکان فوتبال ملی و باشگاهی ایران دمیده شده تا همه شرایط خود را با توجه به برگزاری این رقابت‌ها وفق دهند. سازمان لیگ برتر نیز می‌خواهد طبق نظر کارلوس کرش، لیگ را مرتب و منظم پیش ببرد تا بدون آن که بازی‌های باشگاهی لطمه‌ای به برنامه‌های تیم ملی بزند، این مربی پرتغالی قادر باشد برنامه‌هایش را مو به مو و دقیق در راه حضوری شایسته در جام جهانی برزیل پیش ببرد. در حقیقت امسال لیگ تمام و کمال در خدمت تیم ملی خواهد بود تا لیگی پویا و بدون فرسایش در خدمت کارلوس کرش باشد.

جدا از این نکته مهم که طبیعی نیز به نظر می‌رسد، همه بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ سیزدهم به دنبال این هستند که خود را دیگر بار با بازی خوب و قابل قبول‌شان به تیم ملی و کارلوس کرش نشان دهند. از علی کریمی و هادی عقیلی بگیرید تا سیدمهدی رحمتی و دیگر بازیکنان جوانی که می‌خواهند شایستگی‌شان را نه در حرف، بلکه در میدان مسابقه‌ها در معرض دید و ارزیابی قرار دهند. هرچند بازیکنان جوان در این راه کار سخت‌تری را پیش‌رو خواهند داشت، چون کرش بسادگی از کنار تجربه بازیکنانش نخواهد گذشت، اما به هر حال اگر درخشش بازیکنان جوان دائمی باشد تا جرقه‌ای، همه چیز محتمل است، ولو آن که در تفکرات مرد پرتغالی، مسائل دیگری در جریان باشد.

اگر به این نکته توجه داشته باشیم که کرش طی این سال‌ها بر استفاده توام از عامل تجربه و عامل جوانی تاکید داشته، به این نتیجه خواهیم رسید که کرش امسال با دید متفاوت‌تری، بازی‌های لیگ برتر فوتبال را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد داد تا هیچ بازیکن شایسته‌ای از نگاه تیزبین او پنهان نماند. خوشبختانه کرش در طول بازی‌هایی که به حضور در مرحله نهایی جام جهانی ختم شد، از بازیکنان جوان و با آتیه غافل نبود تا مرحله به مرحله آنان را به اردوها و بازی‌های تیم ملی دعوت کرده و شرایط‌شان را از نزدیک زیر نظر بگیرد. کرش بعد از صعود به جام جهانی نیز در رویکرد خود به بازیکنان ملی‌پوش این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که آنان باید با درخشش در رقابت‌های لیگ، نشان دهند که چرا باید در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان رفته و به اردوها دعوت شوند. طبیعی است با چنین نگاه و رویکردی، کرش مسئولیتی سنگین را متوجه بازیکنان ملی‌پوش کرده است که با انگیزه و روحیه‌ای خاص، بازی‌هایشان را در لیگ سیزدهم پی بگیرند. ضمن آن که او از سوی دیگر به بازیکنان جوانی چون پیام صادقیان، یعقوب کریمی، رضا حقیقی، آرش افشین، محسن مسلمان، امید عالیشاه و... این اعتماد به نفس را می‌دهد که برای حضور در اردوهای تیم ملی و اختصاص جایگاه ثابتی به خود در این تیم، با قدرت بجنگند و خود را به هر طریق به وی تحمیل کنند.

با این توضیح کاملا مشخص می‌شود که چرا لیگ سیزدهم را باید از لیگ‌های قبلی تمیز داد و آن را متفاوت دانست. بی‌شک رقابت آشکار و نهانی که برای حضور در برزیل 2014 شکل گرفته، می‌تواند کیفیت لازم را به لیگ باشگاهی فوتبال ایران تزریق کند تا لیگی که معمولا طی این همه سال انتقادهای زیادی به کمیت و کیفیت برگزاری آن وارد بوده، در سال قبل از جام جهانی به لیگ اثرگذار و پویایی تبدیل شود که همگان به دنبالش هستند.

حجت‌اله اکبرآبادی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها