رونق گالری‌ها در اولین هفته رمضان

اگر به هنرهای تجسمی علاقه‌مندید در این روزهای گرم تابستان در ماه مبارک رمضان هم می‌توانید از آثار هنرمندان در گالری‌های مختلف در سطح شهر دیدن کنید. در این هفته سه نمایشگاه نقاشی، نقاشیخط و مجسمه را برای شما در نظر گرفته‌ایم که بازدید از آنها در این روزها خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۵۷۸۹۳۰

«پیکره‌ها» در ساربان

نمایشگاه «پیکره‌ها» از مجموعه گالری ساربان از مجسمه‌سازان معاصر ایران عصر دیروز به تماشای عموم گذاشته شده است. این نمایشگاه شامل 50 مجسمه از 15 مجسمه ساز ایرانی است. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه با رویکردهای متفاوت و مواد مختلف مانند برنز، آهن، فایبرگلاس، سرامیک و... خلق شده که طی سال‌های گذشته از سوی گالری ساربان جمع‌آوری شده است. تعدادی از کارها برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه آثاری از استادانی مثل پرویز تناولی، مش‌اسماعیل یا چهره‌های جوان‌تر مطرحی مثل یاسمین سینایی، بهداد لاهوتی، فرناز ربیعی‌جاه، حامد رشتیان و نسترن صفایی به تماشا گذاشته شده است.علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه تا سوم مرداد ماه غیر از سه‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 به گالری ساربان در خیابان دکتر بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

«منتخب نسل نو» در گالری شیرین

هفتمین دوره منتخب نسل نو از سوی گالری هما در گالری شیرین برپا شده است. این یک رویداد سالانه است که گالری هما برای شناسایی استعداد‌های نوظهور نقاشی ایران برگزار می‌کند و در آن با مشارکت استادان این حوزه تلاش می‌کند چهره‌های تازه‌ای را که صاحب استعداد‌های در خور توجهی هستند به جامعه هنری معرفی کند. امسال منتخب نسل نو در گالری شیرین برگزار شده و پس از دو مرحله داوری نزدیک به یکصد اثر هنری از حدود 50 نقاش جوان به بخش نهایی و نمایشگاهی هفتمین منتخب نسل نو راه پیدا کرده است که برگزیدگان خودش را در پایان هفته‌ای که گذشت شناخت.

در این نمایشگاه علاوه بر این‌که تکنیک‌های مختلف خلق اثر هنری مورد استفاده نقاشان جوان قرار گرفته، سوژه‌های مورد نظر آنها و توجه‌شان به محیط پیرامونشان و موضوعاتی که برای آنها جالب توجه بوده از جذابیت‌های خاص به حساب می‌آید.

این نمایشگاه تا پانزدهم ‌مرداد در گالری شیرین در ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک 9 دایر است و مخاطبان می‌توانند شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها