اعتصاب سراسری، شهرهای برزیل را فلج کرد

پس از چند هفته آرامش در شهرهای برزیل، روز پنجشنبه کارگران و اعضای اتحادیه‌های کارگری دست به اعتصاب زده و خواستار شرایط بهتر کاری و بهبود خدمات عمومی شدند.
کد خبر: ۵۷۸۶۵۴

به گزارش ایسنا، فلزکاران، کارگران حمل و نقل و کارگران ساختمانی همراه کارمندان بخش شهری و عمومی و آموزگاران در این اعتصاب شرکت کردند.

این اعتصاب سراسری که توسط اتحادیه‌های کارگری و تجارت سازماندهی شده بود، باعث از کار افتادن کامل یا بخشی از فعالیت‌های 80 بزرگراه در 18 ایالت برزیل شد.

این اعتصاب‌ها در بیشتر شهرهای برزیل آرام بود، اما راهپیمایی حدود 2500 نفر از معترضان در ریودوژانیرو به خشونت کشیده شد که طی آن برخی از ‌آنها با نیروهای پلیس درگیر شده و پلیس نیز از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی علیه افرادی استفاده کرد که به سویشان سنگ پرتاب می‌کردند.در شهر سانتوس نیز کارگران بخش بارانداز از ورود کامیون‌ها جلوگیری کردند. علاوه بر این، کارگران در شش ایالت دیگر نیز به همین ترتیب رفتار کردند.برخی از بانک‌ها که در این مناطق مستقر هستند به دلیل تجمع اعتراض‌آمیز کارگران فعالیت خود را تعطیل کردند، اما استفاده از دستگاه‌های خودپرداز مانعی نداشت و به روال گذشته این دستگاه‌ها فعال بود. در سائوپائولو نیز حدود 5000 نفر دست به راهپیمایی اعتراضی زدند و در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند خواستار کمتر شدن روزهای کاری در هفته، بهتر شدن شرایط کاری و بهبود قیمت‌های خرید شدند.آموزگاران مدارس دولتی و خصوصی نیز به جمع این اعتصاب‌کنندگان پیوستند و مدارس در بسیاری از شهرها تعطیل شد.علاوه بر این، بیمارستان‌ها با حداقل پرسنل به کار خود ادامه دادند. کارگران خطوط اتوبوسرانی، قطارها و متروها در سائوپائولو، ریودوژانیرو و دیگر مراکز ایالات در برزیل به جمع این اعتصاب گسترده پیوستند. با این وجود، فعالیت خطوط ریلی و زمینی همچون گذشته به صورت عادی پیش رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها