تظاهرکنندگان طرفدار اخوان المسلمین:

فقط بازگشت مرسی؛ شرط دیگری نمی پذیریم

صدها هزار نفر از طرفداران جماعت اخوان المسلمین مصر در تظاهرات روز جمعه در میدان رابعه العدویه، بر ضرورت بازگشت محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور به قدرت تاکید کردند.
کد خبر: ۵۷۸۶۱۴
فقط بازگشت مرسی؛ شرط دیگری نمی پذیریم

گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی القدس حاکیست، شرکت کنندگان در این تظاهرات که پس از نماز جمعه برگزار شد با صدور بیانیه ای، بازگشت محمد مرسی به قدرت را اصلی ترین خواسته خود اعلام کردند.

سخنگوی تظاهرکنندگان گفت:« محمد مرسی باید به کاخ الاتحادیه بازگردد و فعالیت خود را به عنوان رئیس جمهور مصر بدون هیچ قید و شرطی از سر بگیرد. خواسته دیگر ما برگزاری سریع انتخابات پارلمانی است. ما خواهان تشکیل کمیته ای به منظور اصلاح بعضی بندهای قانون اساسی مصر هستیم. ما بر تشکیل کمیته ای برای آشتی ملی تاکید داریم.»

وی افزود:« اینها خواسته های ماست و ما از آنها عقب نشینی نخواهیم کرد و هیچ شرایط دیگری را نمی پذیریم. مجلس مشورتی باید فعالیت خود را از سر بگیرد. ما محمد مرسی را رئیس جمهور قانونی مصر می دانیم و بر لزوم اجرای قانون اساسی تاکید داریم. »

 همچنین خطیب جمعه مسجد رابعه العدویه با انتقاد شدید از عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر او را با فرعون مقایسه کرد.

خطیب جمعه رابعه العدویه با اشاره به اقدام ارتش در بستن ورودیهای قاهره به منظور جلوگیری از تظاهرات طرفداران محمد مرسی گفت: اگر عده ما کم است از چه می ترسید؟ چرا ورودیهای قاهره را بسته اید؟ اگر گروه کوچکی هستند چرا شبکه های تلویزیونی اسلام خواه را تعطیل کردید؟ اگر گروه اندکی هستند چرا دهان روحانیون را می بندید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها