جهانبخش در «نایمخن» هلند و آزمون در «روبین» روسیه به جام جهانی برزیل چشم دارند

جدیدترین «گل‌»‌های فوتبال ایران

علیرضا جهانبخش که به نایمخن هلند پیوسته و سردار آزمون که قرار است برای روبین قازان به میدان برود، می‌توان جدیدترین گل‌های فوتبالی ایران تلقی کرد. جوانانی که نه فقط امروز با استعداد محسوس‌شان تیم‌های اروپایی را متوجه خود کرده‌اند، بلکه فردا را نیز متعلق به خویش جلوه می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۷۹۶۶

آزمون با گلزنی‌های حساس خود برای تیم ملی جوانان در مسابقات نافرجام سال گذشته قهرمانی جوانان آسیا چهره شد و روبین قازان را که علیرضا حقیقی، سنگربان پیشین پرسپولیس را هم در جمع مردانش دارد، وادار به استخدام خویش کرد. جهانبخش هم از همان مسیر می‌آید، با این تفاوت که فصل پیش در دیدارهای داماش گیلان در لیگ برتر ایران هم مثل یک سالار و نه جوان نوزده ساله‌ای که واقعا هست، عمل کرد و در خط حمله ای نفر اول نشان داد که امثال افشین چاووشی و امین متوسل‌زاده پرتجربه‌تر در آن حضور داشتند.

نایمخن یا همان NEC که هیچ‌گاه از بزرگان فوتبال هلند نبوده، اما در جذب و پرورش جوانان ید طولایی دارد، با جذب جهانبخش عملا نمایانگر سمت و سوی جدید فوتبال ایران هم است. در حالی که روزگاری ایران با دایی، هاشمیان و کریمی پیراهن بایرن مونیخ را بارها تصاحب می‌کرد، حالا باید با جوان‌ترهایش در باشگاه‌هایی جلب نظر کند که حتی در خود هلند نیز از بزرگان نیستند یا در روسیه تحت‌الشعاع زنیت و زسکا هستند و اگر عنوانی هم می‌آورند به ایرانی‌هایشان بهای زیادی نمی‌دهند. با این حال جهانبخش به هلند رفته تا از آنجا به تیم ملی بزرگسالان راه یابد و شاید هم در جام جهانی 2014 برزیل بازی کند و آزمون به روسیه رفته تا برخلاف علیرضا حقیقی فقط تماشاگر مسابقات لیگ این کشور نباشد و ثابت کند که گل‌های جدید فوتبال ایران واقعا خوشبو هستند.

وصال روحانی /‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها