نکات تازه‌ای از حضور آیت الله در انتخابات

هاشمی چرا آمد؟

نقش هاشمی و خاتمی در دولت آینده

ترکیب دولت آتی و سهم اصلاح طلبان در آن به موضوع مورد بحث برخی محافل سیاسی و رسانه ها بدل شده و این در حالی است که در ممتاز بودن نقش هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی در دولت آینده ولو هیچ سمتی بر عهده نگیرند که قطعا چنین خواهد بود تردیدی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۵۹۴۶
نقش هاشمی و خاتمی در دولت آینده

حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت و گو با عصر ایران در خصوص قرابت دو گفتمان اعتدال و اصلاحات گفت:همانطور که واکنش هاشمی به اتفاقات انتخابات 88 جریان اعتدال را به اصلاحات را پیوند داد، ورود آقای روحانی با حمایت توامان هاشمی و خاتمی  نیز به معنای حضور اصلاحات و اعتدال در صحنه حاکمیت و علاوه بر آن ایجاد رابطه بین این دو جریان نشان داد قرابت زیادی بین این دو گفتمان وجود دارد.

وی افزود: جریان اصلاحات در عمل از حضور افراطیون پالایش شد و از این پس با عقلانیت بیشتری فعالیت خواهد کرد.

منتجب نیا تصریح کرد: طبق اظهارات آقای روحانی، ایشان هاشمی و خاتمی را تکیه گاه و  منبع الهام خود می داند تا بتواند با استفاده از نظرات آن‌ها کارنامه ای پربار ارایه کند.

قدرت‌نمایی منافقین با مزدوران اجاره‌ای

چند روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، گردهمایی سالانه گروهک منافقین در ویلپنت، یکی از حومه‌های پاریس برگزار شد، در این تجمع اعضای گروه مجاهدین از سراسر اروپا آمده بودند منافقین را مورد تشویق خود قرار دهند.

روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی از این تجمع نوشت: در این تجمع اعضای گروه مجاهدین از سراسر اروپا آمده بودند و همچنین مهاجرین روس و لهستانی تبار که شاید خیلی هم در جریان مبارزه ای که انجام می شود نبودند با استفاده از سفر رایگان با اتوبوس از آلمان در این تجمع حضور یافتند تا  مادر جنبش و رئیس شورای ملی مقاومت ایران را مورد تشویق خود قرار دهند.

همچنین یکی از ایرانیانی که در این تجمع حضور داشته می گوید: سالِ اول که به فرانسه آمده بودم با یک ایرانی آشنا شدم که بعضی‌ وقت‌ها تلفنی با هم حرف میزدیم و احوال‌پرسی می کردیم، تا اینکه یک روز زنگ زد و گفت یک تجمع ایرانیان در حومهٔ پاریس برگزار میشود اگر تونستی بیا هم فال است و هم تماشا.

تا لحظه آخر نمیدونستم گردهمایی ایرانیان مربوط به مجاهدین است و خلاصه رودربایستی گرفت و رفتیم داخل، از هر ملیتی آنجا بود از کرد‌های عراق گرفته تا ترک‌های ترکیه و از آفریقایی گرفته تا عرب، خلاصه چند دقیقه چرخی زدم و گفتم بپرسم چرا اینجا از همه ملیت‌ها جمع شده اند.

از کرد‌های عراق پرسیدم که از سوئد آمده بودند، یکی از آنها گفت که ما از سوئد آمده ایم و گفتند چهار روز شما رو به پاریس می‌بریم و تنها یک بعدازظهر با ما در یک مراسم هستید و بعد آزاد هستید هرجا می‌خواهید بروید و رفت و برگشت و هتل و غذا و سایر امکانات از طرف ما.

روحانی فرزند نظام است

روزنامه الاتحاد چاپ امارات عربی متحده با انتشار مقاله ای با عنوان«مسأله تازه ای در ایران وجود ندارد» به انتخاب حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و نوشت:روحانی اصلاح طلب که برنده انتخابات ریاست جمهوری است، در اصل فرزند نظام و بخشی از نهاد حکومت است، و نگرش او نسبت به احراز مقام ریاست جمهوری خارج از نگرش رهبر ایران نیست.

الاتحاد افزود:او تأکید کرده است که سیاست ایران در مورد پرونده هسته ای تغییر نخواهد کرد ، و صراحتا گفته است : « ما غنی سازی اورانیوم را متوقف نخواهیم کرد ، و تنها راه پیشرفت ، انجام مذاکرات است » . وی همچنین تأکید کرده است که موضع ایران نسبت به مسأله سوریه به قوت خود باقی خواهد ماند .

افشای رسوایی جاسوسی

رسوایی جاسوسی اطلاعاتی دولت آمریکا از شهروندان و دولت های کشورهای جهان هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد. هفته نامه اشپیگل که پیشتر با افشای رصد ارتباطات مقامات اتحادیه اروپا توسط آمریکا خشم مقامات این اتحادیه را علیه واشنگتن برانگیخته است، این بار از بخش دیگری از این عملیات جاسوسی پرده برداشته است.

بر اساس این گزارش زیر دریایی «یو اس اس جیمی کارتر» پیشرفته ترین و مهجزترین زیردریایی اتمی آمریکا نقشی کلیدی در این جاسوسی فراآتلانتیکی ایفا می کند. در حالی که جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا با فعالیت های به اصطلاح صلح طلبانه و آزادی خواهانه خود شناخته می شود، یک زیردریایی با نام وی سرگرم انجام عملیات فوق سری در زیر آبهای اقیانوس اطلس است.

وظیفه اصلی این زیردریایی جاسوسی اطلاعاتی از کشورهای جهان از طریق دسترسی به کابل های فیبرنوری کف دریاها و دیگر مجاری انتقال اطلاعات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
۰
۰
آقایان خاتمی و هاشمی و روحانی جبهه قدرتمند اصلاحات بر پایه ی اعتدال ایجاد كنند

نیازمندی ها