مادورو: از قدرت کناره‌گیری نمی‌کنم

آمریکا به دنبال تغییر نظام در ونزوئلا

واکنش ها به موضوع رجعت احمدی‌نژاد

به دنبال سخنان قبلی احمدی نژاد در خصوص موضوع رجعت چاوز رییس جمهوری کمونیست ونزوئلا این بار غلامحسین الهام سخنگوی دولت در همایشی که عصر دوشنبه در سالن سیدالشهدا تهران دولتمردان برای تجلیل از خودشان برگزار کرده بودند گفت: ان‌شاءالله با ظهور حضرت امام عصر(عج) احمدی‌نژاد در رجعتی دیگر به دنبال برپایی حکومت مطلوب خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۳۹۰۰
واکنش ها به موضوع رجعت احمدی‌نژاد

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده از سوی نزدیکان احمدی نژاد گفت: اصل رجعت، مسئله‌ای است که صاحبنظران و مفسران شرع باید در خصوص آن اظهارنظر کنند و هرکسی صلاحیت سخن گفتن در این باب را ندارد.

امام جمعه تبریز افزود: اظهارنظرهایی که در خصوص رجعت و تعیین مصداق در این مورد گهگاهی شنیده می‌شود، تعجب آور است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام مبنی بر رجعت محمود احمدی‌نژاد همراه با امام زمان (عج)، گفت: ایجاد شبهه در اعتقادات و دین، خیانت به نظام و مردم است، در کتاب‌های دینی، رجعت تنها به ائمه‌اطهار و پیامبران منتصب شده، از این‌رو احمدی‌نژاد باید برای مطرح کردن اظهارات خلاف دین، در درگاه خدا توبه کند.

سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با بیان اینکه اطرافیان احمدی نژاد قصد دارند با اینگونه مظلوم نمایی ها از اعتقادات مردم استفاده ابزاری کنند، گفت: نتیجه اظهارات خرافه گرایانه و چاپلوسانه اطرافیان احمدی نژاد عبور از جایگاه ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اظهارات احمدی نژاد و الهام درباره بازگشت و رجعت با حضرت ولیعصر (عج) در زمان ظهور، با بیان اینکه علت عمده مشکلات احمدی نژاد حضور تعدادی افراد متملق در اطرافش است، گفت: این افراد از ابتدا شروع به اظهار برخی صحبت هایی کردند که نباید می گفتند در حال حاضر نیز توان پذیرش پایان کار دولت دهم را ندارند.

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی امروز طی تذکری‌ اظهار داشت: امروز معنویت ما را نیز به حراج گذاشته‌اند؛ سخنان روز گذشته آقای الهام و دیگران درباره رجعت دور از شأن معارف اسلامی، لکه‌دار کردن معارف دینی و بخشی از نظر انجمن حجتیه است.

سایت خبری انتخاب نیز نوشت:اقدام خلاف عرف و شرع و منطق و در عینحال مشکوک غلامحسین الهام سخنگوی دولت در مورد رجعت محمود احمدی نژاد در دوران ظهور امام زمان (عج)، مقبول هیچ خردمند شریعتپیشهای نیست و حکایت از خامی و بلاهت گوینده آن دارد. این اظهارات مملو از تملق و چاپلوسی، قطعاً احساسات پاک ملت را جریحه دار کرده و حساسیت مراجع، علما و مردم را برمی انگیزد.

 تخیلات وزیر خارجه کانادا

جان برد وزیر امور خارجه کانادا در مصاحبه با نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل در مورد مذاکرات هسته ای کشورمان در همصدایی با همپالگی های صهیونیست اش به اظهارنظر پرداخته و ضرب الاجلی تخیلی را برای مدت مذاکرات تعیین کرده است.

وی همراستا با ادعاهای پیشین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده که مهلت مذاکرات دیپلماتیک ایران و قدرتهای غربی رو به اتمام است.

وی همچنین با طرح ضرب الاجلی خیالی افزوده است: دولت جمهوری اسلامی ایران تنها دو تا سه ماه زمان دارد تا به مذاکرات هسته ای خود با قدرتهای غربی را به سرانجامی مطلوب برساند.
 
وزیر امور خارجه کانادا در ادامه لفاظی های خود مدعی شد که انتخاب رییس جمهور جدید ایران تغییری ایجاد نکرده و دغدغه های غرب در مورد برنامه هسته ای ایران برجای خود باقیست.

احیاء سازمان برنامه و بودجه

 تلویزیون بی بی سی با ارائه تحلیلی از تلاشهای در دست اقدام برای احیاء سازمان برنامه و بودجه گفت:در شش سال اخیر نام یک سازمان اقتصادی همیشه در کانون انتقادهای تند از سیاست های محمود احمدی نژاد مطرح بود مخالفان می گفتند که انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی دلیل اصلی تصمیم های خلق ساعه دولت در عرصه اقتصاد است ولی کارشناسان اقتصادی دولت نیز این سازمان را مجموعه ای عریض و طویل بیش از حد بروکراتیک و مانع توسعه معرفی می کردند.

بی بی سی افزود: چه با کارآیی این سازمان منحل شده موافق باشید یا مخالف رییس جمهوری جدید می خواهد آن را احیاء کند مجلس هم طرحی پنج ماده ای در این زمینه ارایه کرده است سازمانی که تهیه برنامه های پنج ساله توسعه و تهیه و تنظیم بودجه کل کشور جزء وظایف آن خواهد بود.

 انتخابات ایران فرصتی برای غرب

وزیر امور خارجه پیشین آلمان در مقاله ای تحت عنوان «تابش نور امید در ایران» که در پایگاه تحلیلی «پروژه سندیکایی» منتشر شده است به موضوع انتخاب دکتر حسن روحانی بعنوان رییس جمهور منتخب کشورمان پرداخته است.

یوشکا فیشر با اشاره به نتیجه انتخابات کشورمان می نویسد:هیچ کسی نمی توانست پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران را پیش بینی نماید. اکنون موضوع مذاکرات ایران با نمایندگان قدرتهای غربی در مورد برنامه هسته ای و همچنین بحران سوریه عمده ترین مسائل پیش روی دولت جدید ایران خواهند بود.

وزیر امور خارجه پیشین آلمان در ادامه با اذعان به اهمیت نتیجه انتخابات کشورمان در تحولات آینده خاورمیانه می افزاید :نتیجه انتخابات ایران بدون شک فرصتی مغتنم برای پیشبرد مذاکرات هسته ای و رفع بحران سیاسی در سوریه خواهد بود. حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس «ژنو 2» امری ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین خاكی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
۰
۰
لابد فكر كردن ما ساده‌ایم كه این حرف‌ها را باور كنیم
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
۰
۰
سوء استفاده از اعتقادات و مقدسات مردم آن هم در زمینه سیاست واقعا تعجب آور است نمیدونم چرا بعضیا به خودشون اجازه میدن راجع به دین هر اظهار نظری بكنن

نیازمندی ها