توصیه به اوباما برای مذاکره با ایران

روزنامه هافینگتون پست در مقاله تحلیلی به دولت اوباما توصیه می کند که با کنار گذاشتن خط مشی زورگویانه پیشین دولت آمریکا با کاهش تحریم و فشار تلاش کند تا مسیر دیپلماسی با ایران را تسهیل نماید.
کد خبر: ۵۷۳۶۰۰
توصیه به اوباما برای مذاکره با ایران

«جمال عبدی» و «رایان کاستلو» در روزنامه هافینگتون پست ؛ با نوشتن مقاله با ابراز خوش بینی نسبت به پیروزی حسن روحانی رییس منتخب ایران در انتخابات می نویسند:انتخاب حسن روحانی بعنوان رییس جمهور ایران فرصتی ویژه برای پیشرفت دیپلماسی هسته ای ایران با قدرتهای غربی خواهد بود.

نویسندگان مقاله با انتقاد از موضع خصمانه سناتورهای آمریکایی در قبال کشورمان می نویسند :اکنون انتخابات ایران برگزار شده است اما «مارک کرک» و جمعی دیگر از سناتورهای آمریکایی طرحی مبنی بر تشدید تحریم های ضد ایرانی را ارایه کرده اند. کاخ سفید نیز اظهار داشته که بزودی تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع می کند این موضوع نه تنها باعث تضعیف امکان تعامل مستقیم ایران و آمریکا خواهد شد بلکه موجب می شود تا 18 میلیون رای دهنده ایرانی که به رییس جمهور منتخب ایران رای داده اند بیش از پیش دیدگاهی منفی نسبت به دولت آمریکا پیدا خواهند کرد.

اولویت های دولت جدید

یک کارشناس مسائل بین المللی با اظهار اینکه موضوعی در سیاست خارجی که اثر خاصی در وضع داخلی ایران دارد بحث تکنولوژی هسته ای و تحریم هاست، بیان کرد: آرای اکثریت مردمی که به حسن روحانی رای دادند، تلاشی برای تغییر وضع موجود و خروج از تنگناها در عرصه اقتصادی و معاشی است.

داود هرمیداس باوند در گفتگو با مهر در خصوص اولویت کاری سیاست خارجی در دولت جدید گفت: در این خصوص رییس جمهور جدید می بایست گام هایی را برای اعتماد سازی و پیدا کردن مکانیزم ها جهت رسیدن به نوعی تفاهم انجام دهد.

این کارشناس مسائل بین المللی با تاکید بر اینکه نکته مهم دیگری که می تواند گره گشای اصلی حل مسائل کشور باشد، موضوع مذاکره دوجانبه با آمریکاست، اظهار کرد: مادامی که موفق نشویم مسائل خود را با آمریکا حل کنیم با ادامه مشکلات مواجه خواهیم بود و این کشور می تواند با ادامه استفاده ابزاری خود، حتی کشورهای شرقی را هم با خود همراه کند.  

وی با بیان اینکه پذیرش مذاکرات دو جانبه بر اساس منافع متقابل می تواند سرآغاز منافع خوبی برای طرفین باشد، اظهار کرد: البته روحانی نیاز برای پیشبرد امور نیاز به اختیارات گسترده دارد.

انتخابات‌ به‌ نفع روحانی‌ مهندسی‌ شد!

از همان روزهای اول و پس از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ملت ایران، بسیاری از افراد و رسانه ها دچار شوک شدند؛ چرا که این میزان حضور وهمچنین انتخاب آقای روحانی اصلا در مخیله آنها نمی گنجید و در کل تمام برنامه های آنها را به هم ریخت. این شوک طی روزهای متمادی در پیام های تبریک و واکنش های رسانه ای کاملا بروز داشت.

به گزارش جهان، از همان روزهای پس از حماسه سیاسی ملت ایران، بسیاری از افراد دچار شوک شدند؛ چرا که این میزان حضوردر مخیله آنها نمی گنجید.

علیرضا نوری زاده ضدانقلاب خارج نشین در گفتگو با رادیو فرانسه می گوید: « تمام آمارگیری هایی که انجام می شد، آقای قالیباف را خیلی پیشتاز قرار می داد، چه شد یک دفعه ۱۰ میلیون فاصله تا الآن بین آقای قالیباف و روحانی افتاده است؟»

گذشته از تکرار تئوری توهم «داماد لرستان» از سوی نوری زاده، در انتخابات سال ۸۸ نیز او و بسیاری از همفکرانش با همین ادعا به دنبال القای تقلب در جامعه بودند.

نوری زاده پس از یک هفته تکرار ادعای خود در رسانه ها، اینبار در گفتگو با رادیو زمانه گفت: «آقای روحانی فقط با ۵۱ درصد آرا پذیرفته و رئیس جمهور شد. اگر دقیقتر در نظر بگیریم به اعتقاد من ۳۷۰ هزار رأی که باعث شد ایشان در دور اول برنده شود اون ۳۷۰ هزار رأی مهندسی شد وگرنه آقای روحانی باید با آقای قالیباف به دور دوم می رفت.» !

نظام پیروزانتخابات بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تفکر اصولگرایی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شکست نخورد چون نظام در این انتخابات شکست نخورد و چون نظام اصولگرا است بنابراین اصولگرایان و تفکر اصولگرایی هم در این رقابت شکست نخوردند.

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس در گفتگو با فرارو، ضمن بیان این مطلب درباره ادعای پیروزی اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبان در حالی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کردند که در دوره پیشین مدعی وجود تقلب در انتخابات بودند، این در حالی است که خودشان هم می دانستند این ادعا از بیخ و بن دروغ است.

وی افزود: با این وجود آنها در حالی که ادعا می کردند که در هیچ انتخابات دیگری شرکت نمی کنند ابتدا تلاش کردند به هر نحوی سید محمد خاتمی را وارد رقابت انتخاباتی کنند اما به دلیل آنکه در برآوردهایشان به این نتیجه رسیدند که ایشان اقبالی از سوی مردم ندارند از کوشش خود برای به صحنه کشاندن خاتمی منصرف شدند و در نهایت محمد رضا عارف را وارد رقابت انتخابات کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Switzerland
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
۰
۰
درمورد آقای خاتمی اشتباه اظهار نظر كرده اید

نیازمندی ها