توزیع سوخت یورو ۴ از فردا در تهران

قائم مقام سازمان حفاظفت محیط زیست گفت: براساس برنامه‌ای که وزارت نفت به محیط زیست اعلام کرده بود از فردا- یکشنبه- ۲۶ خرداد ماه، سوخت یورو ۴ در برخی جایگاه‌های مرکزی عرضه سوخت تهران توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۲۷۸
توزیع سوخت یورو ۴ از فردا در تهران

علی محمد شاعری با اعلام این خبر افزود: براساس این توافق تا پایان شش ماهه اول سال جاری سوخت یورو ۴ در شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، چابهار، هرمزگان، بوشهر و قم نیز توزیع خواهد شد.

به گفته وی بعد از آغاز توزیع سوخت یورو۴ درتهران، عرضه آن در استان البرز هم انجام می‌شود و قیمت تمام شده این سوخت برابر با بهای سوخت معمولی است.

شاعری ادامه داد: قرار است روزانه ۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ درتهران توزیع شود که این میزان سوخت از پالایشگاه شازند اراک تامین می‌شود و به تدریج با ارتقای دیگر پالایشگاه‌های کشور میزان تولید سوخت یورو۴ نیز افزایش می‌یابد.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو۴ در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: همچنین در جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران، مشهد و البرز از ابتدای سال جاری نفت گاز(گازوئیل) با استاندارد یورو۴ توزیع می‌شود.

شاعری گفت: براساس پیگیری‌هایی که امروز- شنبه- سازمان حفاظت محیط زیست در مورد زمان توزیع سوخت یورو۴ از وزارت نفت به عمل آورد، آنان اعلام کردند که این سوخت از فردا در تعدادی از جایگاه‌های مرکزی عرضه سوخت درتهران ارائه می‌شود.

سوخت یورو۴، براساس استانداردهای زیست محیطی تولید می‌شود و به همین دلیل نسبت به سوخت یورو۲ ؛ به معیارهای بین‌المللی زیست محیطی نزدیکتر است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها