ولایتی در برنامه رویکردها:

دولت باید در بحث اقتصاد مسئولیت‌پذیر باشد

علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت باید در بحث اقتصاد مسئولیت‌پذیر باشد، گفت: در مسائل حاد اقتصادی باید اقدامات فوری صورت گیرد.
کد خبر: ۵۷۰۶۳۹
دولت باید در بحث اقتصاد مسئولیت‌پذیر باشد

علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه رویکردها، برنامه‌ها شبکه چهار سیما  گفت: شعار دولت بنده، اخلاق‌محوری و ثبات در تصمیم‌گیری است. شاخص‌های موردنظر من در استفاده از نیروهای کارآمد متدین بودن، با تجربه بودن، متخصص بودن، معتدل بودن و در آخر مشورت‌پذیر بودن است.

وی اظهار داشت:‌ دولت باید در بحث اقتصاد مسئولیت‌پذیر باشد. در مسائل حاد اقتصادی باید اقدامات فوری صورت گیرد که من طرح 100 روزه را برای اعتمادسازی بین مسئولین و مردم پیشنهاد داده‌ام. همچنین طرح تنفس 6 ماهه نیز بدین صورت است که از مجلس اجازه بگیرم و مالیات کارخانجات زیان‌ده را نسبت به پرداخت مالیات معاف کنم. این مبارزه اساسی با تورم و گرانی خواهد بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بعضی از هزینه‌های دولت در اولویت قرار ندارد، خاطرنشان کرد: بعضی طرح‌های عمرانی است که هزینه کردن در آن در اولویت قرار ندارد. مانند بعضی طرح‌های عمرانی و البته بودجه کشور به این طرح تنفس 6 ماهه مالیاتی وابستگی خاصی نخواهد داشت.

وی در ادامه در تعریف از آزادی بیان، تصریح کرد:‌ هر کسی هر سخنی که فکر می‌کند مفید به حال جامعه باشد می‌تواند بگوید البته طبق قانون. حدود و ثغور آزادی بیان در چارچوب قانون خواهد بود.

ولایتی همچنین پیرامون فضای حاکم بر رسانه‌ها، اظهار داشت: ما باید نظام صنفی در کشور داشته باشیم و امر نظارت بر رسانه‌ را بر عهده صنوف بگذاریم و به این صورت عملی خلاف امنیت ملی کشور رخ نخواهد داد.

وی پیرامون رابطه با اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: ما علاوه بر اینکه باید با اتحادیه اروپا رابطه برقرار کنیم باید رابطه دو جانبه نیز با کشورهای اروپایی داشته باشیم. اگر روابط‌مان را تنها با اتحادیه اروپا منحصر کنیم، قطعا توفیق نخواهیم یافت. همچنین باید روابط‌مان را نسبت به اروپا اصلاح کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را چگونه اجرا خواهید کرد، گفت: قانون یارانه‌ها در بخش تولید عمل نشد و این باعث شد در تولیدات دچار مشکل شویم. در حمایت از تولید، شیوه‌های مختلف مطرح است.

وی افزود: در تولید صنعتی نیز تولید باید مردمی باشد و حمایت از تولید با جلوگیری از قاچاق ممکن می‌شود. همچنین باید دولت بیمه صادراتی بوجود آورد تا صادرکننده در دریافت پول خود به مشکل برنخورد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها