افزایش قیمت، تبلیغات کاغذی نامزدها را کاهش داد

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به کاهش قابل ملاحظه تبلیغات کاغذی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: افزایش قیمت کاغذ، چند قطبی بودن فضای انتخابات و شفاف شدن هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها از عوامل کاهش تبلیغات کاغذی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری است.
کد خبر: ۵۶۹۷۱۱

طاهر شبیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در رقابت‌های انتخابات امسال بجز یکی از نامزدها در مورد سایر نامزدها تبلیغات کاغذی چندانی مشاهده نمی‌شود، افزود: افزایش قیمت کاغذ از عواملی است که باعث شده تبلیغات کاغذی نامزدها، چاپ پوستر، تصویر و بولتن‌های تبلیغاتی آنها بشدت کاهش یابد.

وی گفت: از سوی دیگر شیوه سرمایه‌گذاری در تبلیغات انتخابات نیز تغییر کرده است؛ به طوری که میزان شفافیت در هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها به نسبت دوره‌های قبل بیشتر شده است و در شرایطی که مردم تحت فشار اقتصادی زیادی هستند، بیشتر نامزدها ترجیح دادند تبلیغات کاغذی چندانی نداشته باشند. هم‌اکنون شواهد نشان می‌دهد از هشت نامزد انتخابات، هفت نامزد استفاده چندانی از تبلیغات کاغذی نمی‌کنند.

وی افزود: شفافیت در هزینه‌های تبلیغاتی باعث کاهش ریخت‌وپاش‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی شده است و نامزدها نیز ترجیح می‌دهند طوری تبلیغات کنند تا بعدا اگر در مورد هزینه‌های تبلیغاتی از آنها سوال شد، مشکلی نداشته باشند.

شبیری با اشاره به این‌که چند قطبی بودن فضای انتخابات نیز روی تبلیغات نامزدها بویژه تبلیغات کاغذی تاثیر منفی گذاشته است، گفت: آمار دقیقی از میزان مصرف کاغذ در تبلیغات نامزدها وجود ندارد، اما برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد در تبلیغات انتخابات امسال مصرف کاغذ 70 درصد نسبت به انتخابات سال 1388 کاهش یافته است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا افزود: زمانی که هیجان انتخابات بالا و فضا نیز دوقطبی باشد، میزان تبلیغات کاغذی هم افزایش می‌یابد که اکنون ر شاهد چنین وضعی نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها