رمزهای عبور حک شده روی پوست بدن

اگرچه پیشرفت‌هایی که در حوزه فناوری صورت گرفته بسیار فراوان و مفید بوده، اما بجرات می‌توان گفت: معضلاتی که سال‌هاست در دنیای دیجیتال وجود دارد و با افزوده شدن انواع سرویس‌ها و خدمات نوین هر روز ابعاد جدی‌تری هم پیدا می‌کند، به دلیل سپردن رمزهای عبور گوناگون است؛ رمز کارت عابر بانک، رمز صندوق ایمیل، رمز ورود به سایت دانشگاه، رمز گوشی موبایل و رمز عبور حساب‌های کاربری انواع سایت‌های خدمات‌دهنده آنلاین، همگی مواردی هستند که برای داشتن یک زندگی دیجیتال آسوده باید آنها را به‌خاطر بسپاریم.
کد خبر: ۵۶۹۵۲۷

اما بتازگی مدیر اجرایی شرکت موتورولا که یکی از سازندگان بزرگ تلفن‌همراه است، طرحی را ارائه داده که این مشکل را برای همیشه حل خواهد کرد.

در این ایده جدید، اطلاعات هویتی و شناسایی فرد توسط مدارهای الکترونیکی قابل انعطاف و با استفاده از یک تمبر پلاستیکی به پوست فرد می‌چسبد و ظاهری مانند یک خالکوبی مدرن خواهد داشت. این محصول نخست برای استفاده‌های پزشکی طراحی شده بود، اما کمی بعد به عنوان راهکاری برای تعیین هویت مورد استفاده قرار گرفت. به گفته موتورولا اگرچه چنین طرحی هنوز قابل فروش نیست، ولی‌ آزمایش‌های این شرکت موفقیت‌آمیز بوده است.

به نظر می‌رسد که شرکت موتورولا برای معرفی این فناوری منتظر عرضه گوشی موتو ایکس (Moto X) خود به بازار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها