انتقادهای بین‌المللی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

تصمیم رژیم صهیونیستی برای انجام شهرک‌سازی‌ها در قدس شرقی، انتقادهای فراوانی را علیه سران تل‌آویو به همراه داشته است. البته در مقابل تمام این انتقادها، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند از تصمیم خود صرف‌نظر نمی‌کنند و بتازگی از ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس اشغالی خبر داده‌اند.
کد خبر: ۵۶۸۱۸۷

در تازه‌ترین این انتقادها، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که این سازمان به هیچ وجه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس شرقی را به رسمیت نشناخته و آن را امری کاملا غیرقانونی می‌داند. به گزارش ایسنا، بان کی مون در نامه‌ای به ریاض مالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان نسبت به ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بویژه در شهر قدس و اعمال فشار بر مسلمانان و مسیحیان و ممانعت از ورود آنها به اماکن مقدس خود ابراز نگرانی کرد.

بان کی مون در نامه خود عنوان کرد که در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده و بر ضرورت پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی تاکید کرده است.

وی نسبت به اوضاع کنونی که ممکن است تمامی تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را بی‌ثمر بگذارد، ابراز نگرانی کرده است.

کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از رژیم صهیونیستی خواست هر چه زود‌تر شهرک‌سازی‌های خود در بخش شرقی قدس را متوقف کند. به گزارش منابع خبری، اشتون شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی خواند، زیرا این شهرک‌سازی‌ها بندهای کنوانسیون چهارم ژنو را نقض کرده و راه‌حل تشکیل دو دولت را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و از سرگیری مذاکرات صلح میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را نیز غیرممکن می‌سازد.

اشتون طی بیانیه‌ای تاکید کرد اتحادیه اروپا بار‌ها از رژیم صهیونیستی خواسته است عملیات شهرک‌سازی خود در کرانه باختری از جمله بخش شرقی قدس را متوقف کند و به توافق‌نامه‌هایی که امضا کرده است، پایبند باشد. در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر این باور است که عملیات سیاسی بهترین راه‌حل برای پایان دادن به مناقشه فلسطینی و صهیونیستی است.این انتقادهای بین‌المللی در حالی علیه رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که صدای اعتراض ساکنان اراضی اشغالی هر روز به گوش سران تل‌آویو می‌رسد. به گزارش منابع خبری، شنبه شب حدود 400 اسرائیلی در میدان هابیما در مرکز تل‌آویو در اعتراض به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کالاها که از امشب به مرحله اجرا درآمد، تظاهرات برگزار کردند، بنا‌بر‌این گزارش، حدود 200 نفر دیگر در شهر حیفا در اعتراض به افزایش مالیات‌ها تظاهرات کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها