خیریانپور، معاون استاندار مازندران عنوان کرد:

رشد ۱۴ درصدی ارزش صادرات محصولات مازندران

ارزش صادرات غیرنفتی از ۶ میلیارد دلار گذشت

ارزش صادرات غیرنفتی کشور در دو ماه نخست امسال به بیش از شش میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۵۶۷۱۹۶
ارزش صادرات غیرنفتی از ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش ایرنا، ۱۳ میلیون و ۷۳۲ هزار تن کالا به ارزش شش میلیارد و ۱۳۷ میلیون دلار در دو ماه نخست امسال به خارج از کشور صادر شد.

صادرات غیرنفتی کشور با احتساب میعانات گازی در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۹‌/‌۱ درصد کاهش و به لحاظ وزنی ۴۷‌/‌۸ درصد افزایش داشته است.

عمده کالاهای صادراتی شامل قیر به ارزش ۲۳۵ میلیون دلار، متانول(الکل متیلیک) به ارزش ۲۰۵ میلیون دلار و سنگ آهن به‌هم فشرده نشده و کنسانتره‌های آن به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار بوده است.

به گزارش روابط عمومی گمرک، براساس ترکیب کالاهای صادراتی به تفکیک میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها، در دو ماه نخست امسال از مجموع صادرات غیرنفتی، یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار به میعانات گازی، یک میلیارد و ۷۱۷ میلیون دلار به محصولات پتروشیمی و سه میلیارد و ۱۸۱ میلیون دلار به سایر کالا‌ها اختصاص داشته است.

واردات

در دو ماه نخست امسال همچنین چهار میلیون و ۱۷۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۶۹۲ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان به لحاظ ارزش ۴۷‌/‌۳۲ درصد و از حیث وزن ۴۹‌/‌۳۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، عمده کالاهای وارداتی شامل برنج نیمه‌سفید شده یا برنج کامل سفید شده به ارزش ۳۵۹ میلیون دلار، کنجاله و سایر آخال‌های جامد به ارزش ۳۲۸ میلیون دلار، دانه گندم سخت به ارزش ۲۹۳ میلیون دلار، محور، چرخ و اجزا و قطعات آن به ارزش ۱۵۴ میلیون دلار و دانه ذرت دامی به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار بوده است.

این گزارش افزود: پنج کشور عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، جمهوری کره و ترکیه بود.

newsQrCode
برچسب ها: گمرک واردات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها