روسیه مدعی کارشکنی غرب در کنفرانس ژنو 2 شد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، واشنگتن و پاریس در برگزاری کنفرانس بین‌المللی سوریه اخلال می‌کنند. این سخنان یک روز پس از آن ایراد شد که اتحادیه اروپا تحریم‌های تسلیحاتی سوریه را لغو کرده و در واکنش به این عمل روسیه نیز اعلام کرد، طبق توافق‌ انجام شده، موشک‌های اس 300 را تحویل سوریه خواهد داد. آمریکا از تصمیم جدید اتحادیه اروپا استقبال کرد.
کد خبر: ۵۶۷۱۱۲

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف گفته است: ما در جریان مذاکرات سه‌جانبه خود در پاریس (با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه) توجه آنها را به این مساله جلب کردیم که برخی اقداماتشان تا حدود زیادی در جهت برهم زدن نظریه برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه بوده است. وزیر خارجه روسیه همچنین تصمیم اتحادیه اروپا درخصوص ارسال سلاح برای مخالفان سوری‌ را «تصمیمی غیرقانونی» و مغایر با ضوابط حقوق بین‌الملل توصیف کرد. دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گویند به احتمال زیاد کنفرانس بین‌المللی «ژنو 2» درخصوص سوریه پانزدهم و شانزدهم ماه ژوئن (بیست و پنجم و بیست و ششم خرداد) در سوئیس برگزار خواهد شد.

روز سه‌شنبه لاوروف درباره توافق‌های تازه‌ای که بین آمریکا و روسیه درباره محورهای مطرح در این کنفرانس حاصل شده است سخن گفت. در این کنفرانس قرار است بر سر تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل برای اداره امور سوریه در شرایط کنونی توافق شود. آمریکا روز گذشته انتقال سامانه دفاع ضدموشکی اس۳۰۰ روسیه را به دولت سوریه محکوم کرد. موشک‌های اس۳۰۰ یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضدهوایی در جهان است که علاوه بر هواپیماها، می‌تواند موشک‌های بالستیک را هم بزند. اسرائیل نیز با ابراز نگرانی گفت، این موشک‌ها می‌توانند هواپیماها را بر فراز فرودگاه بن‌گورین هدف گرفته و سرنگون کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها