اسد:پاسخ صهیونیست‌ها را قاطعانه می‌دهیم

موشک‌های اس 300 وارد سوریه شد

در بیانیه پایانی نشست بین‌المللی سوریه تاکید شد:

ضرورت توقف فوری خشونت و خونریزی در سوریه

نشست بین المللی سوریه «راه‌حل سیاسی؛ ثبات منطقه‌ای» که با هدف تقویت تلاش های فراگیر منطقه ای و بین‌المللی به منظور کمک به مردم سوریه جهت خروج از بحران کنونی و ایجاد زمینه مناسب آغاز گفت‌وگوهای فراگیر ملی در فضایی آکنده از حس هم دردی و همیاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۶۷۱۴۷
ضرورت توقف فوری خشونت و خونریزی در سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر، این همایش با حضور وزرای خارجه و فرستادگانی از کشورهای آسیایی(عربی- اسلامی)، آفریقا، آمریکای لاتین، اروپا و همچنین شخصیت های بین المللی و نمایندگان سازمانهای منطقه‌ای و بین المللی در تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان ضمن ایراد سخنرانی و ارائه نظرها و مواضع خود بر ضرورت پیگیری حل و فصل سیاسی بحران سوریه و ضرورت ثبات منطقه ای بر پایه مفاد زیر تاکید و توافق کردند:

 1- شرکت کنندگان در این نشست با تاکید بر ضرورت پیگیری راهکارهای سیاسی مبتنی بر گفت‌وگوهای فراگیر ملی به عنوان تنها راه، حل وفصل بحران کنونی سوریه از تمامی طرفهای درگیر در سوریه خواستند تا از تشدید خشونتها اجتناب و با توقف فوری درگیری ها، فضای مناسب را برای ایجاد زمینه های ورود به فرآیند دموکراتیک در سوریه فراهم آورند. همچنین حاضران در این نشست ضمن حمایت از مطالبات مشروع مردم سوریه برای اجرای دموکراسی؛ پیشرفت و عزت و مشارکت فعال و فراگیر همه گروهها و احزاب سیاسی منبعث از اراده مردم در اداره کشور و حق تعیین سرنوشت خویش را مورد تاکید قرار دادند.

2- شرکت کنندگان ضمن رد هرگونه مداخله خارجی، تجاوز بیگانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه؛ همچنین کشتار شهروندان بی پناه سوریه از سوی تروریست‌ها را به شدت محکوم کردند و گسیل اموال و تسلیحات به داخل سوریه جهت حمایت از گروههای افراطی بی مسوولیت در سوریه را منافی حقوق بین الملل و راه حل سیاسی دانستند و آن را موجب وخیمتر شدن اوضاع ارزیابی کردند.

3- شرکت کنندگان در این اجلاس ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری خشونت و خونریزی، درباره تشدید بحران و تسری التهاب به دیگر کشورهای منطقه و همچنین شعله ور شدن منازعات در منطقه ابراز نگرانی کردند و بر لزوم ثبات و استقرار امنیت این منطقه تاکید ورزیدند.

4- شرکت کنندگان در نشست حمایت خویش را از تلاش های کنونی بین المللی و توافق بین المللی در خصوص برگزاری اجلاس ژنو اعلام کردند و خشنودی خود را نسبت به موافقت اصولی دولت سوریه مبنی بر شرکت در اجلاس مذکور ابراز می دارند و از همه طرف های سوری دعوت می کنند به منظور ایجاد راه حل سیاسی مسالمت آمیز برای بحران در این اجلاس شرکت کنند.

5- شرکت کنندگان حمایت کامل خود را از تلاشهای سازمان ملل متحد به ویژه نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه آقای اخضر ابراهیمی اعلام کردند.

6- حاضران با تاکید بر ارسال فوری کمک های انساندوستانه برای رفع آلام و معضلات مردم سوریه از طریق هلال احمر جمهوری عربی سوریه بر ضرورت رفع فوری تحریم های اقتصادی این کشور و تسهیل بازگشت مهاجران به کشور خویش تاکید کردند و خواستار افزایش کمک‌ها برای بازسازی مناطق آسیب دیده شدند.

در پایان شرکت کنندگان مراتب قدردانی عمیق خود را از تلاشهای سازنده و موثر جمهوری اسلامی ایران در جهت حل و فصل سیاسی بحران سوریه به ویژه برگزاری این نشست در کمک به مردم سوریه و تحکیم پایه های ثبات و امنیت جمهوری عربی سوریه و منطقه ابراز کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها