سه مرد که با همدستی یکدیگر و معرفی خود به‌عنوان کارمندان شرکت مایکروسافت، نامه‌های الکترونیکی به بهانه برنده شدن یک میلیون پوندی به افراد ارسال و از آنها کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس فتای استان خراسان‌رضوی دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۱۹۴۲
کلاهبرداری کارمندان قلابی مایکروسافت در ایران

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی در این باره گفت: هفته گذشته مردی با حضور در مرکز پلیس فتا علیه مردی کلاهبردار شکایت و عنوان کرد، از چند روز پیش مرد غریبه‌ای به پست الکترونیکی پسرش پیام‌هایی ارسال و با معرفی خود به‌عنوان کارمند اداره مایکروسافت عنوان کرده او جزو چهار برنده این شرکت بوده و یک میلیون پوند جایزه به او تعلق گرفته است و می‌تواند برای دریافت جایزه‌اش به انگلستان سفر و در جشن برگزیده‌ها نیز شرکت کند.

عرفانی افزود: کارمند اداره مایکروسافت روز بعد تلفنی با خانه شاکی تماس گرفته و گفته زمان حضور در جشن برگزیده‌ها پایان یافته و فرد برنده می‌تواند جایزه خود را از طریق پیک موتوری شرکت که نماینده آنها در مشهد است دریافت و بابت آن 245 پوند به پیک موتوری پرداخت کند.

هوشیاری شاکی پلیس را به باند کلاهبردارها رساند

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی یادآور شد: شاکی با ظنین شدن به مرد تماس‌گیرنده، بی‌آن‌که نشانی خانه‌اش را به وی بدهد، به مرکز پلیس مراجعه و موضوع را گزارش کرد.

ماموران فتا نیز با آموزش به شاکی، از او خواستند در تماس بعدی متهم شیاد با او قرار ملاقات بگذارد و برای تحویل جایزه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: روز بعد پیک موتوری که برای گرفتن 245 پوند و پرداخت یک فقره چک یک میلیون پوندی به خانه شاکی مراجعه کرده بود، از سوی ماموران فتای استان خراسان‌رضوی دستگیر و در بررسی چک معلوم شد، جعلی است.

عرفانی یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس فتا، فقط یک پیک‌موتوری بوده و از محتویات بسته‌ای که حمل می‌کرده، خبر ندارد، اما در ادامه با توجه به دلایل و مدارک ارائه شده از سوی ماموران، اعتراف کرد با همدستی دو مرد دیگر که در زمینه خدمات رایانه فعالیت دارند، یک شرکت راه‌اندازی کرده و دو همدست وی کلاهبردار هستند و او فقط در نقش پیک موتوری ظاهر می‌شده و بابت این کار پول می‌گرفته است. در پی اظهارات متهم، دو همدست وی نیز دو روز پیش شناسایی و دستگیر شدند.

اعتراف متهمان

وی خاطرنشان کرد: این دو مرد شیاد پس از انتقال به مرکز پلیس فتا، به کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند. اکنون برای آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی از سه متهم پرونده برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها