پیشخوان

اصلا مهم که نیست

شاعر: علیرضا بهرامی
کد خبر: ۵۶۱۴۰۰

ناشر: نشر آموت

مجموعه شعر جدید علیرضا بهرامی شامل گزیده‌ای از شعرهای پس از سال 88 در مجموعه‌ای با نام «اصلا مهم که نیست» منتشر شده است. در این مجموعه بیش از 50 شعر سپید با حال و هوای عاشقانه و اجتماعی دیده می‌شود. همچنین در این مجموعه‌ تعدادی شعر نیمایی با رویکردهای جدید در فصلی با عنوان «صدای باستانی سکوت» منتشر شده است.

آواز بی‌ساز

نویسنده: کنت هریف

ترجمه: امیرمهدی حقیقت

ناشر: نشر ماهی

قصه «آواز بی‌ساز» در شهر هالت در کلرادو رخ می‌دهد. شهری که خیالی است اما هر چه بیشتر در داستان پیش می‌روی، چنان جان می‌گیرد که حس می‌کنی خودت به آنجا رفته و آدم‌هایش را از نزدیک دیده‌ای؛ احتمالا در کافه‌اش چشمت به دو برادر پابه‌سن‌گذاشته‌ افتاده که با چکمه‌های گلی، سر میز نشسته‌اند و در سکوت، قهوه می‌خورند. آواز بی‌ساز با نثری جذاب و ساده، به نرمی پیش می‌رود و قصه‌ این آدم‌ها را روایت می‌کند؛ با همه دغدغه‌ها و امیدهاشان و انتخاب‌هایی که در زندگی کرده‌اند. این اثر برگزیده‌ جایزه کتاب نیویورکر، برگزیده جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز و نیز نامزد جایزه ملی کتاب آمریکا بوده است.

داستایفسکی

نویسنده: آندره ژید

ترجمه: سیروس ذکاء

ناشر: انتشارات ناهید

آندره ژید نویسنده فرانسوی (1869 ـ 1951) سال 1908 به مناسبت انتشار کتاب «نامه‌های داستایفسکی» مقاله مفصلی درباره این نویسنده منتشر کرد و سال 1911 چون قرار بود رمان «برادران کارامازوف» را ژاک کوپو در تماشاخانه «ویوکولومبیه» پاریس روی صحنه آورد، مقاله‌ای در این باره در روزنامه «فیگارو» به چاپ رسانید. سال 1922 نیز به مناسبت صدمین سالگرد تولد داستایفسکی خطابه‌ای در همان تماشاخانه ایراد کرد. چندی بعد، بنا به درخواست ژاک کوپو شش سخنرانی درباره داستایفسکی و آثار او در همان تماشاخانه ایراد کرد که در مجله «هفته نامه» به چاپ رسید. سال 1923 همه این نوشته‌ها و سخنرانی‌ها را با هم در یک جلد کتاب منتشر کرد. کتاب حاضر ترجمه همین اثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها