امروزه بیشتر مادر‌ها خیلی بیشتر از قبل کار می‌کنند و تنها شما نیستید که از کمبود وقت شکایت دارید. ولی به یاد داشته باشید که با برنامه ریزی در جهت رسیدگی به امور شخصی خویش می‌توانید تاثیر فراوانی بر روی زندگی کاری و شخصیتان بگذارید.
کد خبر: ۵۵۸۳۰۵

 

با بالا بردن میزان توجه و مراقبت از خودتان خواهید توانست پشتیبان بهتری برای اعضای خانواده خود باشید؛ زیرا به‌‌ همان اندازه که برای نیازهای خود احترام قائل هستید به نیازهای دیگران هم توجه می‌کنید. توجه به خودتان به شما اجازه می‌دهد به فرزندانتان هم بیشتر توجه کنید. این موضوع شبیه فرضیه ماسک اکسیژن در هواپیما است، شما ابتدا باید ماسک اکسیژن خود را بزنید در غیر این صورت قادر نخواهید بود به طور مؤثری به دیگران کمک کنید. 
گام نخست برای استفاده بهینه از فرصت‌ها حذف عناصر مزاحم در زندگی روزمره است که صد البته مساله‌ای است سهل و ممتنع. سهل از آن جهت که براحتی با صرف زمان کوتاهی عوامل مزاحم را شناسایی خواهید کرد؛ اما ممتنع از آن جهت که حذف عوامل شناسایی شده کار آسانی نیست و به طور قطع در یک فرآیند به طور مستمر باید به ترک عادت‌ها و عناصر مزاحم بپردازید که در واقع تهدیدی برای فرصت‌های زندگی شماست که این مهم بسیار بر درجهٔ سلامت شما از نظر روحی و جسمی تاثیر گذار خواهد بود. 
از آنجا که زنان، محور کانونی خانواده هستند و سلامت روحی آن‌ها دیگر اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد، شاید از خود پرسیده باشید که زنان موفق در زندگی شخصی و خانوادگی خود به چه استانداردهایی توجه دارند؟ به طور خلاصه چند نکته را با هم مرور می‌کنیم: 
 
* از زمانی که برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی صرف می‌کردید بکاهید. همچنین از فعالیت‌های داوطلبانه که بدون برنامه از پیش تعیین شده ممکن است به شما پیشنهاد شود بپرهیزید. 
* اگر به وبگردی‌های غیر ضروری اینترنتی برای مرور مطالب زرد عادت دارید این مساله را محدود کنید. می‌توانید به گونه‌ای کارهای منزل را مدیریت کنید که چند کار را با هم انجام دهید؛ به طور مثال هنگام تماشای برنامه مورد علاقه خود به دوخت و دوز یا تمرینات ورزشی بپردازید که هر یک از این کار‌ها به تمرکز زیادی از نظر فکری نیاز ندارند در حالی که بسادگی همزمان می‌توان آن‌ها را انجام داد و یا در حال بازی با فرزندانتان کارهای جزیی منزل را انجام دهید. بدین ترتیب فرصت بیشتری خواهید داشت. 
* یکی از نکات بسیار مهم در زندگی پر تلاطم شهرنشینی، کنترل کردن احساسات است که به متعادل نگهداشتن رفتار‌های احساسی می‌انجامد. برای متعادل نگه داشتن احساسات درونی باید همواره بکوشید تا بین کار و خانواده خود تعادل برقرار کنید و این میسر نیست مگر با برنامه ریزی و تهیه فهرستی از اولویت‌های روزانه. 
* حتماً در طول روز با مادر یا پدر خود دیداری یا شنیداری ارتباط بگیرید ارتباط با پدر و مادر به آن جهت که از عمق عاطفی فراوانی برخوردار است در متعادل سازی افکار و احساسات شما موثر خواهد بود. البته ارتباط با خواهران و برادران و در الویت بعد اقوام نیز به این مساله کمک خواهد کرد؛ ولی بکوشید خارج از برنامه ریزی زمانیتان نباشد. 
* هیچ‌گاه سلامتی خود را نادیده نگیرید و همواره سلامتی خویش را ارزیابی کنید. وقتی علایمی از بیماری در خود می‌بینید آن‌ها را نادیده نگیرید. از شنیدن خبر‌هایی که ممکن است شما را نگران کند نترسید. بلکه این علایم زبان بدنتان است برای برقراری ارتباط با خودتان. به این فکر کنید که برای همه چه قدر ناراحت کننده و غافلگیرکننده است که شما یک دفعه بستری شوید، تواناییتان را از دست بدهید تنها به این دلیل که پیام‌ها را نادیده گرفته بودید. خیلی از بیماری‌ها و وضعیت‌های حاد وقتی بموقع تشخیص داده شوند قابل درمان هستند. 
* به سلامت روحی و جسمی خود بخوبی توجه کنید تا در زندگی بزرگ‌ترین پیروزی را به دست آورید. برای رسیدن به این پیروزی بزرگ فهرستی تهیه کنید که حداقل حاوی ۲۵ مورد از کارهای دلخواه شما باشد. و البته مساله‌ای که اغلب اوقات مورد غفلت واقع می‌شود رابطهٔ مناسب پدر و مادر با یکدیگر است که اثربخشی بسیار فراوانی بر فضای حاکم بر خانواده دارد بنابراین پیشنهاد می‌شود برای این مهم زمان و برنامهٔ لازم اختصاص یابد. 
 
آنچه در بالا به اختصار آمد تنها با تکرار و ممارست تحصیل خواهد شد که تاثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت زندگی شما خواهد داشت.
>> رویداد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها