بروجردی با اشاره به ممانعت برخی از کشورهای اروپایی از ورود هیئت تحقیق سازمان ملل به سوریه:

ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی کذب است

وزیر خارجه آلمان:

مدرکی از سلاح‌ شیمیایی سوریه وجود ندارد

به رغم ادعاهای مکرر مقام‌های آمریکایی و انگلیسی مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه و وجود اسناد و مدارک موثق در این خصوص، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش هیچ اسناد و یا مدارک خاصی در خصوص استفاده از این سلاح‌ها در سوریه ندارد.
کد خبر: ۵۵۸۰۹۸
مدرکی از سلاح‌ شیمیایی سوریه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری سوریه نیوز، گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران اعلام کرد: آلمان تاکنون هیچ گونه اسناد یا اطلاعات خاصی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از سلاح شمیایی در سوریه برای آلمان خط قرمز به شمار می‌رود، افزود: ما از کسانی که تاکید دارند اطلاعاتی دراین رابطه در اختیار دارند می‌خواهیم که هم‌پیمانان و شرکای خود را در جریان قرار دهند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است با اثبات استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ایجاد منطقه پرواز ممنوع و یا کمک تسلیحاتی به مخالفان در دستور کار دولت آمریکا است.

تاکنون مسئولان غربی و آمریکایی مکررا با طرح ادعاهایی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هشدارهایی را به مقامات این کشور داده‌اند که این ادعاها همواره از سوی مسئولان سوری رد شده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها