نیویورک‌ تایمز:

حمله به سوریه برای آمریکا پرهزینه و طولانی خواهد بود

یک روزنامه آمریکایی توصیه‌های اخیر دو سناتور برجسته آمریکایی برای حمله نظامی به سوریه بر اساس شواهد ثابت نشده استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت «بشار اسد» را پیشنهاداتی ناشیانه خواند.
کد خبر: ۵۵۸۷۷۹
حمله به سوریه برای آمریکا  پرهزینه و طولانی خواهد بود

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در سرمقاله‌ای اظهارنظرات اخیر سناتورهای آمریکایی درباره مداخله نظامی در سوریه را ناشیانه خواند.

اخیراً ادعاهایی از جانب کشورهای غربی به ویژه آمریکا مطرح شده مبنی بر آنکه دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در دو حمله علیه شورشیان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

به دنبال این ادعاها، «جان مک‌کین» سناتور برجسته آمریکایی روز یکشنبه گفت مجموعه‌ای از کشورها باید خود را برای حمله به سوریه و محافظت از سلاح شیمیایی که در آنجا وجود دارد، آماده کنند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی نباید در سوریه دخالت کنند بلکه باید نیروهای بین‌المللی که از لحاظ عملی آماده هستند خود را برای رفتن به سوریه آماده کرده و مانع از آن شوند که افراطی‌هایی که در جنگ سوریه مشارکت دارند به سلاح شیمیایی دست یابند.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز از ‌«باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور خواست تا پایگاه‌های هوایی سوریه را به وسیله موشک‌های کروز بمباران کند تا وضعیت جنگ سوریه را تغییر دهد.

گراهام نیز گفت که آمریکا می‌تواند پایگاه‌های هوایی سوریه را با موشک بمباران کند اما در عین حال نباید نیروی‌های زمینی خود را به سوریه بفرستد.

نیویورک‌تایمز با اشاره به این مطلب که  و ناقص خواندن این پیشنهادات اعلام کرد که این دو سناتور و تمامی منتقدان از سوریه، یک راه‌حل و استدلال جامع از یک رویکرد بهتر ارائه ندادند که آمریکا را به یک جنگ پرهزینه و طولانی مدت دیگر نکشاند.

نیویورک‌تایمز به رویکردهایی که آمریکا در قبال سوریه اتخاذ کرده نوشت که آمریکا در ابتدا با کشورهای اروپایی به دنبال راه‌حل سیاسی بودند که به شکست انجامید.آمریکا تنها کمک‌های غیرکشنده به مخالفان سوریه را دو برابر کرد و به 250 میلیون دلار افزایش داد و همچنین تلاش کرد تا گروههای مسلح متمرد را به یک مجموعه موثر و منسجم‌تر تبدیل می‌کند و در عین حال اسد را مشروعیت‌زدایی کند.

این گزارش‌ اینگونه ادامه می‌دهد، برخلاف مک‌کین و گراهام اوباما را به دلیل عقب‌نشینی نیروهای نظامی از عراق مقصر می‌دانند و تلاش دارند او را تحریک کنند که مقابل ایران یک موضع نظامی اتخاذ کند، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا آمریکا را از درگیری‌های خارجی رها کند و در نتیجه او درباره مداخله نظامی در سوریه محتاط است.

این روزنامه آمریکایی در توصیه راهکاری که آمریکا باید در قبال سوریه اتخاذ کند، گفت که اوباما باید تنها در صورتی اقدام عملی انجام دهد که اسناد و مدارک ثابت کند که دولت سوریه در حمله به گروههای مسلح این کشور از مواد شیمیایی «سارین» استفاده کرده و این مواد شیمیایی به واسطه استفاده از کودهای شیمیایی مورد نیاز زمین‌های کشاورزی متصاعد نشده باشد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز پیشتر گزارش کرده بود که شواهد به دست آمده از مواد شیمیایی مشاهده شده در سوریه بر اساس دو نمونه جداگانه‌ای است که از قربانیان این دو حمله به دست آمده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
دید یدج سر پوز نوچه هاشون خورده و فكر می كردند می تونند چند ماهه كار را تمام كنند ولی نشد. حالا هم باز با همان حساب و كتاب خودشان می خواهن بیان .خوب بیان خوش آمدید به گورستانتان. قاطی بشه و ما هم قاطی كنیم چی هم میشه 35 ساله داریم میگیم مرگ بر امریكا و اسرائیل .
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
پر هزینه و طولانی ، مخصوصا كه ما با این سوریه داغون پیمان دفاعی بستیم .
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
من نمی دانم چرا این غربی ها همش به فكر حمله به دیگر كشور ها هستند.یكی از اینها سوال نمیكنه اگر گوانتاناما و ابوغریب در دست یك كشور غیر غربی بود چه بلاهایی سرش می آوردید؟یكی از شما نمی پرسه این چه دموكراسی هست كه در پرتغال - یونان - ایتالیا و انگلیس هر روز علیه تبعیض و بی عدالتی تظاهرات میشود چرا عكس العمل نشان نمی دهید؟! اما اگر در یكی از كشور های جهان سوم و...كوچكترین اعتراض مردمی صورت گیرد فورا شورای امنیت وارد می شود و شعار دمكراسی و غیره سر میدهید.یك میلیون عراقی توسط آمریكا و غربی ها كشته شدند آب از آب تكان نخورد اما اگر ده نفر آمریكایی و یا غربی در یك كشور آسیایی و یا افریقایی كشته بشوند فورا دستور حمله صادر میكنید؟!!لعنت بر شما دروغ گویان عصر حاضر. پروردگارا این غربی های بی فرهنگ و استعمارگر را نابود كن

نیازمندی ها