‌شایق در گفت وگو با جام جم آنلاین:

متهم کردن مسئولان از مصادیق تشویش اذهان عمومی است

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تشویش اذهان و انجام اقدامات تنش زا در جامعه به حضور مردم در انتخابات لطمه وارد می‌سازد.
کد خبر: ۵۵۷۶۸۴
متهم کردن مسئولان از مصادیق تشویش اذهان عمومی است

عشرت شایق در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان نظام و متهم کردن آنها به داشتن فساد اقتصادی را یکی از مصادیق تشویش اذهان عمومی اعلام کرد و گفت: براساس قانون، هریک از مقامات و مامورین دولتی وظیفه دارند در صورت اطلاع از وقوع جرم مراتب را به مقامات قضایی اطلاع دهند تا ضمن جلوگیری از امحاء آثار جرم، زمینه تکرار اعمال مجرمانه گرفته شود و سکوت کننگان در این زمینه، مسئولیت قانونی خواهند داشت.

وی با اشاره به شدت یافتن بداخلاقی های انتخاباتی در روزهای اخیر، اینگونه اعمال را ناشی از بی تقوایی و مقام پرستی دانست و افزود: قانون وظیفه همه کارگزاران نظام در قوای سه گانه را در مورد نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی و سایر جرائم مشخص کرده و بیان یک سری مسائل کلی در مجامع عمومی و زیر سوال بردن افراد و دستگاهها، بدون ارجاع موارد به مقامات رسیدگی کننده، تبلیغاتی بودن این ادعاها را بشدت در اذهان تقویت می کند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همه در مقابل قانون یکسان بوده و پاسخگوی اقدامات خود می باشند لذا مخفی نگهداشتن اعمال مجرمانه اشخاص و استفاده از آن به عنوان ابزار فشار برای مقاصد سیاسی، قابل قبول نبوده و خود این عمل، یک فعل مجرمانه محسوب می شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی، یکی از برنامه های کاربردی دشمن در جنگ نرم را ایجاد بدبینی و تنش در جامعه و بهره برداری سیاسی از آن اعلام کرد و خواستار توجه جدی همگان به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ضرورت حفظ آرامش در جامعه و پرهیزاز اعمال اختلاف انگیز شد.

شایق اجتناب از اقدامات تشنج آفرین و وحدت شکن را پیش نیاز اصلی برای حضور پرنشاط مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرد و گفت: نقش مردم در شکل گیری ارکان نظام از طریق مشارکت آنان در انتخابات مختلف متجلی می‌شود و کمرنگ شدن این نقش باعث می‌شود که دشمنان با هزینه کمتری، برنامه‌ها و اهداف سیاسی خود را در ایران دنبال کنند.

وی تاکید کرد: همه وفاداران به نظام و ولایت، وظیفه دارند در هر شرایطی منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند و این امر بارزترین امتحان برای اشخاص و گروه‌های سیاسی بوده و میزان پایبندی آنان به منافع ملی و آینده کشور را مشخص می سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها