وزیر نفت با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران مصمم به احراز پست دبیرکلی اوپک از طریق اجماع اعضای این سازمان است، گفت: رایزنی های لازم برای کسب امتیاز دبیرکلی اوپک در حال انجام است.
کد خبر: ۵۵۵۵۶۵
ایران برای احراز دبیرکلی اوپک مصمم است

رستم قاسمی در نشست خبری ویژه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: دبیرکل اوپک طبق اساسنامه سازمان برای سه سال انتخاب می شود و برای یک دوره سه ساله دیگر نیز قابل تمدید است که دبیرکل فعلی این زمان را طی کرده و طبق توافق اعضا، این سمت برای وی یکسال دیگر تمدید شده است  که این زمان نیز تا پایان سال جاری میلادی خواهد بود.

وی با تایید این که نامزد عربستان برای دبیرکلی هم اکنون برای احراز سمت دیگری در دبیرخانه اوپک داوطلب شده است، اظهار داشت : نامزد اکوادور برای احراز دبیرکلی نیز انصراف داده است و ایران و عراق همچنان برای کسب این سمت مصمم هستند.

قاسمی با اشاره به رایزنی های جمهوری اسلامی ایران برای جلب توافق اعضا برای احراز دبیرکلی اوپک از سوی ایران تصریح کرد: وزارت نفت به طور قاطع از نامزد خود برای این سمت حمایت و برای احراز این پست تلاش می کند.

وزیر نفت در باره اکتشاف ذخایر جدید نفت و گاز گفت: بیشترین تلاش صنعت نفت در زمینه اکتشاف در میادین مشترک و نقاط مرزی متمرکز بوده و اکتشافاتی هم در زمینه گاز و نفت به ثمر رسیده است که جزئیات آن در آینده اعلام می شود.

رستم قاسمی  درباره میزان صادرات نفت هم گفت: صادرات نفت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است چون ما حدود 600 تا 700 هزار بشکه در روز صادرات به اروپا را متوقف کرده ایم و طبیعی است که کاهش تولید هم داشته ایم.

وزیر نفت درباره افت قیمت نفت به زیر محدوده 100 دلار در هر بشکه و توافق پیشین اعضای اوپک مبنی بر تشکیل نشست اضطراری در صورت استمرار آن گفت: تشکیل نشست فوق العاده اوپک در صورت باقی ماندن قیمت نفت در محدوده زیر 100 دلار مورد توافق همه اعضا بوده است اما با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری نشست عادی پیش بینی شده، فعلا ضرورتی برای تشکیل نشست اضطراری اوپک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در فازهای اول پارس جنوبی وابستگی زیادی به کشورهای خارجی داشتیم و حتی پیچ و مهره نیز از خارج وارد می شد،تصریح کرد : خوشبختانه با تبدیل تحریم به فرصت امروز سازنده بیشتر تجهیزات صنعت نفت هستیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها