شمشیربازی جایزه برزگ جهان - آتن

شمشیربازی ایران در بین 23 تیم نوزدهم شدند

قضاوت داور شمشیربازی ایران در چهار فینال مسابقات جهانی

مسابقه های کرواسی در رنکینگ جهانی تاثیر دارد

پیمان فخری که به عنوان تنها داور ایرانی در رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان شرکت کرده بود، در جریان این مسابقات چهار فینال از مجموع 6 فینال را قضاوت کرد.
کد خبر: ۵۵۵۵۲۸
مسابقه های کرواسی در رنکینگ جهانی تاثیر دارد

دبیر فدراسیون شمشیربازی در مورد چگونگی انتخاب داوران برای فینال رقابت های قهرمانی جهان توضیح داد و اظهارداشت: سه داوری که در طول دیدارهای یک روز موفق به کسب امتیاز کامل 10 یا بالاترین امتیاز از قضاوت های خود شده اند، برای فینال رقابت های همان روز انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس من از مجموع 6 فینالی که در جریان مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان برگزار شد برای قضاوت در چهار فینال انتخاب شدم. در کل علاوه بر من فقط یک داور بلغارستانی دیگر بود که برای قضاوت در چهار فینال انتخاب شد. با این تفاوت که او از داوران با تجربه است که از سال‌ها پیش عضو کمیته مسابقات بوده است.

فخری تاکید کرد: البته اینکه برای قضاوت در سایر فینال‌ها انتخاب نشدم به این معنا نیست که در قضاوت‌های آن روز عملکرد بدی داشتم و نتوانستم نمره کامل یا خوبی بگیرم. در کل بیش از حد فرصت قضاوت در فینال را به یک داور نمی‌دهند.

دبیر فدراسیون شمشیربازی همچنین با یادآوری اینکه فرزاد باهر ارسباران در جریان رقابت‌های قهرمانی قهرمانی جهان در اسلحه سابر جوانان به عنوان چهل و یکم دست یافت، خاطرنشان کرد: اگر این بازیکن عملکردی که در مسابقات قهرمانی آسیا داشت و به واسطه آن توانست صاحب مدال نقره آسیا شود را در جریان رقابت‌های جهانی هم ارائه می‌کرد، می‌توانست جزو 8 یا 16 نفر برتر مسابقات شود.

وی تاکید کرد: در کل از عملکرد ارسباران در این رقابت‌ها راضی نبودیم. خودش هم خوب می‌داند که می‌توانست به مراتب بهتر کار کند اما بازی دور از انتظاری که برابر نماینده اوکراین انجام داد در کل باعث افت رده‌بندی او شد.

فخری با اشاره به اینکه سه بازیکن از پنج بازیکن اعزامی ایران به مسابقات جهانی کرواسی به دلیل همگروهی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس از ادامه رقابت‌ها امتناع کردند، گفت: مسابقات جهانی کرواسی از جمله رویدادهایی بود که روی رنکینگ جهانی بازیکنان شرکت کننده تاثیرگذار خواهد بود. اگرچه بازیکنان ما یا با بدشانسی مواجه شدند یا عملکرد خوبی نداشتند اما به طور حتم به واسطه حضور در این رقابت‌ها صعود جهانی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان طی روزهای 17 تا 26 فروردین ماه در کرواسی برگزار شد. فرزاد باهر ارسباران (اسلحه سابر)، علیرضا کنعانی، بهنام بیگ و بهداد مرادی (اسلحه اپه) و علیرضا ادهمی (اسلحه فلوره) نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها