توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس؛

11مسجد تاریخی کرمانشاه افتتاح می شود

معاون میراث فرهنگی خبر داد:

رونمایی از مرمت 600 مسجد جامع با حضور رئیس جمهور

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته میراث فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این هفته انجام خواهد گرفت رونمایی از مرمت 600 مسجد جامع با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۵۵۴۶۲۷
رونمایی از مرمت 600 مسجد جامع با حضور رئیس جمهور

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مسعود علویان صدر پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با بیان این مطلب در نشست معاونان میراث فرهنگی استان‌های مختلف کشور افزود: این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار و همزمان در تهران به صورت ویدئو کنفرانس مرمت مساجد جامع 9 استان دیگر نیز رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم نکوداشت ثبت جهانی ردیف موسیقی و برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی از دیگر برنامه‌های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته میراث فرهنگی است.

علویان صدر اضافه کرد: برنامه ریزی برای تکمیل پروژه‌های مهر ماندگار و افتتاح آن‌ها در استان‌های مختلف، انتخاب موزه برتر و تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام در حوزه میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته میراث فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انتشار یک کتابچه و معرفی مهم‌ترین دستاوردهای 8 ساله دولت نهم و دهم در حوزه میراث فرهنگی یکی دیگر از اقداماتی است که در هفته میراث فرهنگی صورت خواهد گرفت.

معاون میراث فرهنگی کشور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه و نقش مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی در پیشبرد اهداف و سیاست‌های معاونت میراث فرهنگی از راه اندازی مجمع خیرین میراث فرهنگی در سراسر کشور خبر داد و افزود: این مجمع با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی احداث خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نقش میراث فرهنگی در معماری شهرها با انتقاد از معماری برخی از بازارها و مجتمع‌های تجاری در شهر بر استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی در فرآیند توسعه شهری تاکید کرد.

این مقام مسئول همچنین در ادامه به حوزه‌های دیگر میراث فرهنگی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه حوزه ثبت ملی آثار در حال حاضر در استان‌های مختلف کشور یک جلوه تازه‌ای پیدا کرده به گونه‌ای که استانداران استان‌های مختلف خواستار برگزاری همایش‌های ثبت ملی آثار در استان‌های خود هستند.

علویان صدر همچنین به حوزه میراث ناملموس(معنوی) اشاره کرد و یادآور شد: میراث فرهنگی تنها در خشت و گل و خانه‌های تاریخی خلاصه نمی‌شود بلکه یک هویت زنده و جریان پویا در یک جامعه است و همواره در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم میراث فرهنگی میراث ناملموس است که در این حوزه توجه ویژه‌ای به مبانی اسلامی و معنوی شده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم افزایش دانش و آگاهی مدیران و معاونان میراث فرهنگی در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌های برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای معاونان میراث فرهنگی استان‌های مختلف صورت گرفته است.

وی همچنین به مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات معاونت میراث فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ثبت ملی دهه امامت و ولایت، برگزاری همایش ثبت ملی آئین‌های عاشورایی، برگزاری همایش ثبت ملی میراث معنوی و... از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت میراث فرهنگی در سال 91 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها