افزایش تنش در روابط واشنگتن-پیونگ یانگ

تبعه آمریکایی به حبس محکوم شد

کره شمالی، ژاپن را به حمله هسته ای تهدید کرد

کره شمالی ، ژاپن را تهدید کرد در صورتی که به هر شکلی در مناقشه ای که در شبه جزیره کره آغاز شده است مداخله کند، به حملات تلافی جویانه هسته ای علیه این کشور متوسل خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۳۴۸۳
کره شمالی، ژاپن را به حمله هسته ای تهدید کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از الجزیره، کره شمالی اظهارات توکیو را در خصوص رهگیری موشک هایی که پیونگ یانگ شلیک کند، تحریک آمیز خواند و هشدار داد در صورت چنین اقدامی، ممکن است ژاپن در شعله های آتش هسته ای گرفتار شود.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد :« ژاپن همواره هدف ارتش انقلابی ما قرار دارد و در صورتی که ژاپن کوچکترین حرکتی انجام دهد ، جرقه جنگ در وهله نخست دامن گیر ژاپن خواهد شد.»

پیشتر در این هفته ، ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن به نیروهای ارتش این کشور مجوز رسمی داده بود هر گونه موشک کره شمالی که خاک ژاپن را تهدید کند ، منهدم کند.

چندین موشک پاتریوت در مرکز توکیو و اطراف پایتخت مستقر شده است و چندین ناوشکن مجهز به سامانه رادار و امکانات رهگیری در دریای ژاپن استقرار یافته است.

خبر دیگر اینکه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواستار کمک چین برای حل بحران در شبه جزیره کره شد.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد این کشور برای کمک به کاهش تنش در شبه جزیره کره با طرفهای مرتبط با این بحران تماس برقرار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
دمش گرم اینه مرگ بر آمریكا .
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
۰
۰
آقای حسن این یك توافق است بین رهبر كره شمالی با امریكا نسبت به استقرار سامانه دفاع موشكی اطراف چین و روسیه . حتی اگر توافق هم نباشد رهبر كره شمالی ناخواسته و ندانسته سیاستهای امریكا را پیش میبرد. این مرگ بر امریكا نیست ، این اجرای سیاست امریكاست.

نیازمندی ها