در این مراسم فیلم‌ها و آثار هنری و ادبی مرتبط با انقلاب اسلامی مرور خواهد شد

آغاز جشن 10 روزه هنر انقلاب

از روز گذشته حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، میزبان جشن بزرگ و ده روزه هنر انقلاب اسلامی شده است؛ جشنی به بهانه بیستم فروردین که در تقویم رسمی کشور به‌نام روز «هنر انقلاب» نامگذاری شده است.
کد خبر: ۵۵۲۸۹۱

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته همزمان با گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی در نگارخانه ابوالفضل عالی و نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی در گالری خانه عکاسان، محمد حمزه‌زاده معاون حوزه هنری به جمع خبرنگاران آمد و برنامه‌های بزرگداشت ده روزه هنر انقلاب را تشریح کرد.

به گفته حمزه‌زاده، روز هنر انقلاب اسلامی برگرفته از عروج یک هنرمند شاهد است. شهید آوینی هنرمند فیلمساز و اهل ادب و شعر و شاعری و همچنین مبدع، مبتکر، نظریه‌پرداز وخالق آثار در حوزه اسلامی و هنری بوده است.

وی گفت: حدود 20 سال پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید مرتضی آویـــنی قدم مبارکشان را به حوزه هنری گذاشتند و در فرمایشاتشان، آوینی را سید شهیدان اهل قلم نامیدند.

وی درباره شاخصه هنر انقلاب اسلامی افزود: هنر انقلاب حق‌طلب، آینده‌گرا، آرمانگرا و مبتنی بر چشم‌انداز دینی است و دارای مخاطب مردمی و پرشماراست.

از بید مجنون تا شب بخیر فرمانده

یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که حوزه هنری برای این جشن پیش‌بینی کرده، مروری بر آثار سینمای انقلاب اسلامی با حضور چهره‌ها و نظریه‌پردازان این حوزه است که بر همین اساس در روز‌های بیست و ششم تا بیست و نهم فروردین فیلم‌های بید مجنون (مجید مجیدی)، خداحافظ رفیق (بهزاد بهزادپور)، خیلی دور، خیلی نزدیک (رضا میرکریمی)، یه حبه قند (رضا میرکریمی)، شب بخیر فرمانده (انسیه شاه‌حسینی)، خدا نزدیک است و آخرین ملکه زمین‌ (محمدرضا عرب)، فرزند خاک و بیداری رویاها (محمدعلی باشه‌آهنگر)، به همین سادگی (رضا میرکریمی)، زخم شانه حوا (حسین قناعت) و سیب و سلما (حبیب‌الله بهمنی) در سالن اوستای حوزه هنری روی پرده خواهد رفت.

شب شعر انقلاب و تجلیل از علیرضا قزوه

یکی از برنامه‌هایی که در این ده روز برپا می‌شود، شب شعر انقلاب است که حمزه زاده درباره آن گفت: زمانی که بحث شعر انقلاب مطرح می‌شود، در ادامه آن بحث هنرمندان انقلاب اسلامی نیز به میان می‌آید. در مراسم شب شعر انقلاب که با حضور تعدادی از شاعران انقلاب اسلامی بیست و ششم فروردین برگزار خواهد شد، علیرضا قزوه یکی از شاعران برجسته انقلاب اسلامی نیز مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. در این مراسم 20 نفر از شاعران انقلاب هم آثار خود را با همین موضوع برای مردم می‌خوانند.

وی افزود: تولیدات حوزه هنری معمولا مرتبط با انقلاب اسلامی بوده و در طول برگزاری روز هنر انقلاب تلاش خواهیم کرد در قالب نمایشگاه، آثاری از هنرمندان انقلاب اسلامی را که طی سال‌های گذشته در حوزه هنری تولید شده است، به نمایش درآوریم. آثاری که متعلق به دهه اول انقلاب اسلامی است از امروز تا بیست و نهم فروردین در نگارخانه ابوالفضل عالی به نمایش درخواهد آمد.

حمزه زاده با اشاره به این‌که قرار است نشست‌هایی تخصصی در ارتباط با هنر و انقلاب برگزار شود گفت: امروز نشست پژوهش نظریه‌پردازی و آموزش در هنر انقلاب اسلامی و نشست پژوهشی ادبیات و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. همچنین روز بیست و چهارم فروردین هم نشست‌های پژوهشی با عنوان هنر‌های نمایشی و انقلاب اسلامی و سینمای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نگاه سراج و گلریز به موسیقی انقلاب

به گزارش خبرنگار جام‌جم، نشست پژوهشی موسیقی انقلاب اسلامی نیز در روز بیست و هفتم فروردین برگزار می‌شود که در این نشست حسام‌الدین سراج و محمد گلریز از خوانندگان پیشکسوت کشورمان حضور خواهند یافت و نشست ادبیــات پایداری و انقلاب اسلامی هــم روز بیست و هشتم فروردین برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها