یدالله صمدی که پس از ساخت «شوق پرواز»، کارگردانی سریال طنز «هفت سین» را در ایام نوروز امسال بر عهده گرفت،‌ درباره‌ی سریالش گفت: غبطه می‌خورم؛ قصه‌ای که انتخاب کردم جای کار بیشتری داشت؛ ای کاش شش ماه بیشتر وقت داشتم، این سریال حتما ماندنی می‌شد.
کد خبر: ۵۵۱۸۸۲
هفت سین به مخاطبش احترام گذاشت

این کارگردان در عین حال از وضعیت سینما و تلویزیون نیز سخن گفت و افزود: هر دوی این عرصه پول می‌خواهد، متاسفانه دچار فقر مالی هستیم.

 

*اگر در آینده چنین پیشنهادی به من شود، اصلا نمی‌پذیرم

یدالله صمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ساخت اولین سریال طنزش، توضیح داد: می‌توانم بگویم که اگر در آینده چنین پیشنهادی به من شود و این شرایط زمانی را داشته باشد، اصلا نمی‌پذیرم. علت اینکه ساخت این سریال مناسبتی را پذیرفتم متن قشنگ آن بود.

 

* از این قصه قشنگ سریال بهتری می‌توانستم بسازم

او گفت: من تا اندازه‌ای می‌توانم از توان خودم و سایر اعضای گروه استفاده کنم. اینکه روزی 17 ساعت کار کنیم مسلما دلزدگی است. اما به لحاظ مالی به هر حال آقای سرسنگی و دارابی تزریق کردند. از طرفی، اینکه این سریال باید 30 اسفند به روی آنتن می‌رفت در حالی که اگر شش ماه بیشتر وقت داشتیم از این قصه قشنگ سریال بهتری می‌توانستم بسازم. به جهت اینکه وقتمان خیلی نبود مسلما چیزهایی از دست آدم در می‌رود و بعد از آن پشیمانی سودی ندارد و دیگر قابل جبران نیست.

صمدی با اشاره به اینکه «هفت سین» به لحاظ احترام به مخاطب کار قابل دفاعی است‌، گفت: ما همه‌ی سعی‌مان را کردیم که «هفت سین» هم طنز موقعیت باشد و هم حرفی برای گفتن داشته باشد و امیدم کم نبود که کار، کار خوبی باشد و امید داشتم این انتظار برآورده شود وگرنه باید خجالت بکشم.

 

*شوق پرواز» حال و هوای دیگری داشت

 

او در عین حال درباره‌ی سریال «شوق پرواز» و حال و هوای آن نسبت به سریال «هفت سین» توضیح داد: «شوق پرواز» حال و هوای دیگری داشت؛ از طرفی زمان مناسب‌تری را داشتیم. با وجود اینکه فشار کار زیادی داشتیم، توانستیم به خوبی از عهده‌ی کار برآییم و تصویربرداری ما کمتر از 13 ماه به طول انجامید اما در این سریال فرصت اندکی داشتیم و تا پایان نوروز تصویربرداری‌مان ادامه داشت.

 

* هنوز تمایلم و میزانسنم به تکنیک سینمایی است

 

یدالله صمدی با اشاره به این مطلب که غبطه می‌خورد از اینکه وقت کمتری بابت ساخت این سریال داشته است‌، خاطرنشان کرد: بچه‌هایی که سریال‌ساز هستند و عادت به سریال سازی دارند به لحاظ تکنیکی روغن‌کاری و آب‌بندی‌ شده‌اند، اما من هنوز تمایلم و میزانسنم به تکنیک سینمایی است و نمی‌توانم از این عادتم دل بکنم اما غبطه می‌خورم قصه‌ای که انتخاب کردم جای کار بیشتری داشت اگر وقت زیادی روی آن می‌گذاشتم یک سریال حتما ماندنی می‌شد.

 

این کارگردان سینما و تلویزیون با اعتقاد بر اینکه عاشق مخاطب انبوه چه در سینما و چه در تلویزیون است‌، گفت: زمانی که فیلم‌های سینمایی‌ام اکران می‌شوند، به سالن‌ها می‌روم و با مردم همراه می‌شوم؛ سریال‌هایم را نیز همراه مردم تماشا می‌کنم.

 

*چهره به چهره» را برای شبکه یک می سازم

 

او با اشاره به اینکه پیش از سریال ساخت سریال «هفت سین» قرار بود با حضور رضوی و سرسنگی یک سریال 36 قسمتی برای شبکه یک تولید کنند، افزود: حتی مقدمات ساخت این سریال هم فراهم شد و نزدیک به پیش تولید هم شدیم اما یک دفعه طرح «هفت سین» در شبکه یک تهران تصویب شد و این سریال به تعویق افتاد. این سریال «چهره به چهره» نام دارد و دارای طنزی اجتماعی و موقعیتی خوب است و برای ساخت آن کاملا وقت داریم.

 

*‌ با علاقه‌ی خودم سریال «هفت سین» را ساختم

 

یدالله صمدی در عین حال گفت: با علاقه‌ی خودم سریال «هفت سین» را ساختم؛ هر چند بعد از «شوق پرواز»،‌ بمباران فیلمنامه برای ساخت سریال داشتم از فیلمنامه اجتماعی‌، تاریخی‌ گرفته تا مناسبتی ولی نپذیرفتم به امید اینکه شاید یک کار فاخر همچون «شوق پرواز» را به دست بگیرم. اما متاسفانه آنچه که پیشنهاد شد نه آنکه بگویم بد بود که قبول نکردم بلکه من را دربرنگرفتند. اما سریال «چهره به چهره» را دوست دارم و قرار است کار ساخت آن را به تهیه‌کنندگی مجید سرسنگی و رضوی را شروع کنم.

 

*  انگار این لباس به تن سیروس گرجستانی دوخته شده بود

 

او درباره حضور سیروس گرجستانی به عنوان بازیگر سریال طنز توضیح داد: گزینه‌های دیگری هم به غیر از سیروس گرجستانی بودند که آمدند اما آن یاری که من می‌خواستم کنارم مقابل دوربین باشند، نبودند و ترجیح می‌دهم مابقی را سکوت کنم. اما انگار این لباس به تن سیروس گرجستانی دوخته شده بود؛ البته مقداری تغییر نسبت به سریال‌های قبلی‌اش داشت اما باید یک چیزی را در نظر بگیریم اینکه بیننده سیروس گرجستانی را همین طور که هست دوست دارد. مثل چاپلین که نمی‌توانست نقش یک قاتل را بازی کند. در تلویزیون‌های دنیا هم کمدین‌هایی هستند که بازی می‌کنند و مردم آنها را همان‌طوری که هستند دوستشان دارند. سیروس گرجستانی هم در این سریال مقداری از قالب قبلی‌اش بیرون آمد و تفاوت‌هایی داشت. اما بازیگر شیرینی است.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها