با توجه به نامگذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان، مقامات و احزاب سیاسی کشور در تبیین علت این نامگذاری تاکید کردند که حماسه سیاسی با حضور قدرتمند مردم در انتخابات متجلی می‌شود و حماسه اقتصادی نیز با حل مشکلات، افزایش تولید ملی و زمینه‌سازی بیشتر برای فعالیت‌های اقتصادی رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۵۵۱۶۶۸

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران دیروز در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به نامگذاری امسال گفت: حماسه اقتصادی یعنی روی آوردن به کار، تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری و اقتصاد شکوفا در سال جدید افزود: نجات کشور از گرفتاری‌ها و فقر وظیفه کسانی است که قدرت دارند و باید این کار را بکنند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که پیروی از چنین روندی کشور را به جلو می‌برد و به پیروزی می‌رساند، کوتاهی در این کار را خلاف سنت خداوند دانست و گفت: نخبگان ما باید به این فکر باشند که چگونه مملکت را با سعی و کوشش و تدبیر و ابتکار از مشکلات نجات دهند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تجلی حماسه سیاسی را در سال 92 در انتخابات دانست و گفت: انتخابات مساله بزرگی است و احتیاج به شور حماسی و هیجان دارد.

وی با اشاره به این‌که دور تا دور ملت ایران را دشمن گرفته است، بر ضرورت وحدت در کشور تاکید و تصریح کرد: انتخابات باشکوه به دشمن جواب می‌دهد و او را به عقب می‌راند.

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: همه ملت باید با حماسه حرکت کنند تا دشمن بفهمد تحریم‌ها بی‌فایده است و باید با مردم ایران با احترام و عدالت رفتار کرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین در مشهد افزود: دشمن از دو راه وارد شده است؛ یکی این‌که می‌خواهد مردم را از کارهای اساسی دور کند تا مردم به جزئیات فکر کنند و آنها را با مساله تحریم‌ها و تهدیدها سرگرم کند و جامعه را متلاطم و مضطرب نگه دارد.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: هدف دوم دشمن آن است که دستاوردهای نظام مانند پیشرفت‌ها در صنعت، فناوری و دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها را که سطح کشور را در دنیا بالا می‌برد مکتوم کند و بگوید کاری نشده است که متأسفانه افراد معدودی در داخل کشور دشمن را در رسیدن به این اهداف کمک می‌کنند.

ضرورت وجود امنیت سیاسی و اقتصادی

حزب مؤتلفه اسلامی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بی‌تردید ملت ایران در سال 1392 در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بار دیگر با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری و تلاش و کوشش مضاعف در عرصه اقتصادی توان و اعتقاد خود به ولایت را به جهانیان اثبات خواهند کرد.

از سوی دیگر حبیب‌الله عسکراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاببه نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: همه بسترها برای خلق چنین حماسه‌ای در کشور فراهم است. به گزارش ایرنا، وی افزود: اگر بناست سیاست و اقتصاد کشور حماسی شود، باید به دو شرط مهم امنیت و اطمینان سیاسی و امنیت و اطمینان اقتصادی توجه جدی شود و تنها در این صورت است که می‌توانیم به موفقیت سیاسی و اقتصادی دست یابیم.وی با تاکید بر ضرورت اهتمام بیشتر مدیران برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی ادامه داد: هرجا مولفه امنیت و اطمینان وجود داشته باشد، بی‌تردید زمینه سرمایه‌گذاری در آن فراهم و امکان‌پذیر است.

نگاه دنیا به انتخابات ریاست جمهوری ویژه است

از سوی دیگر، جواد جهانگیرزاده عضو هیات‌رئیسه مجلس نیز گفت: در سال جدید ما یک مأموریت بسیار مهم در زمینه آینده سیاسی اجرایی کشور داریم.

برگزاری دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که بیست و چهارم خرداد در سراسر کشور انجام می‌شود، ماموریتی بسیار مهم است که با انتخاب رئیس جمهور جدید مسیر اجرایی کشور را مشخص خواهد کرد.نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: وقتی می‌گوییم حماسه سیاسی، باید در نظر داشته باشیم که نوع نگاه دنیا نسبت به انتخابات ریاست جمهوری، نگاهی ویژه است و این امر ضروری ایجاب می‌کند که ملت حضور حداکثری پای صندوق‌های رای داشته باشند تا علاقه‌مندی مردم به نظام اسلامی بدرستی روشن شود.

جهانگیرزاده همچنین یادآور شد: مطمئنا در سال جدید شاهد حماسه سیاسی ملت در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود.این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر بناست مردم حماسه سیاسی خلق کنند، ضرورت دارد مجلس و دولت آینده تدابیری بیندیشند تا شرایط موجود را تسهیل کرده و به مردم خدمات بیشتری ارائه دهند.جواد جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: در سال جاری ما هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اقتصادی نیازمند یک حماسه‌سازی هستیم تا بتوانیم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام را بدرستی به نمایش بگذاریم.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نیزگفت: ملت ایران در سال 91 نقاط ضعف اقتصادی خود را شناسایی کرده و خود را آماده رفع این نقاط ضعف کرده است؛ نقاط ضعفی که در لایه‌های مختلف پنهان بود و در سال گذشته آشکار شد.وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر استقلال اقتصاد از نفت یادآور شد: انتخابات سال 92 از جهات مختلفی حساس است و رئیس جمهور آینده باید توجه کند که استقلال اقتصادی ما در این سال رشد، نمو و رونق داشته باشد.نماینده مردم تهران با یادآوری مولفه‌هایی که برای خلق حماسه سیاسی در سال جاری از سوی رهبر انقلاب مطرح شد، اظهار کرد: یک وجه آن حضور مردم پای صندوق‌های رای در شرایطی که دشمن فشار زیادی به مردم وارد می‌کند، است که می‌تواند پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان باشد.

تشکیل شورایی از نمایندگان مجلس برای تحقق حماسه سیاسی

در همین حال تعدادی از نمایندگان مجلس برای پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال 92 با عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی شورایی راهبردی تشکیل دادند.مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در این باره به مهر گفت: تبلور اولین حماسه سیاسی در سال جدید، در انتخابات ریاست جمهوری نمایان می‌شود. به همین منظور جلسه‌ای با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، در جهت تحقق اهداف حماسه سیاسی برگزار شد. وی افزود: در این شورا قرار شد برای تحقق اهدافی که از حماسه سیاسی و اقتصادی در نظر مقام معظم رهبری و مردم بوده است با جدیت کار شود.این نماینده مجلس گفت:‌ عوض حیدرپور، نبی‌الله احمدی، محمدعلی عبدالله‌زاده، آرامی، غلامرضا اسداللهی و حسن تامینی‌لیچانی اعضای هیات‌رئیسه این شورا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها