راههای ایمن، برای سفرهای خانواداگی

اصول زنده ماندن در جاده‌ها

تعطیلات فرصت مناسبی برای سفرهای خانوادگی است اما این سفرها در برخی خانواده‌ها به جای آن که با رعایت اصول ایمنی همراه شود و به تجدید روحیه برای تک تک اعضای خانواده منجر شود، به تهدیدی برای زندگی تبدیل میشود و تصادفهایی مرگبار را رقم میزند. اگر نمیخواهید در جاده‌ها جان دهید، این چند اصل را همواره رعایت کنید.
کد خبر: ۵۵۰۹۳۲


*    کمربند ایمنی را از همان ابتدا و همواره بسته نگاه دارید، حتی اگر در صندلیهای پشتی خودرو نشسته‌اید.

*    خوب است بدانید هیچ کس در خودرویی که حتی با سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت میکند، در صورت ترمز ناگهانی، حتی با آمادگی قبلی، نمیتواند خود را در وضعی ثبات نگه دارد (در صورت نبستن کمربند ایمنی در سرعتهای پایین، بالا آوردن ناخودآگاه دست ممکن است به حفظ تعادل فرد کمک کند اما در سرعتهای بالاتر احتمال جراحت یا مرگ تا شش برابر بیشتر میشود).

*    پیش از سفر، از سلامت فنی خودرو، مهارت راننده، موقعیت جاده و... مطمئن شوید و در جاده‌ها همواره بیشتر احتیاط کنید.

*    هر 5 / 1 ساعت رانندگی تا 85 درصد گردش خون را کند میکند، تمرکز را از بین میبرد، عضلات را خسته میکند، امکان واکنش سریع را کاهش میدهد و... بنابراین پس از مدت یادشده حتما لحظاتی توقف کنید و با کش و قوس به عضلات، خستگی و عدم تمرکز خود را کاهش دهید.

*    حواستان به خطای دید باشد.

*    فریب حدس و گمان خود را نخورید.

*    با خودتان مسابقه نگذارید، از لجبازی با خود برای بیدار ماندن یا اعتراض به رانندگان دیگر با پیچیدن و ترساندن آنها و... جداً خودداری کنید.

*    یک پیش‌بینی اشتباه ممکن است پس از مجروحیت جمله «فکر نمیکردم این طور شود» را به زبانتان آورد یا پس از مرگ فرصت ادای همین یک جمله را از شما و دیگران بگیرد!

*    یادتان باشد سرعت زیاد، جلو افتادن از خودروهای دیگر، سبقت در قسمتهای خطرناک و... نشانه افتخار یا مهارت نیست.

*    زود رسیدن همراه با ایمنی اهمیت دارد، نه بدون آن.

*    صحبت با تلفن همراه حتی در سرعتهای کم و همچنین در معابری که به نظر خلوت و خالی از ترافیک میآید، تمرکزتان را از جاده و رانندگی گرفته و با کاهش امکان واکنش سریع بهینه، دام مرگ را برای شما و همسفرانتان پهن میکند. برای جوابگویی به تلفن همراه حتماً ابتدا توقف کنید و در صورت از دست رفتن تماس و اهمیت آن، خودتان مجدداً تماس بگیرید؛ هزینه آن کمتر از خسارت به خود یا اتومبیلتان است.

*    به قوانین، تابلوها، خط‌کشی‌ها و... توجه بیشتری داشته باشید.

>> جام جم/ رشید حسام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها