کارگردان مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۲» در پشت صحنه این سریال از ماجراهای سری جدید این سریال سخن گفت.
کد خبر: ۵۴۲۵۶۰

به گزارش جام جم سیما به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و جمعی از نمایندگان مجلس صبح امروز با حضور در پشت صحنه سریال «پایتخت 2» از نزدیک در جریان ساخت این مجموعه تلویزیونی که به کارگردانی «سیروس مقدم» مراحل ساخت خود را سپری می‌کند، قرار گرفتند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم فرجی ضمن تشکر از حضور نمایندگان مجلس در پشت صحنه سریال نوروزی شبکه یک، به ذکر خلاصه داستان این سریال پرداخت و در ادامه نیز سیروس مقدم در سخنانی گفت: وقتی سریال پایتخت یک را می‌ساختیم فکر نمی‌کردیم که با این حجم گسترده مخاطبان در اقصی نقاط ایران و حتی در خارج از کشور روبرو شود و ما از طریق شبکه جام جم بازتاب خارج از کشور را هم داشتیم.

وی ادامه داد: آنها دلتنگی‌ از وطن را با سی‌دی‌هایی که از داخل کشور برایشان سوغات فرستاده می‌شد جبران می‌کردند. به همین دلیل ما در تلاشیم که «پایتخت 2» را با نقص‌های کمتری بسازیم و احساس کردیم که حرف‌های اجتماعی و بحث‌های اخلاقی که از دل خانواده زده می‌شود، هنوز تاثیر دارد و مردم از آن اشباع نشده‌اند.

وی تصریح کرد: به همین منظور با آقای تنابنده سفرهایی به استان مازندران داشتیم. استان مازندران مرکز گنبد و گلدسته سازی است و ما در «پایتخت 2» روی این موضوع دو سال فکر کردیم و قرار شد داستان از مازندران آغاز شود و به کربلا برسد یا بخش خارج از کشور داشته باشیم و به برجستان یا تاجیکستان برویم. اما در نهایت خلیج فارس و جزیره قشم را انتخاب کردیم.

کارگردان مجموعه چک برگشتی ادامه داد: ما در ابتدای ساخت سریال «پایتخت 2» حدود 50 روز در شمال کشور کار کردیم و در این مدت شاهد خون‌گرمی و تاثیرگذاری مردم شمال کشورمان بودیم. همه چیز با آرامش جلو رفت و سعی کردیم حرف‌های عمیق‌تر و تاثیرگذارتری بزنیم. مثلا درباره سختی‌ها و بحران‌های خانواده و یا تلاشی که اعضاء خانواده برای نجات جان بابا پنجعلی انجام می‌دهند. اینها از کتاب و سمینار تاثیرگذاری بسیار بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه «پایتخت 2» یک باقلوای شیرین است که از طریق آن حرف‌های اساسی و تاثیرگذاری در زمینه اجتماعی زده‌ایم، عنوان داشت: از اول که یا علی گفتیم و کار را شروع کردیم، گفتیم این سریال وصیت نامه ماست و باید یادگار باشرافتی باشد. در این میان نیز از بازیگران با استعداد مازندرانی در 6 قسمت اول استفاده کردیم و سعی کردیم غلط‌های لهجه را تکرار نکنیم.

به گزارش فارس، در ادامه طاهری نماینده مجلس نیز در سخنانی گفت: موفق شدم 70 درصد از سریال پایتخت را ببینم و خلاف مجلسی‌های هشتم فکر می‌کنم سریال خیلی هم نگران کننده نبود و ویژگی‌های مثبت آن از ویژگی‌های منفی آن بسیار بیشتر بود.

همچنین موسوی مقدم نیز در این مراسم گفت: سازندگان «پایتخت 2» چند ماه است که این سریال را با تدبیر آغاز کرده‌اند و این سریال طنز از لطافت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این کار نویسنده خوب تلاش کرده، کارگردان نیز خوب کار کرده و بازیگران هم خوب بازی کرده‌اند. از طریق طنز می‌توان بسیاری از مسائل اخلاقی را تصویر کرد.

علیرضا خمسه بازیگر نقش بابا پنجعلی نیز طی سخنانی خطاب به حاضران در پشت صحنه این سریال عنوان داشت: اگر ما چیزی یاد بگیریم باید در عمل نشان بدهیم. سخنرانی کار شما برادران است و امیدوارم عمل ما مورد پسند باشد.

وی در ادامه به نگرفتن دستمزدهایشان اشاره کرد و گفت: همه بی‌پولیم و حقوق‌هایمان را نگرفته‌ایم . امکان دارد عن‌قریب از پایتخت به روستا برویم و برای شبکه روستا کار کنیم.

تنابنده نیز در این مراسم گفت: تلاش کنیم که تماشاگر ایرانی را پای تلویزیون ایرانی بنشانیم تا تلویزیون‌های دیگر را کمتر ببینند.

به گزارش فارس، این مراسم پس از گرفتن یک پلان که مربوط به حضور خانواده نقی در یک خانه سالمندان بود و بازار داغ عکس یادگاری با عوامل سریال «پایتخت 2» به پایان رسید.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها