معاون پلیس آگاهی ناجا خبرداد:

دستگیری 37 سرشاخه اصلی یک شرکت هرمی

سرکرده باند با تاسیس 5 دفتر در کرج به عضو‌گیری اقدام کرده بود

دستگیری 22 نفر از اعضای یک شرکت هرمی

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری 22 نفر از اعضای یک شرکت هرمی که با تاسیس 5 دفتر در شهرستان کرج با ترفندها و روش‌های متقلبانه اقدام به عضوگیری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۸۱۲

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی در این باره گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر این که تعدادی از اعضا و سر شاخه‌های یک شرکت هرمی از شهرهای مختلف کشور به شهرستان کرج آمده و با راه‌اندازی دفاتری در این شهر، درحال فعالیت و عضو گیری و آموزش افراد زیرمجموعه خود هستند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی نشانی یکی از این دفاتر در محدوده بلوار حدادی، ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به محل مورد نظر اعزام و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت متوجه رفت و آمد‌های مشکوکی شدند.

سرهنگ گل صباحی تصریح کرد: پس از چند روز مراقبت و زیرنظر قرار دادن محل، تعدادی از اعضای شرکت هرمی شناسایی و مشخص شد این افراد برای ارتباط با اعضای دفاتر دیگر در پارک‌های شهر جلساتی را برگزار می‌کنند که طی چند هفته کنترل، چهار دفتر دیگر در باغستان، شاهین‌ویلا، حیدرآباد و چهارراه مصباح شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اطمینان از فعالیت مجرمانه این اعضا، بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی چند اکیپ از ماموران پلیس آگاهی طی عملیات غافلگیرانه پس از ورود به دفاتر موردنظر، 22 نفر از اعضای شرکت‌های هرمی را که سرشاخه‌های آن در حال آموزش افراد زیرمجموعه خود بودند دستگیر و در بازرسی از محل تعداد زیادی کتاب و سی‌دی آموزشی کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: متهمان دستگیر شده اعتراف کردند از استان‌های غربی و شمالی کشور به کرج آمده و هر کدام با پرداخت چهار تا شش میلیون تومان به سرشاخه‌ها و عضویت در یک شرکت هرمی داخلی وابسته به یک کمپانی در خارج از کشور، پس از فرا گرفتن آموزش‌های لازم، اقدام به عضوگیری در این شرکت می‌کنند.

در تحقیقات نهایی از متهمان مشخص شد عضو اصلی و سر شاخه این باند، جزو دستگیرشدگان است و مبلغ150 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها