برگزاری یادواره شهدای عملیات والفجر 6

مسئول ستاد کنگره شهدای مازندران گفت: برای نخستین بار در مازندران، یادواره شهدای مظلوم و غریب عملیات والفجر 6، سوم اسفندماه در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان قائمشهر در جوار قبور پنج شهید گمنام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۰۷۸
برگزاری یادواره شهدای عملیات والفجر 6

مفید اسماعیلی اظهار داشت: همزمان با ایام سالگرد عملیات والفجر شش که در 12 اسفند ماه سال 1362 توسط رزمندگان دلیر لشکر 25 کربلا انجام شد، به دلیل گرامیداشت مقام شامخ شهیدان این عملیات، مراسم یادواره شهدای عملیات والفجر شش به میزبانی پایگاه مقاومت شهید موسوی خرماکلای شهرستان قائمشهر در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول ستاد کنگره شهدای مازندران افزود: عملیات والفجر شش یکی از غریب‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس است. این عملیات تنها عملیاتی بود که در طول دوران دفاع مقدس با استعداد تنها یک لشکر نیرو و آن هم رزمندگان دلیر و جسور لشکر 25 کربلا به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای این عملیات در دل سرزمین چیلات مفقود شدند و پس از سال‌ها چشم انتظاری به خانه برگشتند و هنوز هم تعدادی از شهدا در دل خاک‌های چیلات مدفون هستند و رخ بر نتابیده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: بیش از 350 شهید در این عملیات تقدیم به پیشگاه باری تعالی شده‌اند و  در دل غربت بسیاری از آن‌ها سر به گمنامی نهادند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از جمله شهدای مفقود این عملیات، فرمانده گردان مسلم ابن عقیل (س) لشکر 25 کربلا، سردار شهید ذبیح‌الله عالی است که پیکر مطهر او هم بعد از چندین سال توسط گروه تفحص کشف شد.

وی با بیان محوری‌بودن سردار شهید ذبیح‌الله عالی در این یادواره، یادآور شد: در این مراسم از نغمه‌خوان و نوحه‌سرای شهدا، اصغر صادق‌نژاد که از تأثیرگذاران جامعه دفاع مقدس شمال کشور است، تجلیل ویژه‌ای می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای نخستین بار اصغر صادق‌نژاد هنگام عملیات والفجر شش، وقتی مفقود شدن بسیاری از شهدا را می‌بیند، لب به شعر سرودن و خواندن می‌کند و مداحی‌های او از این عملیات کلید می‌خورد و به عنوان یکی از عناصر تأثیرگذار دفاع مقدس در بین رزمندگان شمالی شناخته می‌شود که رزمندگان با شنیدن صدای اصغر به زبان شمالی انرژی و روحیه مضاعفی کسب می‌کردند.

اسماعیلی در پایان گفت: راویان این مراسم سرداران دفاع مقدس، حاج کمیل کهنسال (مشاور عالی فرماندهی کل سپاه) و سردار اسکندر مؤمنی (رئیس پلیس راهور کشور) است و یک بار دیگر نوای اصغر صادق‌نژاد این مراسم معنوی را طنین‌انداز خواهد کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها