رئیس ستاد کنگره سرداران و 3000 شهید استان سمنان از چاپ 53 عنوان کتاب خبر داد و گفت: کار جمع‌آوری آثار شهدا در استان سمنان به پایان رسیده و فرهنگنامه شهدای سمنان نیز در 9 جلد چاپ شده است.
کد خبر: ۵۳۹۳۷۶
کنگره سرداران و 3000 شهید استان سمنان

عبدالرحیم فریدون همچنین از برگزاری کنگره سرداران و 3000 شهید استان سمنان در پایان سال 92 خبر داد و افزود: حدود 10 سال از تشکیل کمیته‌های برگزاری کنگره می‌گذرد و جمع‌آوری آثار شهدا در این مدت ماموریت اصلی کنگره بوده است.

وی گفت: تاکنون حدود 60 درصد آثار شهدا (وصیتنامه،دست‌نوشته،دلنوشته ،عکس،فیلم،مدرک شغلی و تحصیلی و آثار حجمی) در استان سمنان جمع‌آوری شده است.

فریدون از به پایان رسیدن کار جمع‌آوری آثار شهدا در شهرستان گرمسار و آرادان خبر داد و افزود: فرهنگنامه شهدای این دو شهرستان در دست چاپ است.

وی همچنین گفت: کار جمع‌آوری آثار در شهرستان‌های مهدیشهر،دامغان و شاهرود ادامه دارد و جمع‌آوری آثار در شهرستان میامی به پایان رسیده و در حال رفع نواقص آن هستیم.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: کار جمع‌آوری آثار بعد از برگزاری کنگره نیز ادامه خواهد داشت.

فریدون یادآور شد:در این کنگره، آثار همه شهدای دفاع مقدس و شهدای انقلاب استان جمع‌آوری می‌شود و برای شهدای شاخص نیز به طور وی‍ژه کتاب‌هایی چاپ خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از 270 یادواره شهید در برنامه سالانه کنگره قرار دارد و تا کنون نیز یادواره‌های شهدای بسیاری برگزار شده است.

فریدون همچنین از چاپ نشریه کنگره شهدای استان تحت عنوان "یاد یاران"خبر داد و گفت: این نشریه و همچنین سایت ستاد کنگره به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی کنگره را خزانه و گنجینه‌ای از آثار شهدا دانست و گفت: اصحاب رسانه باید در فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری آثار شهدا، کنگره را یاری دهند و برای عموم اطلاع‌رسانی کنند.

وی همچنین گفت: آثار ارسالی به ستاد کنگره به صورت امانی بوده و پس از بهره‌برداری، عودت داده می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها