رئیس کل گمرک ایران گفت که بزودی ترخیص دو میلیون تن نهاده‌های دامی، گندم و کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۹۹۲۵
آغاز ترخیص 2 میلیون تن کالای اساسی از گمرکات

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان آن‌که‌ ورود کالاهای اساسی، استراتژیک و نهاده‌های دامی به کشور رشد داشته و جای نگرانی وجود ندارد، افزود: اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وی درباره درآمدهای گمرکی در سال جاری گفت: ‌6 هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی در 10 ماهه گذشته وصول شده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: کاهش درآمدهای گمرکی به دلیل افت واردات و تغییر در ترکیب کالاهای وارداتی بوده است.

وی گفت: از آنجایی که واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در کشور افزایش یافته و تعرفه واردات این کالاها نیز 4 درصد (حداقل تعرفه) است، میزان درآمدهای گمرکی در سال جاری کاهش یافته است.

معمارنژاد درباره آیین‌نامه اصلاحیه قانون امور گمرکی نیز گفت:‌ استفاده از فناوری‌های نوین،‌ حسابرسی پس از ترخیص و به‌روز شدن میزان جرایم در صورت تخلف گمرکی از ویژگی‌های آیین‌نامه اصلاحیه قانون جدید گمرکی است.

newsQrCode
برچسب ها: گمرک کالا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها