بازدید 7 میلیون نفر از جشنواره‌ صدای عشایر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: دو میلیون نفر از کوچ نمادین عشایر و هفت میلیون نفر از جشنواره‌ی صدای عشایر ایران طی هفت روز بازدید کردند.
کد خبر: ۵۳۹۳۵۵
بازدید 7 میلیون نفر از جشنواره‌ صدای عشایر

"منوچهر جهانیان" اجرایی ‌شدن نخستین کوچ نمادین عشایر و نمایش صنایع‌دستی عشایر را در راستای اجرایی‌شدن منویات مقام معظم رهبری دانست که فرمودند «دهه‌ فجر همیشه برای مردم ایران باید شادی‌آفرین باشد تا مردم شیرینی دهه فجر را فراموش نکنند».

وی افزود: معتقدم جشنواره‌ی صدای عشایر ایران که با همفکری رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، توانست قدری دستور مقام معظم رهبری را اجرایی کند.

او استقبال مردم از جشنواره‌ی صدای عشایر را هدف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و افزود: نخستین اصل در برنامه‌ی معاونت‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ایجاد شور و نشاط در میان مردم بود که خوشبختانه محقق شد.

وی با تاکید بر این که هرگاه جامعه شاد باشد، از بزه‌های اجتماعی کاسته می‌شود، افزود: تهرانی‌ها در هفته‌ گذشته، هفته‌ شاد و متفاوتی را تجربه کردند. خواسته‌ کنونی آنها برگزار‌ شدن مجدد این‌گونه برنامه‌ها است. تلفیق زندگی جدید و سنتی در هفته‌ گذشته به دنیا ثابت کرد ایران آماده‌ مقابله با شیطنت‌های احتمالی آمریکا است.

او موضوع گردشگری عشایر را جزء پنج اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و افزود: از امروز این معاونت سعی دارد برای معرفی آداب و رسوم و سنن و زیبایی‌هایی که در میان اقوام مختلف ایرانی وجود دارد، همه‌ تلاش خود را به کار گیرد.

وی برگزاری نمایشگاه کوچ عشایر را دارای ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند گردشگری و‌ صنایع دستی در سطوح مختلف دانست و تاکید کرد: تبلور این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگری یکی از مهم‌ترین راهکارها است که می‌تواند به رشد و توسعه‌ی این فرهنگ و ظرفیت آنها کمک کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها