هکر بیست‌وشش ساله که با دسترسی غیرمجاز به رایانه‌های یک شرکت بزرگ حسابداری در اصفهان، اطلاعات آن را دستکاری کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۸۵۲۳

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ حسابداری در اصفهان مبنی بر این که فرد یا افرادی به سیستم‌های رایانه‌ای این شرکت نفوذ و اطلاعات مهم آن را دستکاری کرده‌اند، شناسایی عامل یا عاملان در دستور کار پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده، با بررسی‌های فنی و کارشناسی کارآگاهان پلیس و جستجو در فضای سایبر سرانجام هکر بیست‌وشش ساله اهل و ساکن اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان بیان کرد: متهم که از کارمندان شرکت بود، به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را اختلاف حساب با شاکی و انتقام‌جویی عنوان کرد و گفت، با توجه به دسترسی آسان به شبکه داخلی شرکت، در ساعات غیراداری موفق شده به آن نفوذ و وارد سیستم مدیریتی شود و علاوه بر هک رایانه، اطلاعات آن را تخریب و دستکاری کند.

سرهنگ خسروی با اشاره به این‌که متهم به مراجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: هک و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای از مصادیق جرایم رایانه‌ای بوده و با عاملان آن برخورد قانونی و قضایی صورت می‌گیرد.

وی توصیه کرد: مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها باید سطح دسترسی کارمندان عادی شرکت به سیستم‌های رایانه‌ای را محدود کنند.

همچنین شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از شبکه‌های بیسیم (wifi) استفاده می‌کنند، به‌دلیل این‌که این شبکه از لحاظ امنیتی و ایمنی پایین‌تر از شبکه‌های کابلی است و نفوذ به این شبکه‌ها راحت‌تر است، باید با انتخاب رمز عبور قوی و همچنین تنظیمات امنیتی، مانع نفوذ هکرها به شبکه رایانه‌ای شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها