طنین لالایی‌ها، مادرانه‌ها و موسیقی بانوان عشایر، چهارشنبه (18 بهمن‌ماه) در حاشیه‌ی برگزاری جشنواره‌ی ملی صدای عشایر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به گوش خواهد رسید.
کد خبر: ۵۳۸۳۴۰
نوای آواز مادران عشایر در پایتخت

"محمدعلی حضرتی" - دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره‌ی ملی صدای عشایر - در این‌باره به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: لالایی‌ها و موسیقی بانوان عشایر توسط بانوان اقوام عشایر از شش استان در یکی از سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران اجرا می‌شود. سرپرستی این برنامه با پروین بهمنی - پژوهشگر موسیقی نواحی - است که در عرصه‌ی جمع‌آوری و مستندنگاری لالایی‌ها و مادرانه‌های عشایر در ایران تخصص دارد.

او با بیان این‌که فقط بانوان می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند، یادآوری کرد: لالایی، تنها نغمه‌ای است که اجرای آن توسط بانوان به گروه کُر و همنوازی نیاز ندارد. با این حال، برای اجرای چنین برنامه‌ای، بویژه در بخش موسیقی بانوان عشایر، هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا این بانوان موسیقی نواحی خود را به اجرا بگذارند.

به گفته‌ی حضرتی، در آن مراسم از زنان شاخص و موفق اقوام عشایر در تمام زمینه‌ها از جمله، موسیقی، صنایع دستی، آموزش و عرصه‌های علمی تجلیل خواهد شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها