حالا که گوشت و پروتئین گران شده ، خوب است مصرف سبزیجات و پخت غذا با این دسته از مواد خوراکی را جزء وعده های غذایی خانواده بگنجانیم . ضمن اینکه این کار هم به اقتصاد خانواده کمک می کند ، هم تنوع زیادی به غذاهای ما می دهد . امروز سر آشپز ما در بخش " دیگ و سه پایه " طرز تهیه برانی کدو را به شماآموزش می دهد .
کد خبر: ۵۳۷۵۲۳

مواد لازم برای 6 نفر :

کدوی سبز متوسط - 8 تا 10 عدد

ماست - 3 لیوان

زعفران سائیده - نصف قاشق چایخوری

روغن برای سرخ کردن کدو - در حدود نصف لیوان

گشنیز خرد کرده ریز - 2 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل - به قدر کافی

طرز تهیه :

ماست را در کیسه کوچکی می ریزیم،آویزان می کنیم تا آب آن کمی برود و در حدود دو لیوان به دست بیاید.کدو را پوست کنده،به ضخامت یک بند انگشت به شکل حلقه می بریم،می شوییم.کمی نمک به آن می زنیم،در آبکش می ریزیم تا آب آن کمی گرفته شود. روغن را در تابه ریخته روی حرارت ملایم قرار می دهیم و دو طرف حلقه های کدو را در روغن سرخ می نماییم. کدوهای سرخ شده را در صافی می چینیم تا روغن های زیادی آن گرفته شود.

زعفران را در کمی آبجوش حل می کنیم و ان را با کمی نمک و فلفل و گشنیز در ماست می ریزیم،هم می زنیم تا ماست صاف و یکنواخت شود.کدوها را در ظرف مناسبی می ریزیم و لابلای آن را با ماست می پوشانیم و ردیف آخر را هم ماست ریخته با پشت قاشق روی آن را صاف می نماییم. گشنیز خرد کرده را روی آن می پاشیم.به جای گشنیز می توانیم از کمی نعناع خشک نرم استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها