jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۵۳۶۹۷۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۱  |  ۱۷:۱۴

دبیر انجمن خودروسازان ایران از ابلاغ مصوبه جدید تعیین قیمت خودرو از سوی کارگروه کنترل بازار خبر داد.

مصوبه تعیین قیمت خودرو ابلاغ شد

احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: با تصویب وزرای عضو کارگروه کنترل بازار، خودروسازان مجازند با هماهنگی سازمان حمایت نسبت به فروش محصولات سواری و وانت به قیمت تجاری (حدفاصل قیمت بازار آزاد و قیمت محاسباتی سازمان حمایت براساس نرخ ارز مبادلاتی) اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این مصوبه قید شده که خودروسازان موظفند 95 درصد وجوه حاصل از مابه‌التفاوت قیمت محاسباتی و تجاری خودروها را در هر دوره سه ماهه به حساب خزانه‌داری واریز کنند، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این مصوبه شاهد از بین رفتن رانت فعلی در بازار خودرو و به تعادل رسیدن قیمت‌ها خواهیم بود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: به عنوان مثال اگر قیمت محاسباتی مگان با ارز مبادلاتی 70 میلیون تومان تعیین شد و قیمت بازار این خودرو 76 میلیون تومان بود، خودروساز می‌تواند براساس این مصوبه و با هماهنگی سازمان حمایت نسبت به عرضه این محصول به قیمت 72 میلیون تومان که قیمت بین نرخ محاسباتی و بازار آن است اقدام کند.

وی افزود: وزیران عضو کارگروه کنترل بازار در این مصوبه از خودروسازان خواسته‌اند تا نسبت به افزایش تولید و عرضه محصولات در حدی که بازار خودروهای داخلی به تعادل برسد اقدام کنند.

نعمت‌بخش با بیان اینکه کاهش تدریجی قیمت تجاری خودروهایی که قیمت بازار آنها بالاتر از قیمت محاسباتی است از دیگر شروط این مصوبه است، خاطرنشان کرد: قیمت تجاری این محصولات ظرف شش ماه باید به قیمت محاسباتی آنها نزدیک شود. همچنین راه‌اندازی سامانه معاملات رهگیری خودرو توسط سازمان حمایت و ارائه آمار و اطلاعات تولید از سوی خودروسازان و تسویه حساب نهایی در پایان هر سال مالی از دیگر موارد قید شده در این مصوبه است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره تاثیرات ابلاغ این مصوبه بر نرخ خودروها در بازار اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز تاکنون به دلیل ضرر و زیان بالا تنها نسبت به تحویل خودروهای پیش فروش شده اقدام می‌کردند اما پس از این با افزایش عرضه محصولات و فروش تحویل فوری برای خودروهایی که تعهدات معوق ندارند، شاهد متعادل شدن قیمت‌های غیر واقعی بازار خودرو خواهیم بود.(ایسنا)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
cdfcxfgg
-
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
متاسفم برای شما
۰
۰
علی
-
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
پراید 13 ملیونی كجاست بگید ماهم بخریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۰
۰
رضا
-
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
وقتی پراید شده 18 میلیون تومان دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه
۰
۰
8حخج
-
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
خسته نباشند زحمت كشیدند اگه می خواهند رانت از بین بره و رقابت سالم بین خود رو ساز باشه واردات رو آزاد كنن اون وقت معلوم میشه این خودروسازها رانت خوار چگونه تو گل می میمونند و به خاك سیاه می نشینند
۰
۰
مصرف كننده كیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟
-
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
من كیم؟ شما كی هستین؟ تو دنیا وقتی قیمت آزاد میشه تعرفه هم برداشته میشه تا به مصرف كننده اجحاف نشه. ولی متاسفانه اینجا دولت به سود خودش میرسه و خودروساز هم به سود خودش. هردو هم از جیب مشتری.
۰
۰

یادداشت

بیشتر
شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

تضییع اموال مردم در بازار سرمایه از جهات مختلفی نیازمند کاربست قواعد حقوقی است. استمرار این وضعیت هم موجب تضییع حقوق عامه است و هم مشکلاتی با ابعاد اجتماعی ـ امنیتی به دنبال خواهد داشت.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر