سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور خبر داد: عملکرد مرکز مبادلات ارزی طی سه ماه نخست فعالیتش حاکی است متوسط نرخ مبادله‌ای دلار آمریکا 25 هزار ریال، انحراف معیار 613 ریال و ضریب تغییرات آن 45‌/‌2 درصد بود.
کد خبر: ۵۲۸۵۲۷

صمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح عملکرد مرکز مبادلات ارزی اظهار کرد: همچنین در مرکز مبادلات ارزی به‌طور متوسط روزانه 154 ثبت سفارش پذیرفته شده و توسط بانک مرکزی ارز به آن اختصاص یافته است. وی با بیان این‌که میزان خرید ارز توسط بانک‌ها از بانک مرکزی در ماه‌های آبان و آذر روند پرشتابی در مقایسه با ماه اول فعالیت مرکز داشته است، گفت: بیشترین ارز اختصاص‌یافته در مرکز مربوط به گروه پنجم اولویت کالایی است. کریمی در ادامه گفت: مرحله سوم فعالیت مرکز براساس سامانه پرتال ارزی عمدتا به صورت الکترونیک و با مراجعه مشتریان ارزی بانک‌ها به شعب ارزی بانک‌های خصوصی و دولتی در تهران و شهرستان‌ها صورت گرفته است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور با بیان این‌که نمایندگان بانک‌های کشور با حضور در مرکز در تعامل سازنده با بانک مرکزی نسبت به انجام امور مربوط به گواهی‌های ثبت آماری و دریافت کد تخصیص ارز از بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام داده‌اند، گفت: عدم اجرای برخی مقررات جدید از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط و برخی فعالان اقتصادی می‌تواند در فرآیند همگرایی نرخ در بازار کشور تاثیر معناداری داشته باشد، به‌طوری که برنامه‌های آینده و عنوان شده جملگی درصدد رفع چالش‌ها و مشکلات بازار ارز کشور است.کریمی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت ارز در شبکه صرافی‌های مجاز متاثر از میزان عرضه‌ ارز در مرکز بویژه درخصوص ارز‌های متقاضی است و با تقویت عرضه‌ ارز در زمستان شاهد نزدیکی نرخ بیشتر ارز در شبکه صرافی‌های مجاز و مرکز مبادلات ارزی کشور خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها