روزنامه فرانسوی لوفیگارو به ناکارآمدی سامانه گنبد‌آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک‌های حزب‌الله اذعان و تصریح کرد: حزب‌الله با موشک‌های قوی می‌تواند کل سامانه دفاع موشکی اسرائیل را بر باد دهد.
کد خبر: ۵۲۷۲۶۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه فرانسوی در گزارشی درباره سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبدآهنین با اشاره به این‌که هر بار رهگیری موشک‌های دشمن با این سامانه 50 هزار دلار هزینه دارد، نوشت: با این حال این سامانه‌ در برابر موشک‌های جنبش حزب‌الله کارایی ندارد.

لوفیگارو افزود: این سامانه فقط می‌تواند موشک‌های حمله برنده را تا شعاع 75 کیلومتری رهگیری کند و بر این اساس نمی‌تواند از مناطق نزدیک محل شلیک دفاع کند.

به همین علت این سامانه در برابر حمله موشکی احتمالی حزب‌الله کارایی ندارد و این جنبش با ظرفیت افزون بر 60هزار راکت و موشک‌های قوی می‌تواند کل سامانه دفاع موشکی اسرائیل را بر باد دهد.

در ادامه این گزارش با بیان این‌که این سامانه تنها پنج مجموعه رهگیری موشک دارد، آمده است: در جریان جنگ اخیر علیه غزه 500 رهگیری صورت گرفت و به همین علت اسرائیلی‌ها سفارش خرید سامانه‌های جدیدی را داده‌اند که قادر به مقابله با موشک‌های حزب‌الله باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها