شیاطین سرخ در صورتی که آبی‌ها را متوقف کنند، یکه‌تاز لیگ برتر باقی می‌مانند

شهرآورد منچستر با طعم صدرنشینی

لیگ برتر جزیره و باز هم شهرآوردی دیگر، شهرآورد منچستر جایی که آبی‌ها امیدوارند با شکست دادن رقیب سنتی خود ضمن صعود به صدر جدول، حذف تلخ و زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا را به بوته فراموشی بسپارند، اما آن سوی میدان فرگوسن کهنه‌کار در اندیشه یک تساوی و تثبیت صدرنشینی تیمش است.
کد خبر: ۵۲۱۸۸۴

هفته شانزدهم لیگ برتر جزیره در شرایطی امروز پیگیری می‌شود که در هفته‌های گذشته تیم‌های مدعی شهر منچستر صدر جدول را به هم پاس داده‌اند، تا امروز با زورآزمایی مستقیم توان خود را به رخ بکشند. این بازی در حالی برگزار می‌شود که یونایتد با 36 امتیاز و تفاضل 16+ در صدر قرار دارد و سیتی با 33 امتیاز و تفاضل 17+ دندان تیز کرده است تا با کسب سه امتیاز این بازی به صدر جدول تکیه بزند. در این بازی که از ساعت 17 به وقت تهران در ورزشگاه خانگی سیتی برگزار می‌شود یونایتدها حتی به کسب یک تساوی هم راضی هستند، چرا که این تک امتیاز به بقای آنها در صدر جدول می‌انجامد، هر چند فرگوسن بلندپرواز نیم نگاهی به کسب پیروزی و اوج‌گیری در صدر جدول دارد.

این دو تیم تاکنون 162 بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که 50 دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده، 67 بار من یونایتد برده و 45 پیروزی هم سهم من سیتی بوده است. در این میان دو اتفاق فصل گذشته حساسیت فزاینده‌ای به این شهرآورد بخشیده است، سیتی پس از 44 سال عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را از چنگال بزرگانی چون یونایتد، آرسنال و لیورپول بیرون کشید، آن هم در شرایطی که در شهرآورد فصل پیش شیاطین سرخ را با شش گل پشت سر گذاشت.

نکته‌ای که فرگوسن هم به آن اشاره داشت و گفت: دربی‌های گذشته تاثیر بسیار زیادی بر قهرمانی سیتی داشتند؛ بویژه نتیجه 6 بر یک که در نهایت باعث شد من سیتی به دلیل تفاضل گل مقابل ما به قهرمانی برسد. سیتی در این بازی روی ضربات ایستگاهی تکیه خواهد کرد، چراکه ما در رقابت‌های امسال 10 بار از روی این ضربات گل خورده‌ایم. با این حال امیدواریم در این بازی برای این موضوع راه حلی پیدا کنیم که بتواند ما را دگرگون کند.

همچنین مانچینی در این رابطه گفت: آنها در حال حاضر بهتر از ما هستند. ما فقط دو سال است که روی اوج هستیم. اما آنها 20 سال است که عادت دارند برای قهرمانی بازی کنند. من یونایتد ظرف 15 سال گذشته هرعنوان را از آن خود کرده است.

با وجود این مانچینی که تیمش در لیگ قهرمانان اروپا هیچ حرفی برای گفتن نداشت، بازی امشب را فرصتی می‌داند تا خاطره بازی‌های ضعیف در لیگ قهرمانان را از ذهن هواداران تیمش محو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها