سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارائه سبد کالای کارمندی به دو میلیون و 400 هزار کارمند دولت خبر داد و گفت: ارزش این سبد کالایی یکصد هزار تومان است و به ‌صورت کاملا رایگان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۹۵۱

حسن رادمرد در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: براساس مصوبه کارگروه کنترل بازار، قرار بر این شد که سبد کالایی شامل مرغ، برنج، روغن و شکر میان کارمندان توزیع شود.

وی افزود: ارزش قیمتی اقلام این سبد کالایی، یکصد هزار تومان است و برای تامین کل آن 300 میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.وی تصریح کرد: تعاونی‌های مصرف اسکاد و فرهنگیان به عنوان مباشر، این سبد کالایی را میان کارمندان توزیع می‌کنند.

به گفته رادمرد، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا نمایندگان دستگاه‌های دولتی بتوانند به این تعاونی‌ها مراجعه کرده و سبد کالایی موردنیاز کارمندان خود را تهیه کنند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این سبدهای کالایی تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان یا در روزهای ابتدایی آن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و هیچ دستگاه دولتی حق ندارد که وجهی را بابت ارائه این سبد کالایی از کارمندان خود دریافت کند.

وی ارائه این سبد کالایی را راهکاری برای پاسخگویی به بخشی از نیاز بازار در آستانه ماه مبارک رمضان دانست و گفت: به این ترتیب، بخشی از نیاز به کالاهای اساسی در بازار، پاسخ داده شده و تقاضای کمتری برای تامین کالا به بازار وارد خواهد شد.

عرضه 12 قلم کالای اساسی در طرح ضیافت

رادمرد همچنین درباره نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه طرح ضیافت در مصلای امام خمینی(ره) و تنوع کالاها و محصولات غذایی عرضه شده در این نمایشگاه تصریح کرد: عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور با همکاری انجمن‌ها، اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های مردمی در قالب 300 نمایشگاه و 15 هزار غرفه طراحی شده است که کالاهای موردنیاز مردم را با تخفیف پنج تا 15 درصدی عرضه می‌کند.

وی با اشاره به بازار پرتقاضای مرغ و افزایش تقاضای مردم برای خرید خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مرغ گرم با قیمت 4700 تومان و مرغ منجمد با قیمت 4400 تومان عرضه می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده میزان توزیع و عرضه در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

به گفته سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی،‌ قیمت مرغ تولید روز به دلیل بالا رفتن تقاضا با افزایش روبه‌رو بوده است که تلاش می‌شود با عرضه و توزیع مناسب این قیمت‌ها کاهش پیدا کند.رادمرد به توزیع دیگر اقلام موردنیاز مردم نظیر برنج اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه‌ها برنج خارجی با قیمت 700 تومان و برنج ایرانی با قیمت زیر 2000 تومان عرضه می‌شود.وی ادامه داد: همچنین عرضه زولبیا و بامیه، خرما، ماکارونی و دیگر اقلام نیز در این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه استراتژیک برای ذخیره‌سازی برنج، مرغ، گوشت، کنجاله و دیگر کالاهای استراتژی افزود: هفت میلیون تن کالای استراتژی خریداری شده است و بزودی در انبارها ذخیره می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: همزمان با برپایی نمایشگاه​های عرضه مستقیم کالا و محصولات غذایی، شورای اصناف کشور نیز فروش‌ فوق‌العاده‌ای را در واحدهای صنفی منتخب برگزار خواهد کرد تا برای فروش با تخفیف کالاهای موردنیاز مردم در این ماه اقدام کند.

تامین تخم‌مرغ

از سوی دیگر مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار گفت: با توجه به تولید ماهانه 75 هزار تن تخم‌مرغ در کشور، کمبودی در تولید و تامین تخم‌مرغ موردنیاز ماه مبارک رمضان وجود ندارد.هدایت اصغری در گفت‌وگو با ایرنا، مصرف ماهانه تخم‌مرغ در کشور را حدود 60 تا 65 هزار تن عنوان کرد و افزود: بر این اساس با مازاد 10 هزار تن تولید ماهانه تخم‌مرغ مواجه هستیم.وی گفت: در زمان حاضر هر کیلوگرم تخم‌مرغ در محل مرغداری 1950 تومان به فروش می‌رسد.

اصغری به فاصله قیمت تخم‌مرغ در محل مرغداری و خرده‌فروشی‌ها اشاره و اظهار کرد: فاصله قیمت بین نرخ فروش تولیدکننده و نرخ خرید مصرف‌کننده منطقی نیست و باید شبکه توزیع تخم‌مرغ در کشور ساماندهی شود.

وی یادآور ‌شد: هم‌اکنون هر شانه تخم‌مرغ در مراکز توزیع 4700 تا 5000 تومان عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها